Chata Anka na Skalici

Chata Anka (Skalica)

02. 05. 2020

Chata stojí v severnej časti Stolických vrchov, na západnom úbočí masívu Stolice a Kohúta pod Faltenovým sedlom v lokalite Skalica. Pri chate prechádza červená značka z Muránskej Zdychavy do Faltenovho sedla. Len 50 metrov od chaty je smerovník "Skalica, poľovnícka chata".

• z Muránskej Zdychavy (bus) po červenej za asi 1.45 h,
  • z Revúčky (bus) po modrej a žltej za asi 3.40 h,
  • z Revúcej (bus) po modrej a žltej za asi 4.20 h,
  • z Čiernej Lehoty po modrej a červenej za asi 3.30 h,
  • zo Stolice (1476 m) po červenej - modrej - červenej za asi 1.20 h.

Anka je drevená chata zrubového typu, ktorá má strechu z falcovaného plechu. Nad vchodom je štýlové priečelie, ktoré spolu s dreveným zábradlím vytvára veľkú terasu. Na betónovej podlahe terasy môže prenocovať až 10 osôb. Za chatou je uzamknutá dreváreň a tiež uzamknutá latrína. Okolie chaty je pekne upravené a na trávniku pred chatou je provizórne ohnisko s posedením.

Pri chate nie je žiadny zdroj vody. Asi 500 metrov po červenej značke na Muránsku Zdychavu je Poťahajský potok, má však veľmi slabučký prítok. Po zvážnici 500 metrov na sever od chaty tečie Hlboký potok (neoverený prítok). Overený zdroj pitnej vody je prameň pri chate Parajka pod Kohútom, vzdialený 1 hodinu po žltej značke (traverz).

Chata Anka (Skalica) 02/05/20 09:27 1 príspevok

Prístrešok Chata Anka (Skalica) V Stolických vrchoch nie je veľa možností na prenocovanie, preto turistom isto príde vhod možnosť núdzového nocľahu na terase krásnej chaty Anka, ktorá patrí š. p. Lesy SR. Málo navštevovaná oblasť Kohúta a Stolice, dvoch najvyšších vrchov pohoria, zaujme hlavne dobrodružnejšie povahy, pre ešte stále zachovanú divočinu (žiaľ, aj s holorubmi) s množstvom húb, čučoriedok a medveďov. 02/05/20 Viktor Baláž Stolické vrchy
Prístrešok Poľovnícka chata Zeme V Revúckej vrchovine je niekoľko poľovníckych chát, ktoré na svojich terasách môžu poskytnúť nocľah pre putujúcich málo navštevovaným krajom. Jednou z nich je chata Zeme, ktorej zvláštny názov je odvodený od toho, že tu ľudia z blízkych dedín mali svoje pozemky, ľudovo zeme. Chata je majetkom Poľovníckeho združenia Rožňavské Bystré a každoročne v prvú sobotu po Veľkej noci sa tu koná tradičný obecný Výstup na Zeme. 25/04/20 Viktor Baláž Revúcka vrchovina
Prístrešok Chata U smelého srnca Pre tých, ktorí sa radi túlajú pohorím Čierna hora, ktoré je turistami menej navštevované, mám skvelý tip na prenocovanie. Poľovnícka chata s poetickým názvom U smelého srnca má výhodnú polohu s možnosťou nocovania na terase, navyše priamo pri chate je výdatný prameň vody. Od chaty len 'na skok' je viacero možností vybehnúť na turisticky atraktívne výhľadové miesta. 31/08/19 Viktor Baláž Čierna hora

Správa Združenie horských útulní Škótsko (MBA) Horské chaty a útulne sa nachádzajú vo väčšine pohorí v Európe i mimo nej. Väčšinou musíte za ich použitie platiť, rezervovať si miesto vopred (napríklad Korzika) a v mnohých si môžete kúpiť aj jedlo a pitie. Vo Veľkej Británii je to veľmi odlišné. Tu existuje dlhá tradícia otvorených prístreškov (útulni) zvaných Bothies, ktoré sú k dispozícii všetkým bezplatne. Žiadna rezervácia, jednoducho príďte. Veľmi málo zariadenia, musíte mať so sebou všetko, čo si myslíte, že budete potrebovať. dnes Pavol Horváth Zaujímavosti
Túra Na Čachtický hrad a Veľký Plešivec s deťmi Po minulotýždňových doslova monzúnových dažďoch tento víkend opäť nesľubuje ideálne počasie na turistiku. No aj naši dvaja turisti vedia, že neexistuje zlé počasie, iba zle vybavený turista. S týmto heslom v sobotu ráno chalani mudrujú nad mapou hradov západného Slovenska. Nedosiahnutých cieľov je v nej ešte veľa. Máme záujem o miesta, kde nestretneme veľa ľudí. No okrem hradu by sme sa radi pekne prešli, predýchali pľúca, čo je v "rúškovej" dobe veľmi potrebné. S maminou si balia batohy a ja sa s radosťou pripájam. včera Daniela Mäkká Malé Karpaty
Cyklotúra Z Duklianskeho priesmyku na Devín na bicykloch 4 Krátka správa z dlhej trasy alebo dlhá správa z krátkej trasy... Posledný zo série štyroch článkov o cyklistickom prechode z Duklianskeho priesmyku na hrad Devín, ktorý je voľne inšpirovaný Cestou hrdinov SNP. V tejto časti prechádzame z Turčianskych Teplíc na hrad Devín. včera Miloš Hajdin Biele Karpaty, Malé Karpaty, +

Chata Anka (Skalica) 02/05/20 09:27 1 príspevok
    • Slovenské rudohorie - Stolické vrchy:západné úbočie masívu Stolice - pod Faltenovým sedlom v lokalite Skalica

• 10 osôb na terase s vlastnou karimatkou a spacákom

• v bezprostrednom okolí bez vody
      Poťahajský potok 500 m na JV (slabučký prítok)
      Hlboký potok 500 m na S (neoverený prítok)