PR

Zaži, zdieľaj, zbieraj a pomôž s projektom Xplór

sponzorovaný článok 25.06.20 Aj vy sa radi sa túlate po slovenských prírodných a kultúrnych krásach a svoje zážitky zdieľate so svojimi priateľmi? Zaujíma vás história jednotlivých miest a máte chuť svojou troškou pomôcť k záchrane alebo obnove jedinečných miest na Slovensku a v Čechách?

Tak zbystrite svoju pozornosť a spoznajte projekt Xplór so svojou aplikáciou, webovou stránkou a suvenírmi, ktoré majú za cieľ naštartovať rozvoj a pomôcť záchrane historického a prírodného dedičstva na Slovensku i v Čechách.

Pred samotným vznikom projektu Xplór stál úspech občianskeho združenia Diery, ktoré stálo za záchranou a obnovou Jánošíkových Dier v Malej Fatre. Zo zanedbaných chodníkov a lokality, ktorej hrozila uzávera, sa toto miesto zmenilo na jednu z turisticky najnavštevovanejších lokalít na Slovensku, v ktorej aj napriek návalu turistov dbajú na uchovanie vzácneho prírodného bohatstva. Práve OZ Diery naštartovalo projekt záchrany a s pripojením partnerov, organizácií cestovného ruchu, podnikateľského sektoru a najmä s podporou návštevníkov nastal prerod tejto oblasti na vyhľadávanú turistickú lokalitu.

Tím lokalpatriotov z OZ Diery, na čele so zakladateľom projektu Róbertom Hlaváčom, ďalej uvažoval nad tým, ako naštartovať podobné zmeny k lepšiemu aj v iných častiach Slovenska, a tak vznikol projekt Xplór.

Aplikácia Xplór je skvelým nástrojom na zaznamenávanie si vašich ciest po Slovensku a Čechách. Aplikáciu tvorí prehľadná mapa, v ktorej nájdete odporúčania na miesta, ktoré sa oplatí vidieť spolu s podrobne spracovanými informáciami o jednotlivých lokalitách. Zažite, aké je to túlať sa po našej krajine s Xplórom, zaznamenajte si svoje výlety do mapy a ohodnoťte navštívené miesta.

Svoje výlety a fotografie si môžete v aplikácii ukladať a takisto zdieľať so svojimi priateľmi či ďalšími turistickými nadšencami. Sami si určíte, kto všetko bude mať možnosť vidieť, kam ste sa s Xplórom zatúlali.

Aplikácia Xplór v sebe zahŕňa aj zaujímavý zberateľský systém. Z navštívených miest môžete zbieraťmince, a to vo virtuálnej podobe, alebo si ich môžete fyzicky kúpiť prostredníctvom e-shopu aplikácie Xplór alebo v mnohých turistických centrách na Slovensku.

Práve kúpou virtuálnych a fyzických mincí sa dostanete k najpodstatnejšej časti a hlavnej myšlienke projektu, ktorou je myšlienka pomoci. Podstatná finančná čiastka z každej zakúpenej mince bude venovaná na podporu projektov Nadácie Xplór - SrdcomPoSlovensku na záchranu alebo obnovu unikátnych miest na Slovensku a v Čechách. V rámci Slovenska je vytipovaných niekoľko lokalít, ktoré by chcela Nadácia Xplór finančne podporiť.

Tak neváhaj, sťahuj aplikáciu a spoznávaj krásy našej domoviny.

Pozn. redakcie: Tento text je PR článok zadávateľa. Neprešiel jazykovým ani redakčným spracovaním a nemusí vyjadrovať názor redakcie HIKING.SK.

Predstavenie Devold Valldal a Vasset – letné merino tričká s Tencelom Kedysi bolo merino tričko pre mňa typom odevu predovšetkým do zimy. No časy sa pohli a merino začalo byť dostupné v rôznych hrúbkach vrátane veľmi tenkých modelov. Toto leto som doplnila svoj šatník hneď dvoma merino tričkami. Jedným z nich je Valldal Woman Tee od nórskej značky Devold. Pánsku verziu pod menom Vasset zas vyskúšal Ľubo. dnes Soňa Mäkká Oblečenie
Túra Karavanky – okruh na Hochobir Karavanky (Karawanken) sú pohorím, ktoré oddeľuje Rakúsko od Slovinska. Všetky dvojtisícovky ležia na hraničnom hrebeni s výnimkou jedného kopca, ktorým je Hochobir. Vybral som sa naň s vidinou nádherných výhľadov na hlavný hrebeň a na Kamnické Alpy (Kamniške Alpe). Z výhľadov však nič nebolo, zato kvetín som videl neúrekom. včera Martin Knor Svet
Správa Štátne lesy TANAPu zavreli dva chodníky, vinia ochranu prírody Štátne lesy Tatranského národného parku uzavreli už dve obľúbené trasy vo Vysokých Tatrách kvôli suchým stromom. Tie podľa nich ohrozujú návštevníkov, no nemôžu ich odstrániť, lebo im to nepovolila ochrana prírody. Správa národného parku s touto interpretáciou nesúhlasí. 06/07/20 Soňa Mäkká Správy