Krátke nohavice Skogstad Saksi

Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice

12. 08. 2020
Ide o krátke nohavice z elastického priedušného a rýchloschnúceho materiálu od nórskej značky Skogstad. Sú vhodné na turistiku v horúcom počasí. Majú dĺžku tesne nad kolená a stredne vysoký sed. Z viacerých farebných vyhotovení som vyskúšal menej nápadný šedo-zelený variant.

Šortky kombinujú stredne šedú farbu so zelenou. Táto farebná kombinácia sa hodí do lesa, ak chcete trochu splynúť s prostredím. V ponuke sú aj iné farby pre toho, kto by chcel niečo živšie.

Strih je anatomický, sed stredne vysoký a dĺžka nohavíc siaha tesne nad kolená. Pútka na opasok síce nechýbajú, no nie sú ani veľmi potrebné, pretože pás je elastický so sťahovacími suchými zipsami, aké zvyknú bývať na detských nohaviciach. Pohodlne si tak nastavíte stiahnutie.

Netreba sa obávať kúpiť si veľkosť, ktorá je len-tak-tak. Nohavice po prvej túre mierne povolia a prispôsobia sa telesným proporciám, potom už držia svoj tvar dobre.

K dispozícii je trojica vreciek – jedno maličké na pravej časti nohavíc a dvojicu bežných vreciek. Všetky tri sú zipsovacie, takže ak si do nich niečo odložíte, nevytratíte to.

Nohavice sú ušité z ľahkého syntetického materiálu (85 % nylon, 15 % elastan). Pocitovo je to rovnaký materiál ako ten, z ktorého sú ušité detské dlhé Skogstad nohavice. Tie nosí Kubko prakticky na každú túru asi rok. Doposiaľ sú nohavice úplne v pohode, takže materiál sa dá označiť za trvácny.

Doteraz som s nohavicami prešiel hrebeňovku Považského Inovca, viacero túr a behov vo Vysokých a Západných Tatrách. Tiež som ich nosil na kratšie prechádzky s deťmi.

Materiál je mierne hrubší, takže nohavice nie sú také vzdušné a pri teplotách nad 30 °C je v nich už priteplo. No to sa na horách často nestáva, tam som skôr ocenil, že materiál je mierne odolný voči vetru. Priedušný je však stále dostatočne, aby v nich nebol "sáčkový" pocit. Odvod potu a schnutie je rýchle, no pomerne rýchlo smrdia.

Oceňujem sťahovací pás, vďaka ktorému netreba nohavice dopĺňať o opasok. Malé vrecko na pravej nohavici je fajn na menší zväzok kľúčov. Na iné veci je primalé. Chýbalo mi však aspoň jedno vrecko na zadku, napr. na peňaženku.

Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice 12/08/20 00:00 nová téma

Recenzia Fjällräven Kaipak – nohavice a bunda (+video) Sesterský model úspešného Kebu patrí taktiež medzi produkty, ktoré výrobca označuje za vhodné pre tzv. technický trekking. Po testovaní na jar, cez leto a na jeseň v slovenských horách v najrôznejších situáciách budeme hľadať odpoveď na to, v čom je tento set podobný a v čom rozdielny od Kebu. 18/11/20 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Test Devold Tuvegga – obojstranné merino termoprádlo Merino je pevne zakotvený štandard v termoprádle, no popri mnohých výhodách zvykne horšie odvádzať pot, čo je problém najmä pri intenzívnejšom pohybe – napr. pri skialpe či behu. Je viacero spôsobov, ako to zlepšiť. Buď môžete siahnuť po extra tenkom merine, prípade po takom, čo má na vnútornej strane vrstvu z umelého vlákna. Ďalšiu cestu skúša minuloročná novinka Devold Tuvegga, ktorá kombinuje tri rôzne merino úplety – jemnú sieťovinu, klasické merino a merino s 3D štruktúrou. Vychytávkou je obojstrannosť tohto termoprádla – každá zo strán sa zároveň správa tepelne odlišne. Prádlo nosím už vyše roka a o svoje skúsenosti sa podelím v tomto teste. 21/10/20 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Recenzia Hanwag Ferrata Light Low GTX Nízke topánky kategórie C s možnosťou používania poloautomatických mačiek. Zvršok z bezšvového polyuretánu, nezvyčajne riešený jazyk aj šnurovanie. Torzne tuhá univerzálna podrážka do vyšších hôr zaliata v TPU pre dlhšiu životnosť. Nedajte sa pomýliť, nejde o ľahučké approachky na slovenské ferraty, sú to univerzálne polovičky do technickejšieho terénu vyšších hôr. Nie sú však pre každého. 08/10/20 Ľubomír Mäkký Obutie

Túra Na Kráľovu hoľu cez Kráľovu skalu Na ikonickú Kráľovu hoľu vedie viacero značiek. My sme sa na ňu vybrali po zelenej z Telgártu, cez Kráľovu skalu, ktorá mala byť pôvodne cieľom detskej túry. No naši chlapci dali najavo, že už si nechcú kopec s vysielačom obzerať len zospodu. dnes Soňa Mäkká Nízke Tatry
Rada Ako kakáte v lese? Sú to úplne základné potreby, týkajúce sa každého turistu bez ohľadu na kondičku či výbavu, avšak v turistických príručkách či v návštevných poriadkoch národných parkov sa o nich nič nedozviete. Áno, odpadky je potrebné brať so sebou, ale o tom, že aj toaleťák je odpad, už všetci taktne mlčíme a väčšina si to vysvetľuje tak, že to vlastne nie je odpad. včera Lenka Rusnáková Strava a pitie
Túra Stolové hory v Saskom Švajčiarsku V septembri sme sa vybrali do neďalekého Nemecka. Cieľom nášho trojdňového putovania bola bývalá vojenská pevnosť tesne za hranicami Česka. Terén bol nenáročný, zaujímavostí mnoho, doprava vlaková, lodná a pešia. 24/11/20 Jana Hrehová Svet

Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice 12/08/20 00:00 nová téma
    • Skogstad

• Saksi

• turistické krátke nohavice

• nylon 85 %, elastan 15 %

• pohodlný priedušný rýchloschnúci materiál, nízka hmotnosť, vrecká na zips, sťahovací pás

• Nepáči sa mi
    • vrecko na pravej nohavici je veľmi malé