Rada

Vyberte si túru vo vašom okrese

12. 04. 2020 aktualizovené 22. 10. 2020
Túry bežne vyberáme podľa pohorí, nie podľa okresov. Podobne ako na jar, aj teraz sa však vláda rozhodla znížiť mobilitu obyvateľstva z dôvodu šírenia koronavírusu a obmedzila pohyb v prírode iba na domáci okres. Niektoré okresy majú zvláštny tvar a ich hranice bežne turistovi nenapadne vôbec riešiť. Preto sme pripravili zopár pomôcok, ktoré sa v tomto období môžu hodiť.

Okresy na turistickej mape

Do vyhľadávania v Turistickej mape sme pridali možnosť hľadať okresy. Zadajte napríklad "okres Martin" a hranice tohto okresu mapa označí fialovou farbou. Ak si zároveň v nastaveniach mapy (tlačítko v pravom hornom rohu) zapnete zobrazenie túr, ľahko si vyberiete vhodnú túru.

Výber článkov s túrami podľa okresu

Taktiež sme pripravili jednoduchý nástroj, pomocou ktorého si vyberiete ľahšiu túru z nášho archívu podľa okresu. Zvoľte okres a zobrazí sa náhodný výber max. 15 túr, ktoré sú kratšie ako 30 kilometrov, majú stúpanie nanajvýš 1000 metrov a majú zhodný štart a koniec. Stlačením ikonky šípok vpravo od výberu okresu sa zoznam zaktualizuje.

Túra podľa okresu / články
Zvoľ kritériá

Výber uložených trás v mape

Pokiaľ bývate v okrese, kde máme menej článkov, môžete skúsiť výber z túr uložených v Turistickej mape, ktoré používatelia označili za verejné.

Túra z uložených trás na mapy.hiking.sk
Zvoľ kritériá

Upozornenie

Výber nezohľadňuje prípadné bežné, či mimoriadne uzávery turistických chodníkov. Automatizovaný výber z uložených trás podľa lokality vychádza z dát, ktoré pridávajú používatelia a neprešli cez redakčnú úpravu. Pri ich použití odporúčame sa vopred zoznámiť cez aké lokality trasa prechádza a aký tam platí návštevný režim.

V čase epidémie koronavírusu odporúčame nenavštevovať hrady, rozhľadne, či iné veľmi frekventované miesta, ale zamerať sa na objavovanie neznámych chodníčkov. Viac informácií o tom, ako sa správať, ako vyberať túry, alebo čo odporúčajú odborníci, sa dočítate v článkoch nižšie.

Súvisiace články z jesene 2020

Súvisiace články z jari 2020

Vyberte si túru vo vašom okrese 01/01/21 20:51 1 príspevok

Recenzia Hardshell bunda Skogstad Kirkestinden a páperovka Salen Nepremokavá 2,5-vrstvová membránová bunda so všestranným využitím celoročne na turistiku a v zime na skitouring. Testujem ju zároveň s ľahkou páperovou bundou, s ktorou tvorí dobré kombo na lyžiarske túry. 03/03/21 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Podcast O Chate gen. M. R. Štefánika s Igorom Fabriciusom V 29. epizóde sme privítali pri mikrofóne chatára z nízkotatranskej chaty gen. M. R. Štefánika pod Ďumbierom. Rozprávali sme sa o histórii chaty, pôvode jej názvu, o turistoch v minulosti a dnes, o panoramatickej kadibúdke, o Halašovej jame, o plánovanej rekonštrukcii, ale aj o vplyve pandémie na chod chaty. 21/02/21 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Turistický batoh Fjällräven Singi 28 Batoh s netradičným vzhľadom, odolnými materiálmi, masívnym chrbtovým systémom a vyberateľným bedrovým pásom. Vhodný na trojsezónnu jednodňovú turistiku, keď toho so sebou potrebujete viac. Príjemným detailom je celorozopínací predný diel, ako aj možnosť dokúpenia prídavných vreciek. 27/01/21 Ľubomír Mäkký Batohy

Túra Cesta hrdinov SNP: Trenčín – Devín Posledná etapa prechodu Cesty hrdinov SNP. Z Trenčína cez Biele Karpaty až za hranice na Moravu a na záver prechod Myjavskou pahorkatinou a Malými Karpatami až do cieľa na Devíne. dnes Gabriela Grofová Biele Karpaty, Malé Karpaty, +
Túra Zimný okruh lazníckym krajom Hriňovej Napriek blízkosti kraja som končiny v okolí Hriňovej nikdy nenavštívil. Dokonca aj cez Hriňovú som prechádzal len raz autom. Pritom ma malebná oblasť známa z obrázkov v kalendároch lákala už veľmi dávno. Bolo už na čase zmeniť žalostný stav. Vonku vrcholila zima 2020/2021 s krásnym jasným počasím a ako to už v zime býva, spolu s ním aj s poriadnymi mrazmi. Naplánoval som si príjemný dvojdňový okruh po lazníckych osadách a po umožnení cestovania mimo okres som vyrazil. včera Martin Birka Veporské vrchy
Túra Zimný okruh na hrebeň Spišskej Magury zo Ždiaru Niekedy stačí pre cestovný ruch urobiť málo. Odhrnúť parkovisko. Táto okolnosť rozhodla o tom, že v druhej polovici februára sme sa vybrali na tento okruh. Pôvodne sme mali v pláne niečo iné, ale odradili nás ľadové parkoviská. Trasa je nižšej až strednej náročnosti, krajinársky veľmi vďačná. 04/03/21 Soňa Mäkká Spišská Magura