Rada

Vyberte si túru vo vašom okrese

12. 04. 2020 aktualizovené 22. 10. 2020
Túry bežne vyberáme podľa pohorí, nie podľa okresov. Podobne ako na jar, aj teraz sa však vláda rozhodla znížiť mobilitu obyvateľstva z dôvodu šírenia koronavírusu a obmedzila pohyb v prírode iba na domáci okres. Niektoré okresy majú zvláštny tvar a ich hranice bežne turistovi nenapadne vôbec riešiť. Preto sme pripravili zopár pomôcok, ktoré sa v tomto období môžu hodiť.

Okresy na turistickej mape

Do vyhľadávania v Turistickej mape sme pridali možnosť hľadať okresy. Zadajte napríklad "okres Martin" a hranice tohto okresu mapa označí fialovou farbou. Ak si zároveň v nastaveniach mapy (tlačítko v pravom hornom rohu) zapnete zobrazenie túr, ľahko si vyberiete vhodnú túru.

Výber článkov s túrami podľa okresu

Taktiež sme pripravili jednoduchý nástroj, pomocou ktorého si vyberiete ľahšiu túru z nášho archívu podľa okresu. Zvoľte okres a zobrazí sa náhodný výber max. 15 túr, ktoré sú kratšie ako 30 kilometrov, majú stúpanie nanajvýš 1000 metrov a majú zhodný štart a koniec. Stlačením ikonky šípok vpravo od výberu okresu sa zoznam zaktualizuje.

Túra podľa okresu / články
Zvoľ kritériá

Výber uložených trás v mape

Pokiaľ bývate v okrese, kde máme menej článkov, môžete skúsiť výber z túr uložených v Turistickej mape, ktoré používatelia označili za verejné.

Túra z uložených trás na mapy.hiking.sk
Zvoľ kritériá

Upozornenie

Výber nezohľadňuje prípadné bežné, či mimoriadne uzávery turistických chodníkov. Automatizovaný výber z uložených trás podľa lokality vychádza z dát, ktoré pridávajú používatelia a neprešli cez redakčnú úpravu. Pri ich použití odporúčame sa vopred zoznámiť cez aké lokality trasa prechádza a aký tam platí návštevný režim.

V čase epidémie koronavírusu odporúčame nenavštevovať hrady, rozhľadne, či iné veľmi frekventované miesta, ale zamerať sa na objavovanie neznámych chodníčkov. Viac informácií o tom, ako sa správať, ako vyberať túry, alebo čo odporúčajú odborníci, sa dočítate v článkoch nižšie.

Súvisiace články z jesene 2020

Súvisiace články z jari 2020

Vyberte si túru vo vašom okrese 12/04/20 00:00 nová téma

Recenzia Fjällräven Kaipak – nohavice a bunda (+video) Sesterský model úspešného Kebu patrí taktiež medzi produkty, ktoré výrobca označuje za vhodné pre tzv. technický trekking. Po testovaní na jar, cez leto a na jeseň v slovenských horách v najrôznejších situáciách budeme hľadať odpoveď na to, v čom je tento set podobný a v čom rozdielny od Kebu. 18/11/20 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Test Devold Tuvegga – obojstranné merino termoprádlo Merino je pevne zakotvený štandard v termoprádle, no popri mnohých výhodách zvykne horšie odvádzať pot, čo je problém najmä pri intenzívnejšom pohybe – napr. pri skialpe či behu. Je viacero spôsobov, ako to zlepšiť. Buď môžete siahnuť po extra tenkom merine, prípade po takom, čo má na vnútornej strane vrstvu z umelého vlákna. Ďalšiu cestu skúša minuloročná novinka Devold Tuvegga, ktorá kombinuje tri rôzne merino úplety – jemnú sieťovinu, klasické merino a merino s 3D štruktúrou. Vychytávkou je obojstrannosť tohto termoprádla – každá zo strán sa zároveň správa tepelne odlišne. Prádlo nosím už vyše roka a o svoje skúsenosti sa podelím v tomto teste. 21/10/20 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Recenzia Hanwag Ferrata Light Low GTX Nízke topánky kategórie C s možnosťou používania poloautomatických mačiek. Zvršok z bezšvového polyuretánu, nezvyčajne riešený jazyk aj šnurovanie. Torzne tuhá univerzálna podrážka do vyšších hôr zaliata v TPU pre dlhšiu životnosť. Nedajte sa pomýliť, nejde o ľahučké approachky na slovenské ferraty, sú to univerzálne polovičky do technickejšieho terénu vyšších hôr. Nie sú však pre každého. 08/10/20 Ľubomír Mäkký Obutie

Túra Na Kráľovu hoľu cez Kráľovu skalu Na ikonickú Kráľovu hoľu vedie viacero značiek. My sme sa na ňu vybrali po zelenej z Telgártu, cez Kráľovu skalu, ktorá mala byť pôvodne cieľom detskej túry. No naši chlapci dali najavo, že už si nechcú kopec s vysielačom obzerať len zospodu. dnes Soňa Mäkká Nízke Tatry
Rada Ako kakáte v lese? Sú to úplne základné potreby, týkajúce sa každého turistu bez ohľadu na kondičku či výbavu, avšak v turistických príručkách či v návštevných poriadkoch národných parkov sa o nich nič nedozviete. Áno, odpadky je potrebné brať so sebou, ale o tom, že aj toaleťák je odpad, už všetci taktne mlčíme a väčšina si to vysvetľuje tak, že to vlastne nie je odpad. včera Lenka Rusnáková Strava a pitie
Túra Stolové hory v Saskom Švajčiarsku V septembri sme sa vybrali do neďalekého Nemecka. Cieľom nášho trojdňového putovania bola bývalá vojenská pevnosť tesne za hranicami Česka. Terén bol nenáročný, zaujímavostí mnoho, doprava vlaková, lodná a pešia. 24/11/20 Jana Hrehová Svet