Cekový pohľad na chatu

Lesný zrub Kubová

31. 07. 2020

Chata stojí v južnej časti Veporských vrchov - severne od vrchu Malá Nemcovka (783 m), neďaleko od turistického smerovníka Kubová. Ak ideme v smere od Hriňovej, odbočíme pri smerovníku doľava po lesnej ceste a približne po 150 metroch prídeme k chate.

• z Hriňovej (bus) po modrej značke za asi 1.15 h,
  • z Detvianskej Huty (bus) po neznačenej ceste a modrej značke za asi 1.30 h,
  • z Detvianskej Huty, časť Komárno po modrej značke za asi 0.50 h.

Modrá turistická značka medzi Hriňovou a Komárnom vedie okrem krátkeho úseku nad Hriňovou po úzkej asfaltovej ceste, vhodnej predovšetkým pre cyklistov. Samozrejme, v prípade ťažby či iných prác v lese je potrebná patričná opatrnosť. My sme stretli iba dve autá miestnych občanov.

Majiteľom chaty sú Lesy SR - odštepný závod Kriváň. Pre turistov poskytuje možnosť núdzového prenocovania na terase hlavnej chaty ako i v blízkom krytom prístrešku.

Terasa chaty je veľká približne 5 x 5 metrov a je prístupná po betónových schodoch z dvoch strán. Na terase je veľký stôl s dvomi pevnými lavicami, celá terasa je prekrytá strechou so šindľovou krytinou. Strecha je vo výbornom stave. Podlaha je tvorená betónom a betónovou zámkovou dlažbou, takže pre pohodlné spanie je potrebná hrubšia karimatka, prípadne iná podložka.

V tesnej blízkosti chaty sa nachádza drevený altánok, veľký približne 4 x 4 metre. Aj tu je stôl s lavicami, len trochu menších rozmerov. Podlaha je z betónovej dlažby, strecha je opäť bez viditeľných poškodení. Časť altánku vzdialenejšia od chaty slúži ako priestor na uloženie dreva.

Uprostred čelnej fasády na úrovni zeme je prístup do vybetónovanej miestnosti bez okien. Tento priestor nie je príliš vhodný na nocľah, môže však poslúžiť na dočasné uloženie bicyklov alebo iných vecí. V čase našej návštevy tu boli odložené rôzne nádoby a čistiace prostriedky.

Pri chate sa nachádza krb a zakryté ohnisko. Latrína za altánkom je v dobrom stave, ale použiteľná iba pre milovníkov pavučín.

Pri chate sme nevideli žiadny zdroj vody. Podľa turistickej mapy je prameň asi 250 metrov od chaty na juhovýchod v dolinke, ten sme však nehľadali.

Lesný zrub Kubová 31/07/20 11:16 1 príspevok

Túra Klokočina, Kukučková a Bolehlav Dnes sa pôjdem túlať vŕškami i dolinami na východnej strane Malých Karpát. Trasu nemám úplne presne pripravenú, idem tentokrát sám, a tak som zvedavý, aké miesta navštívim. 23/10/20 Vladimír Čech Malé Karpaty
Prístrešok Kamenná bouda pod Veľkou Javorinou Na moravskej strane Bielych Karpát neďaleko ich najvyššieho vrcholu sa nachádzajú tesne vedľa seba tri malé prístrešky, kde je možné núdzovo prenocovať. 04/09/20 Vladimír Čech Biele Karpaty
Prístrešok Lesný zrub Kubová V južnej časti Veporských vrchov sa nachádza dobre ukrytá, no pre cyklistov i peších turistov ľahko dostupná lesnícka chata, ktorá nie je takmer na žiadnej mape. 31/07/20 Vladimír Čech Veporské vrchy

Príbeh Po bežkárskej stope na Líšku Koniec roka 2017 sa blížil a s ním aj najkrajšie sviatky roka - Vianoce. S týmto obdobím sú spojené rôzne akcie, medzi ktoré patria aj "kapustnice, bašávely a vianočné besiedky" v zamestnaniach. Po jednej takejto akcii som si naplánoval nenáročnú túru, počas ktorej som zažil zimné peklo aj raj. dnes Martin Birka Príbehy
Túra Tematínsky hrad a Tematínska lesostep Alebo mrazivý novembrový slnečný kúpeľ. Sobotnú ozdravnú vychádzku sme si naplánovali v papučiach a s teplým čajom v piatok večer. Kubko navrhol hrad Tematín v Považskom Inovci, ktorý je od Bratislavy približne hodinku jazdy autom. Aby sme sa aj zahriali, pôjdeme z obce Lúka a späť cez Tematínsku lesostep. Vyzerá to aj na chôdzu mimo lesa, čo bude v predpovedanom chladnom počasí príjemné. Rada sa pridávam. včera Daniela Mäkká Považský Inovec
Správa Stane sa Čertovica bežkárskym eldorádom? Po minulej zimnej sezóne má OZ Horské spoločenstvo za sebou testovací ročník, kedy sme sprístupnili 15 kilometrov bežkárskych tratí pomocou staršieho ratraku, ktorého limity nedovoľujú pripraviť seriózne trate do ďalších sezón. Ratrak sme viac času opravovali, ako na ňom jazdili a aj tak ho presvedčili iba na zatáčanie do jednej strany. 02/12/20 Marek Šurina Správy

Lesný zrub Kubová 31/07/20 11:16 1 príspevok
    • Veporské vrchy: horská lúka Kubová medzi Hriňovou a Detvianskou Hutou pod vrchom Malá Nemcovka (783 m), v blízkosti modrej značky