Krátke nohavice Skogstad Saksi
Krátke nohavice Skogstad Saksi Zatvoriť

Recenzia Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice

Ide o krátke nohavice z elastického priedušného a rýchloschnúceho materiálu od nórskej značky Skogstad. Sú vhodné na turistiku v horúcom počasí. Majú dĺžku tesne nad kolená a stredne vysoký sed. Z viacerých farebných vyhotovení som vyskúšal menej nápadný šedo-zelený variant.

Výrobca
Materiály
nylon 85 %, elastan 15 %
Páči sa mi
pohodlný priedušný rýchloschnúci materiál, nízka hmotnosť, vrecká na zips, sťahovací pás
Nepáči sa mi
vrecko na pravej nohavici je veľmi malé
Infocena
35 €
Obchody
NorwayShop

Šortky kombinujú stredne šedú farbu so zelenou. Táto farebná kombinácia sa hodí do lesa, ak chcete trochu splynúť s prostredím. V ponuke sú aj iné farby pre toho, kto by chcel niečo živšie.

Strih je anatomický, sed stredne vysoký a dĺžka nohavíc siaha tesne nad kolená. Pútka na opasok síce nechýbajú, no nie sú ani veľmi potrebné, pretože pás je elastický so sťahovacími suchými zipsami, aké zvyknú bývať na detských nohaviciach. Pohodlne si tak nastavíte stiahnutie.

Netreba sa obávať kúpiť si veľkosť, ktorá je len-tak-tak. Nohavice po prvej túre mierne povolia a prispôsobia sa telesným proporciám, potom už držia svoj tvar dobre.

K dispozícii je trojica vreciek – jedno maličké na pravej časti nohavíc a dvojicu bežných vreciek. Všetky tri sú zipsovacie, takže ak si do nich niečo odložíte, nevytratíte to.

Nohavice sú ušité z ľahkého syntetického materiálu (85 % nylon, 15 % elastan). Pocitovo je to rovnaký materiál ako ten, z ktorého sú ušité detské dlhé Skogstad nohavice. Tie nosí Kubko prakticky na každú túru asi rok. Doposiaľ sú nohavice úplne v pohode, takže materiál sa dá označiť za trvácny.

Doteraz som s nohavicami prešiel hrebeňovku Považského Inovca, viacero túr a behov vo Vysokých a Západných Tatrách. Tiež som ich nosil na kratšie prechádzky s deťmi.

Materiál je mierne hrubší, takže nohavice nie sú také vzdušné a pri teplotách nad 30 °C je v nich už priteplo. No to sa na horách často nestáva, tam som skôr ocenil, že materiál je mierne odolný voči vetru. Priedušný je však stále dostatočne, aby v nich nebol "sáčkový" pocit. Odvod potu a schnutie je rýchle, no pomerne rýchlo smrdia.

Oceňujem sťahovací pás, vďaka ktorému netreba nohavice dopĺňať o opasok. Malé vrecko na pravej nohavici je fajn na menší zväzok kľúčov. Na iné veci je primalé. Chýbalo mi však aspoň jedno vrecko na zadku, napr. na peňaženku.