Interiér útulne
Interiér útulne Zatvoriť

Správa Nocľah na útulni Andrejcová po novom

Útulňa Andrejcová poskytuje prostredníctvom občianskeho združenia Horské spoločenstvo núdzové ubytovanie. Po zvážení všetkých rizík sme sa rozhodli pristúpiť k poskytovaniu nocľahu, keďže chápeme význam útulne ako útočiska pred nepriazňou počasia, na ktorom sú založené všetky horské chaty a útulne. Režim fungovania sme samozrejme museli pozmeniť.

Vedomí si všetkých rizík, nariadení, opatrení a najmä preberajúc plnú zodpovednosť za prevádzku útulne sme po zvažovaní pristúpili k nocľahu v útulni a to z nasledujúcich dôvodov:

Epidemiologická situácia na Slovensku je viac ako priaznivá.

Patrične sme sa na túto situáciu pripravili, z hľadiska hygieny a v našich podmienkach nevieme urobiť viac:

• všetky vnútorné priestory po použití sterilizujeme ozónom
  • všetky kontaktné povrchy pravidelne dezinfikujeme
  • riady sterilizujeme ozónom alebo používame jednorázové
  • eliminujeme zhromažďovanie ľudí na minimum
  • na suchom WC, vo výdajnom okienku, v útulni a na každom stole je k dispozícií dezinfekčný prostriedok na ruky
  • pre bezpečné nocovanie a komfort sme kúpili stany
  • personál dodržiava všetky protiepidemiologické opatrenia pre našu aj vašu bezpečnosť.

Bezpečnosť turistov je na prvom mieste. V súčasnosti je však extrémne náročné rozlišovať medzi väčším prínosom pre bezpečnosť dodržanie striktných opatrení alebo poskytnutie útočiska pred nepriazňou počasia, na ktorom sú založené všetky horské chaty a útulne. Riadime sa naším najlepším vedomím a svedomím pri riešení tejto dilemy a chápeme, že ostať zatvorený má, resp. malo odstrašujúci účinok v rámci zníženia mobility obyvateľstva. S príchodom leta a uvoľňovania opatrení však evidujeme aj bez nášho pričinenia dopyt po turistike a samozrejme aj službách cestovného ruchu, čo je pre ekonomiku veľmi pozitívny jav.

Vnímame vlastnú zodpovednosť, ktorá sa kladie na prevádzkovateľov rôznych zariadení a ktorá je obrovská. Možno sa niekomu zdá, že to preháňame, my len nechceme nič podceniť a v našich improvizovaných a núdzových podmienkach zabezpečiť maximálne bezpečie pre každého aj v tejto situácii. To, že sme boli všetci zodpovední a disciplinovaní, nám pomohlo a máme najnižšie čísla. Ak sa uvoľnili opatrenia, tak prevádzkovateľom sa sprísnili, sú vlastne radi, že vôbec môžu otvoriť prevádzky a zodpovednosť je kladená na nich, nie na zákazníkov. Prosím, chápte, že my sme si krízu ani opatrenia nevymysleli a zároveň je na nás kladená zodpovednosť. A je úplne jedno či je nakazených 100 alebo 1, musíme byť zodpovední.

Systém poskytovania nocľahu

Aby sa nezabudlo, naša útulňa poskytuje prostredníctvom občianskeho združenia Horské spoločenstvo „núdzové ubytovanie“. Nie sme žiadna turistická ubytovňa ani penzión. Napriek tomu sme boli v súčasnej situácií prinútení k zmene systému a spoplatneniu nocľahu.

Hromadné spanie ako doteraz je zrušené do odvolania a nahradené izolovaným nocľahom, to znamená dve izby = dve skupiny ľudí (minimálne dve osoby), skupinou rozumej rodinu alebo partiu ľudí, ktorí prišli spolu. Za vytváranie účelových skupín na hrebeni alebo pri útulni nenesieme zodpovednosť.

Keďže sa kapacita útulne touto zmenou razantne znížila, alternatívou sú stany, ktoré si môžete prenajať alebo priniesť vlastné. Disponujeme zatiaľ šiestimi dvojmiestnymi stanmi.
Za prenájom stanu sa platí 10,- € (1 osoba), 14,- € (dve osoby), 15,- € (tri osoby). Za nocľah v útulni sa platí po 20,- € / osoba (pri dvoch osobách), po 15,- € / osoba (3 - 8 osôb), po 10,- € / osoba (9 a viac osôb), platí sa na mieste, dá sa aj prevodom na účet cez mobilnú aplikáciu banky a QR kód. Nechceme na tejto situácii zarobiť, ale robiť "charitu" aj kvôli zvýšeným nákladom si momentálne nemôžeme dovoliť. Veríme, že to pochopíte, a že sa navzájom podporíme.

Zavádza sa povinnosť rezervácie – najlepšie zavolať alebo napísať sms (príde odpoveď) na telefónne číslo 0904 596 443. Môžete však písať aj na messenger alebo e-mail útulne, ktorý je horskespolocenstvo@gmail.com.

Rezervácie držíme do 20.00 h, v prípade meškania alebo inej zmeny nás prosím kontaktujte, inak izbu alebo stan poskytneme niekomu inému.

Po každom využití stanu či útulne priestor sterilizujeme ozónom, ktorý zničí všetky druhy mikroorganizmov, vrátane vírusov, po následnom vyvetraní je možné sa v interiéri bezpečne zdržiavať.

Útulňa tak ako doteraz disponuje dvomi suchými toaletami, v ktorých sú umiestnené dávkovače s dezinfekciou na ruky ako aj dezinfekcia na povrchy. Vo vlastnom záujme použite oboje.

Zhromažďovanie sa pri táborovom ohni ako to bolo zvykom doteraz, resp. hocijaké iné zhromažďovanie sa cudzích osôb neodporúčame, je to vo vašom vlastnom záujme.

Ďakujeme, že ste si prečítali vyčerpávajúce informácie, v súčasnosti však ešte viac platí, že informácii nikdy nie je dosť. Vo vlastnom záujme sa podľa vašej túry informujte aj o situácii na ostatných horských chatách a najmä o predpovedi počasia.

Veríme, že s empatiou a úsmevom na tvári zvládneme aj túto situáciu.