Abisko Trekking Tights
Abisko Trekking Tights Zatvoriť

Recenzia Fjällräven Abisko Trekking Tights – legíny na turistiku

Na túry obvykle nosím klasické turistické nohavice, menej často legíny, v tých si skôr chodím zabehať. Minulý rok som sa dostala ku kombinácii oboch typov týchto nohavíc, technickým turistickým legínam Abisko Trekking Tights od značky Fjällräven. Nosila som ich v rôznych teplotách a v rôznych terénoch, ak vás zaujímajú skúsenosti a na čo takýto odev použiť, čítajte ďalej.

Výrobca
Hmotnosť
256 g – veľkosť 38
Farebné kombinácie
tmavosivá, čierna, námornícka modrá (testovací kus), tyrkysová a bordová
Páči sa mi
strih dobre sedí, kvalita vyhotovenie, miesta zosilnené voči oderu, možnosť úpravy pásu
Infocena
169 €

Dizajn a materiály

Nohavice sú ušité z dvoch druhov látky. Väčšinu tvorí tenšia látka z 82 % polyamidu a 18 % elastanu. K tomu je na kolenách a zadku pridaný aramid, ktorý by mal zaručiť väčšiu odolnosť voči oderu. Ide o opticky aj na pohmat odlišný materiál, je drsnejší, v tmavej farbe. Jednotlivé diely sú zošité plochými švami.

Čo sa týka strihu, nohavice sú legíny, čiže dosť úzke, najmä v spodnej časti, celkovo dosť obopínajú nohy. Pri prvom oblečení som mala dojem, že cez ne ani nohu neprepchám, ale netreba to hneď vzdať, sú dobre prispôsobivé. Môj testovací kus je vo veľkosti M.

Nohavice majú široký pás, drží pomocou gumičky, ktorá je vpredu odhalená a dá sa potiahnuť a zviazať do jednoduchého uzlíka ako detské tepláky, ak by nohavice začali padať. Hneď pod pásom je mini vrecko na zips, vhodné na kľúče, ak by ste si chceli vybehnúť len tak narýchlo. Zmestí sa tam aj balzam na pery, cukrík, lieskové oriešky a iné drobnosti. Na spodnom okraji pásu je úzke pútko z čiernej látky, za ktoré sa dajú zastrčiť slnečné okuliare, ak je premenlivé počasie.

Vrecká tu nájdeme ešte dve v serióznejšej veľkosti, obe po bokoch. Vľavo na zips, vpravo bez neho, zhora prekryté látkou. Do toho so zipsom sa v prípade potreby zmestí mobilný telefón, hoci chodiť s ťažkým telefónom na nohe nie je pohodlné, ale dá sa. Druhé vrecko (bez zipsu) sa môže hodiť napríklad na mapu alebo si doň odložíte šatku. Vnútorná časť vrecák je ušitá z tenkej sieťoviny.

Nohavice sa dajú kúpiť v piatich farebných verziách: tmavosivá, čierna, námornícka modrá (testované), tyrkysová a bordová.

Skúsenosti

Nohavice nosím od minulého leta v rôznych teplotách, terénoch aj pohoriach. Najviac sa mi osvedčili v chladnejších dňoch, alebo ráno či večer. V lete, resp. ak sa teplomer vyšplhá na 18 - 20 stupňov, je v nich priteplo, napriek tomu, že rýchlo schnú. Keďže spodnú časť tela nemusím mať naobliekanú, nosila som ich aj počas zimy. Vyslovene do mrazov alebo pomalších presunov s deťmi nie sú. Mala som ich buď na bežkách, alebo na diaľkových pochodoch, kde sa predpokladal pomerne rýchly pohyb. Pri snežení som na ne natiahla neprefúkavé a nepremokavé vrchné nohavice.

Legíny sú pohodlné, pri nijakom pohybe človeka neobmedzujú, ani keď treba preliezať padnuté stromy a podobne. Sú aj dosť odolné a nikde sa neroztrhli, ani očko neušlo. Spevnené kolená sú vhodné do terénov, kde treba preliezať nejaké skalky. Zosilnená látka pod zadkom potešila pri pauzách. Dominantná modrá látka je kvôli tomu, aby dobre odvetrávala, dosť tenká, takže predierať sa cez žihľavu neodporúčam.

Veľmi mi vyhovuje možnosť stiahnuť pás. Dámy to asi poznajú, zo tri kilá dole a zrazu oblečenie padá, čo pri túre naozaj nevyhovuje. Tiež z tohto dôvodu oceňujem strih, ktorý sa k pásu zužuje na spôsob mrkvy. Na brušných partiách dobre drží aj široký zdvojený pás. Vďaka týmto detailom sa mi legíny nosia pohodlne bez ohľadu na nejaké posuny v hmotnosti. Moje predchádzajúce, úplne bežné legíny, budem musieť posunúť ďalej, pretože poťahovať si ich permanentne vyššie nie je na túre a pri behu vôbec príjemné a nedá sa s tým nič robiť.

Tento odev môžem vyhodnotiť ako sofistikované turistické legíny s mnohými vychytávkami, s kvalitným vyhotovením a dovolím si tvrdiť, že aj s dlhšou dobou použiteľnosti. V rámci kalendárneho roka sú vhodné na jar, jeseň, chladnejšie letné dni a vyššie nadmorské výšky. V zime sa hodia na intenzívnejší pohyb, avšak na pauzy alebo zjazd sa treba priobliecť.