Krátke nohavice Skogstad Saksi

Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice

12. 08. 2020
Ide o krátke nohavice z elastického priedušného a rýchloschnúceho materiálu od nórskej značky Skogstad. Sú vhodné na turistiku v horúcom počasí. Majú dĺžku tesne nad kolená a stredne vysoký sed. Z viacerých farebných vyhotovení som vyskúšal menej nápadný šedo-zelený variant.

Šortky kombinujú stredne šedú farbu so zelenou. Táto farebná kombinácia sa hodí do lesa, ak chcete trochu splynúť s prostredím. V ponuke sú aj iné farby pre toho, kto by chcel niečo živšie.

Strih je anatomický, sed stredne vysoký a dĺžka nohavíc siaha tesne nad kolená. Pútka na opasok síce nechýbajú, no nie sú ani veľmi potrebné, pretože pás je elastický so sťahovacími suchými zipsami, aké zvyknú bývať na detských nohaviciach. Pohodlne si tak nastavíte stiahnutie.

Netreba sa obávať kúpiť si veľkosť, ktorá je len-tak-tak. Nohavice po prvej túre mierne povolia a prispôsobia sa telesným proporciám, potom už držia svoj tvar dobre.

K dispozícii je trojica vreciek – jedno maličké na pravej časti nohavíc a dvojicu bežných vreciek. Všetky tri sú zipsovacie, takže ak si do nich niečo odložíte, nevytratíte to.

Nohavice sú ušité z ľahkého syntetického materiálu (85 % nylon, 15 % elastan). Pocitovo je to rovnaký materiál ako ten, z ktorého sú ušité detské dlhé Skogstad nohavice. Tie nosí Kubko prakticky na každú túru asi rok. Doposiaľ sú nohavice úplne v pohode, takže materiál sa dá označiť za trvácny.

Doteraz som s nohavicami prešiel hrebeňovku Považského Inovca, viacero túr a behov vo Vysokých a Západných Tatrách. Tiež som ich nosil na kratšie prechádzky s deťmi.

Materiál je mierne hrubší, takže nohavice nie sú také vzdušné a pri teplotách nad 30 °C je v nich už priteplo. No to sa na horách často nestáva, tam som skôr ocenil, že materiál je mierne odolný voči vetru. Priedušný je však stále dostatočne, aby v nich nebol "sáčkový" pocit. Odvod potu a schnutie je rýchle, no pomerne rýchlo smrdia.

Oceňujem sťahovací pás, vďaka ktorému netreba nohavice dopĺňať o opasok. Malé vrecko na pravej nohavici je fajn na menší zväzok kľúčov. Na iné veci je primalé. Chýbalo mi však aspoň jedno vrecko na zadku, napr. na peňaženku.

Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice 12/08/20 00:00 nová téma

Recenzia Devold Expedition Zip Neck – zimné merino Merino rolák s vysokou gramážou môže slúžiť ako prvá alebo druhá vrstva. Vhodný je najmä do nízkych teplôt, keď sa treba poriadne nacibuľovať. Dobre poslúži aj v slnečné bezveterné zimné dni, keď naň nemusíte dať nič ďalšie, prípadne len neprefúkavú vestu. 13/01/21 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Podcast O Chate pod Kráľovou hoľou s Peťom a Vladom V Nízkych Tatrách na Prednom sedle pod Kráľovou hoľou premenili Peťo s Vladom bývalú hospodársku budovu na turistickú chatu. Rozprávali sme sa s nimi o tom, ako sa k tomu dostali, ako prebiehala rekonštrukcia, o sezóne poznačenej koronavírusom, o horskom behu či o skialpinizme na Kráľovej holi. 10/01/21 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Predstavenie Devold Nansen – vlnený retro sveter Devold Nansen pochádza zo svetrov Devold Originals, ktoré sa vyrábajú stále rovnako od založenia značky v 19. storočí. Je vyhotovený z tradičnej vlny, teda nie z merina, na ktoré sme si za posledné roky v outdoore zvykli. Takéto svetre dlhé roky patrili medzi základ outdoorového šatníka. Mňa zaujímalo, či môže mať opodstatnenie aj dnes, alebo ide len o kúsok ideálny do retro vlny. 30/12/20 Ľubomír Mäkký Oblečenie

Útulňa Polianka Napriek značnej rozlohe Volovských vrchov sa dajú turistické chaty v pohorí spočítať na prstoch jednej ruky. Ani jednoduchých útulní pre tulákov tu veľa nenájdete. Do rodiny turistických útulkov v roku 2020 pribudla vzorne postavená útulňa Polianka, ktorú postavili Gelnické lesy. dnes Tomáš Trstenský Volovské vrchy
Túra Malá Svišťovka, Skalnaté pleso a Zamkovského chata v zime Počas zimnej sezónnej uzávery vo Vysokých Tatrách sú v kurze najmä horské chaty či vodopád Skok, no veľmi pekné výhľady ponúka menej frekventovaná trasa cez sedlo Malej Svišťovky. Na prechod si treba vyhradiť dostatok času, zaberie celý krátky zimný deň, ak teda nechcete v polovici túry použiť na zostup lanovku. Jedným z lákadiel pre deti môže byť aj to, že počas nej vystriedate všetky štyri farby značených trás. včera Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry

Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice 12/08/20 00:00 nová téma
    • Skogstad

• Saksi

• turistické krátke nohavice

• nylon 85 %, elastan 15 %

• pohodlný priedušný rýchloschnúci materiál, nízka hmotnosť, vrecká na zips, sťahovací pás

• Nepáči sa mi
    • vrecko na pravej nohavici je veľmi malé