PR

Aj tvoje outdoorové oblečenie do prírody môže byť ekologické

sponzorovaný článok 27.05.20 Čo je ekologická móda? Ohľaduplná výroba, ktorá berie pri svojej produkcii do úvahy svoj dopad na životné prostredie. Módny priemysel je druhým najväčším znečisťovateľom našej planéty, hneď po ropnom priemysle. Dnešný rýchly životný štýl a extrémne nakupovanie vo veľkých obchodných reťazcoch produkuje enormné množstvo odpadu, a to aj v odevnom priemysle.

To platí aj pre outdoorové oblečenie, ktoré sa tomuto trendu nijako nevymyká. Outdoorové značky sú predsa len viac v spojení s prírodou a ľuďmi, ktorí prírodu milujú a navštevujú. Škandinávske krajiny sú v tomto ohľade o krok ďalej, a to nielen kvôli svojim prísnym zákonom. Sú výborným príkladom, akou cestou sa dá ísť. V prvom rade ide o ekologickú výrobu, recyklovanie materiálov a samozrejme výrobu kvalitného oblečenia, ktoré je trvácne a tým sa redukuje trend tzv. „fast fashion“.

Nórska značka Skogstad ako prvá odprezentovala mikrofleecové produkty s certifikátom Nordic Swan Ecolabel. Táto „nálepka“ znamená, že materiály sú získané udržateľným spôsobom. Prísne sa sleduje celý životný cyklus výrobku - koľko energie sa spotrebuje na výrobu, či sú použité nezávadné farbivá, či sa zaobchádza dobre s tými, ktorí toto oblečenie vyrábajú a či sa dá recyklovať.

Skogstad norfic swan mikiny

Jednotkou v eko výrobe je nórska značka Bergans of Norway, ktorá sa venuje výrobe oblečenia a outdoorových doplnkov už od roku 1908. Značka má najprísnejší certifikát bluesign®, ktorý prísne sleduje dodržiavanie ekologických štandardov a dopadov na životné prostredie. Bergans veľmi dbá na používanie recyklovaných materiálov. Syntetické tričko, vyrobené z recyklovaných plastových fliaš, spoznáte pod označením Repreve®. Chcete nosiť páperovú bundu s výplňou z recyklovaného peria z vankúšov a perín? V tom prípade si všímajte označenie Re:Down®. V Nórsku značka dokonca robieva „turné“, pri ktorom Vám oblečenie opravia a zašijú.

Bergans

Najdôležitejšou kapitolou v boji proti odpadu je však používanie jednorazových plastov, či už na nápoje alebo potraviny. Ekologické fľaše a nádoby by mali byť základom výbavy do prírody. Laken je španielska spoločnosť, ktorá vyrába svoj sortiment v Európe. Fľaše sú vyrobené bez použitia BPA, ftalátov alebo iných škodlivých látok a heslom spoločnosti je: Opätovne používaj, redukuj odpad a recykluj. Širokú škálu rôznych typov fliaš, od tritánových, cez termo fľaše a obedáre nájdete na webe Norwayshop-u.

Laken

Pozn. redakcie: Tento text je PR článok zadávateľa. Neprešiel jazykovým ani redakčným spracovaním a nemusí vyjadrovať názor redakcie HIKING.SK.

Túra Patagónia: NP Los Glaciares - Laguna Torre Patagónia - oblasť ktorú pozná snáď každý. Pri vyslovení tohto slova mnohým nabehnú zimomriavky. Región je vo svete preslávený svojou nespútanou, divokou a nesmierne nádhernou prírodou, ktorá je snom každého cestovateľa, turistu či horolezca. Odmalička tomu nebolo inak ani u mňa. No človek postupne získa rôzne predsudky typu: je to príliš krásne, príliš drahé a vzdialené na to, aby sa to niekedy splnilo. No keď sa o problematiku začnete zaujímať podrobnejšie, zistíte že to nemusí byť až taká pravda. dnes Martin Baniari Svet
PR Starostlivosť o obuv Prečo by sme mali obuv ošetrovať? Ošetrovanie obuvi plní niekoľko funkcií. Jednou nich je odstránenie nečistôt a zachovanie pôvodného vzhľadu, teda estetické hľadisko. Druhou je zachovanie vodoodpudivosti povrchu, čo je veľmi dôležité pre priedušnosť obuvi s vodeodolnou membránou – teda udržanie funkčnosti. Tretia, a možno najdôležitejšia funkcia, je zaistenie dlhej životnosti. Udržanie vláčnosti usne je z tohto hľadiska jednou z priorít, pretože stvrdnutá useň môže poškodiť švy a pri ohýbaní aj praskať. včera sponzorovaný článok Obutie
Túra Naše dobrodružstvo naprieč Malými Karpatmi Nad hrebeňovkou Malých Karpát sme premýšľali od minulého roku a tento rok sme ju zrealizovali. Popravde, ani som nečakala, že tak skoro sa jej dočkám. Najprv sme hľadali termín, ktorý bol pre nás zo začiatku orieškom, no nakoniec sme sa zhodli a túra prebehla 3. - 7. júla. Potom sme hľadali trasy, miesta na stanovanie a najmä pitné pramene. Vypracovali sme trasy cez TuristickaMapa.sk a tabuľku s jedlom. Batohy sme si nabalili tak, aby sme to zvládali niesť. Čiže voda, nejaké oblečenie, prvá pomoc, jedlo a spací vak s karimatkou. A stan. A mohlo sa vyraziť! včera Agnesa Baroková Malé Karpaty