Rada

Vyberte si túru vo vašom okrese

12. 04. 2020

Okresy na turistickej mape

Do vyhľadávania v Turistickej mape sme pridali možnosť hľadať okresy. Zadajte napríklad "okres Martin" a hranice tohto okresu mapa označí fialovou farbou. Ak si zároveň v nastaveniach mapy (tlačítko v pravom hornom rohu) zapnete zobrazenie túr, ľahko si vyberiete vhodnú túru.

Výber článkov s túrami podľa okresu

Taktiež sme pripravili jednoduchý nástroj, pomocou ktorého si vyberiete ľahšiu túru z nášho archívu podľa okresu. Zvoľte okres a zobrazí sa náhodný výber max. 15 túr, ktoré sú kratšie ako 30 kilometrov, majú stúpanie nanajvýš 1000 metrov a majú zhodný štart a koniec. Stlačením ikonky šípok vpravo od výberu okresu sa zoznam zaktualizuje.

Túra podľa okresu / články
Zvoľ kritériá

Výber uložených trás v mape

Pokiaľ bývate v okrese, kde máme menej článkov, môžete skúsiť výber z túr uložených v Turistickej mape, ktoré používatelia označili za verejné.

Túra z uložených trás na mapy.hiking.sk
Zvoľ kritériá

Upozornenie

Výber nezohľadňuje prípadné bežné, či mimoriadne uzávery turistických chodníkov. V čase epidémie koronavírusu odporúčame nenavštevovať hrady, rozhľadne, či iné veľmi frekventované miesta, ale zamerať sa na objavovanie neznámych chodníčkov. Viac informácií o tom, ako sa správať, ako vyberať túry, alebo čo odporúčajú odborníci, sa dočítate v článkoch nižšie.

Súvisiace články

Vyberte si túru vo vašom okrese 12/04/20 00:00 nová téma

Recenzia Fjällräven Vidda Pro Ventilated nohavice a bunda Turistické nohavice do hustých lesov, k táborovému ohňu, na túlačky v miernejšom tempe, na predieranie divočinou bez chodníkov. Podobné staršiemu modelu Barents Pro, vylepšené o spodnú manžetu, ktorá čiastočne nahradí návleky, odvetrávacie zipsy na bokoch a malé elastické diely, ktoré zlepšujú fit bez vplyvu na odolnosť. Zálesákom poskočí srdce pri možnosti pevného umiestnenia noža či zavesenie malej sekerky. Predstavujeme nohavice Fjällräven Vidda Pro Ventilated a rovnomennú bundu. 20/05/20 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Recenzia Bergans Rondane 30 – pánsky batoh na jednodňovky Vyšší ľudia majú pri menších batohoch často problém krátkeho chrbtového systému – keď batoh na ramenách sedí dobre, bedrový pás ide často cez pupok, čo nie je práve pohodlné, mení to ťažisko a nevhodne zaťažuje chrbticu. Batoh Rondane 30 má preto predĺžený a výškovo nastaviteľný chrbtový systém. Okrem toho má na turistický batoh nadštandardnú výbavu a je pomerne ľahký. Testovali sme ho počas množstva jarných potuliek lesmi Malých Karpát, keď by sme inak boli boli na jarných skialpoch, no sezóna koronavírusu to veľmi neumožňovala. 06/05/20 Ľubomír Mäkký Batohy
Rada Vyberte si túru vo vašom okrese Túry bežne vyberáme podľa pohorí, nie podľa okresov. Cez veľkonočné obdobie sa však vláda rozhodla znížiť mobilitu obyvateľstva z dôvodu možného šírenia koronavírusu a obmedzila voľný pohyb mimo okres. Niektoré okresy majú zvláštny tvar a ich hranice bežne turistovi nenapadne vôbec riešiť. Preto sme pripravili zopár pomôcok, ktoré sa v tomto období môžu hodiť. 12/04/20 Ľubomír Mäkký Zdravie

Extra Poznáte slovenské hory? (odpovede) Pred týždňom ste si mohli overiť svoje vedomosti v teste, ktorý som pre vás pripravila na základe poľských kníh z 19. storočia. Škoda, že knihy nie sú preložené do slovenčiny. Prečítali by ste si všetky dobré veci, ktoré o vás autori napísali. V žiadnej z kníh som nenašla nič negatívne o Slovákoch. Naopak, všetci autori napísali, že ste predovšetkým veľmi pohostinní, sympatickí, pokojní a veľmi čestní. A vždy máte dobrú náladu. Týchto komplimentov je v knihách oveľa viac. Myslím si, že niektoré by vás možno prekvapili. dnes Beata Okulińska Zaujímavosti
Túra Okruh Jánošíkovými dierami so synom V Jánošíkových dierach sme boli naposledy na jeseň v roku 2012. Bol s nami vtedy aj náš Janino, len sme o ňom ešte nevedeli. A keďže si na svoj maternicový zážitok samozrejme nepamätá, v rámci dohody, že každý týždeň počas pracovných dní si spravíme aspoň jeden celodenný výlet, sme sa vybrali práve sem. Síce to je z Bratislavy už celkom kus, ale ešte sa to v rámci jedného dňa otočiť dá. A keď môžeme na jednodňovky do troch hodín cesty chodiť do Álp, prečo by sme nemohli aj v rámci Slovenska? včera Martina Haratíková Malá Fatra
Správa Horské chaty sa vracajú do normálu, nocľahy sú ešte obmedzené Po ďalšej vlne uvoľňovania opatrení sa prevádzka horských chát a útulní opäť priblížila k zaužívanému modelu fungovania. Pretrvávajú však niektoré obmedzenia. Týkajú sa najmä pobytu v interiéroch a možností nocľahu. včera Soňa Mäkká Správy