Chata Zeme

Poľovnícka chata Zeme

25. 04. 2020

Chata stojí na hrebeni najvýchodnejšej časti Revúckej vrchoviny, priamo na zelenej značke, na Chodníku Pavla Jozefa Šafárika. Najbližšou obcou je Rožňavské Bystré, odkiaľ vedie lesná cesta až k chate. Asi 45 minút od chaty na východ sa týči vrch Turecká (953 m), na ktorom stojí rozhľadňa Turek.

• z Rožňavy (vlak, bus) po zelenej za asi 3.15 h,
  • zo sedla Filipka po zelenej za asi 2.00 h,
  • z Rožňavského Bystrého (bus) po lesnej ceste za asi 1.15 h.

Chata je postavená z dreva v štýle zrubu a stojí na malej lúčke pod mohutným dubom. Strecha je z falcovaného plechu, nad vchodom je predĺžená a vytvára spolu so zábradlím malú terasu. Podlaha terasy je z betónovej dlažby, môžu na nej prenocovať traja ľudia. Zo zadnej strany chaty je pribudovaná drevená strieška na uskladnenie dreva.

Oproti chate je postavený veľký drevený prístrešok so strechou z vlnitého plastu. Boky prístrešku sú do výšky približne 1,30 metra obité doskami, podlaha je vysypaná štrkom. Vo vnútri sú provizórne drevené stoly a lavice. Prenocovať tu môže asi osem ľudí na stoloch a štrkovej podlahe.

Pred chatou je provizórne ohnisko s posedením. Na lúčke pri chate je množstvo drevených lavíc a stolov, ktoré slúžia turistom pri Výstupe na Zeme.

V blízkosti chaty nie je žiadny zdroj vody. Najbližší zdroj je upravený prameň potoka Zimná voda, vzdialený asi 25 minúpt po lesnej ceste na juhovýchod.

Poľovnícka chata Zeme 25/04/20 08:49 1 príspevok

Prístrešok Chata Anka (Skalica) V Stolických vrchoch nie je veľa možností na prenocovanie, preto turistom isto príde vhod možnosť núdzového nocľahu na terase krásnej chaty Anka, ktorá patrí š. p. Lesy SR. Málo navštevovaná oblasť Kohúta a Stolice, dvoch najvyšších vrchov pohoria, zaujme hlavne dobrodružnejšie povahy, pre ešte stále zachovanú divočinu (žiaľ, aj s holorubmi) s množstvom húb, čučoriedok a medveďov. 02/05/20 Viktor Baláž Stolické vrchy
Prístrešok Poľovnícka chata Zeme V Revúckej vrchovine je niekoľko poľovníckych chát, ktoré na svojich terasách môžu poskytnúť nocľah pre putujúcich málo navštevovaným krajom. Jednou z nich je chata Zeme, ktorej zvláštny názov je odvodený od toho, že tu ľudia z blízkych dedín mali svoje pozemky, ľudovo zeme. Chata je majetkom Poľovníckeho združenia Rožňavské Bystré a každoročne v prvú sobotu po Veľkej noci sa tu koná tradičný obecný Výstup na Zeme. 25/04/20 Viktor Baláž Revúcka vrchovina
Prístrešok Chata U smelého srnca Pre tých, ktorí sa radi túlajú pohorím Čierna hora, ktoré je turistami menej navštevované, mám skvelý tip na prenocovanie. Poľovnícka chata s poetickým názvom U smelého srnca má výhodnú polohu s možnosťou nocovania na terase, navyše priamo pri chate je výdatný prameň vody. Od chaty len 'na skok' je viacero možností vybehnúť na turisticky atraktívne výhľadové miesta. 31/08/19 Viktor Baláž Čierna hora

Túra Ako sme nezmizli v pohorí Tríbeč S kamarátom z času na čas vyrážame na vander s prespaním vonku. Tento rok sa nám to pre pandémiu či pracovné povinnosti nedarilo, a tak po celoštátnom špáraní v nose sme sa rozhodli využiť slobodu pohybu s negatívnym testom. Mňa zaujal článok o útulni Žliabok, a tak som vymyslel trasu a Ctibor zohnal ďalšieho parťáka – Petra zo Špačiniec. dnes Miroslav Svítek Tribeč
Túra Tri dni v Chočských vrchoch Slovensko máme celkom slušne prechodené, no nájde sa pár turisticky veľmi známych miest, ktoré sa nám úspešne vyhýbajú. Takými bola časť Chočských vrchov - Pravnáč a Čerenová skala. včera Danka Tomášiková Veľká Fatra a Choč
Túra Slovenskom 2: Krivánska Fatra, Kysuce a Orava Druhá časť môjho putovania „od domu až domov“ okolo Slovenska. V tejto časti prejdem cez Krivánsku časť Malej Fatry, Kysuckú vrchovinu, Kysucké Beskydy, Oravské Beskydy, Podbeskydskú vrchovinu a Oravskú Maguru. 28/11/20 Pavel Forgáč Malá Fatra, Kysucká vrchovina, +

Poľovnícka chata Zeme 25/04/20 08:49 1 príspevok
    • Slovenské rudohorie: na hrebeni najvýchodnejšieho výbežku Revúckej vrchoviny

• chata: tri osoby na terase
      prístrešok: asi osem osôb na stoloch a štrkovej podlahe s vlastným spacákom a karimatkou

• bez vody - najbližšie zachytený prameň potoka Zimná voda 25 minút po zvážnici na JV