Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice

12. 08. 2020

Šortky kombinujú stredne šedú farbu so zelenou. Táto farebná kombinácia sa hodí do lesa, ak chcete trochu splynúť s prostredím. V ponuke sú aj iné farby pre toho, kto by chcel niečo živšie.

Strih je anatomický, sed stredne vysoký a dĺžka nohavíc siaha tesne nad kolená. Pútka na opasok síce nechýbajú, no nie sú ani veľmi potrebné, pretože pás je elastický so sťahovacími suchými zipsami, aké zvyknú bývať na detských nohaviciach. Pohodlne si tak nastavíte stiahnutie.

Netreba sa obávať kúpiť si veľkosť, ktorá je len-tak-tak. Nohavice po prvej túre mierne povolia a prispôsobia sa telesným proporciám, potom už držia svoj tvar dobre.

K dispozícii je trojica vreciek – jedno maličké na pravej časti nohavíc a dvojicu bežných vreciek. Všetky tri sú zipsovacie, takže ak si do nich niečo odložíte, nevytratíte to.

Nohavice sú ušité z ľahkého syntetického materiálu (85 % nylon, 15 % elastan). Pocitovo je to rovnaký materiál ako ten, z ktorého sú ušité detské dlhé Skogstad nohavice. Tie nosí Kubko prakticky na každú túru asi rok. Doposiaľ sú nohavice úplne v pohode, takže materiál sa dá označiť za trvácny.

Doteraz som s nohavicami prešiel hrebeňovku Považského Inovca, viacero túr a behov vo Vysokých a Západných Tatrách. Tiež som ich nosil na kratšie prechádzky s deťmi.

Materiál je mierne hrubší, takže nohavice nie sú také vzdušné a pri teplotách nad 30 °C je v nich už priteplo. No to sa na horách často nestáva, tam som skôr ocenil, že materiál je mierne odolný voči vetru. Priedušný je však stále dostatočne, aby v nich nebol "sáčkový" pocit. Odvod potu a schnutie je rýchle, no pomerne rýchlo smrdia.

Oceňujem sťahovací pás, vďaka ktorému netreba nohavice dopĺňať o opasok. Malé vrecko na pravej nohavici je fajn na menší zväzok kľúčov. Na iné veci je primalé. Chýbalo mi však aspoň jedno vrecko na zadku, napr. na peňaženku.

Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice 12/08/20 00:00 nová téma

Recenzia Plynový turistický varič Primus Firestick Tento trojsezónny varič nie je ani najľahší, ani najvýkonnejší, no v oboch meradlách je dosť dobrý. Jeho riešenie skladania je však nápadité, vyhotovenie príkladne presné a manipulácia jednoduchá. Je vhodný na bežnú veľkosť turistických nádob, napríklad tradičný hliníkový ešus. Poradí si aj s užším dnom stredne veľkého mokka kávovaru. Testovali sme ho v nerezovej verzii. Kto by chcel high-tech, vyrába sa aj v titanovom vyhotovení. 09/09/20 Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo
Recenzia Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice Ide o krátke nohavice z elastického priedušného a rýchloschnúceho materiálu od nórskej značky Skogstad. Sú vhodné na turistiku v horúcom počasí. Majú dĺžku tesne nad kolená a stredne vysoký sed. Z viacerých farebných vyhotovení som vyskúšal menej nápadný šedo-zelený variant. 12/08/20 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Recenzia AdventureMenu Lightweight – dehydrovaná expedičná strava Doposiaľ mal výrobca v ponuke iba sterilizované jedlá, ktoré síce dobre chutili a stačilo ich ohriať, no boli dosť ťažké, pretože obsahovali aj vodu. Na náročnejšie prechody, kde si treba vziať viac zásob, preto veľmi vhodné nie sú. Od tohto roku má však AdventureMenu novinku – verziu Lightweight – ktorá je dehydrovaná. Niekoľko variantov sme ochutnali a prinášame krátku recenziu doplnenú o video. 15/07/20 Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo

Podcast O bratislavských lesoch s Jakubom Mrvom Lesy v okolí Bratislavy využívajú na rekreáciu desiatky tisíc ľudí denne. O zníženie ťažby v nich sa dlhé roky usiluje občianske združenia Iniciatíva Naše Karpaty. Na úrovni mestských lesov sa to už podarilo, no ďalšie obľúbené lokality spravuje štátny podnik Lesy SR. Prečo viazne dohoda s nimi, hoci mesto je ochotné podieľať sa kompenzácii straty, ktorá Lesom vznikne? dnes Soňa Mäkká Rozhovory
Túra Z Čergovského Minčola na Dukliansky priesmyk (2) Matka Božia držala nad nami v noci ochranný plášť na Svätej hore Javor. Vstávame do pokojného rána. Balenie trvá len krátko. Využijeme ešte možnosť raňajok v kultúrnejšom prostredí. Najväčší možný objem kávy sa snažím zohriať na vyššiu teplotu. Jej farba prekryje, ako dúfam len subjektívny, dojem závadnosti miestnej vody. Snažím sa totiž ušetriť niečo z posledných zásob z Kráľovej studne na priame pitie. Zostal mi necelý liter. Pribalím 1,5 l menej kalnej. Neviem, čo nás čaká. Nádej dáva sedlo s príznačným menom Regetovská voda. včera Vladimír Mikuš Nízke Beskydy
Rozhovor Miki Knižka: Zo Zbojníčky chcem urobiť modernú chatu Zbojnícka chata vo Vysokých Tatrách bude mať nového chatára. Majitelia tatranských chát, ktorými sú Klub slovenských turistov a Slovenský horolezecký spolok JAMES, vybrali v konkurze horského vodcu Mikiho Knižku. 18/09/20 Soňa Mäkká Rozhovory

Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice 12/08/20 00:00 nová téma
    • Skogstad

• Saksi

• turistické krátke nohavice

• nylon 85 %, elastan 15 %

• pohodlný priedušný rýchloschnúci materiál, nízka hmotnosť, vrecká na zips, sťahovací pás

• Nepáči sa mi
    • vrecko na pravej nohavici je veľmi malé