Cekový pohľad na chatu
Cekový pohľad na chatu Zatvoriť

Prístrešok Lesný zrub Kubová

V južnej časti Veporských vrchov sa nachádza dobre ukrytá, no pre cyklistov i peších turistov ľahko dostupná lesnícka chata, ktorá nie je takmer na žiadnej mape.

Veporské vrchy: horská lúka Kubová medzi Hriňovou a Detvianskou Hutou pod vrchom Malá Nemcovka (783 m), v blízkosti modrej značky
760 m n. m.
do 15 ľudí na krytej verande a v susednom prístrešku
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
prameň by mal byť 250 metrov na juhovýchod od zrubu v dolinke
Kontakt
Lesy SR - Odštepný závod Kriváň, www.lesy.sk
Spojenie
Hriňová (bus)
Detvianska Huta (bus)

Chata stojí v južnej časti Veporských vrchov - severne od vrchu Malá Nemcovka (783 m), neďaleko od turistického smerovníka Kubová. Ak ideme v smere od Hriňovej, odbočíme pri smerovníku doľava po lesnej ceste a približne po 150 metroch prídeme k chate.

• z Hriňovej (bus) po modrej značke za asi 1.15 h,
  • z Detvianskej Huty (bus) po neznačenej ceste a modrej značke za asi 1.30 h,
  • z Detvianskej Huty, časť Komárno po modrej značke za asi 0.50 h.

Modrá turistická značka medzi Hriňovou a Komárnom vedie okrem krátkeho úseku nad Hriňovou po úzkej asfaltovej ceste, vhodnej predovšetkým pre cyklistov. Samozrejme, v prípade ťažby či iných prác v lese je potrebná patričná opatrnosť. My sme stretli iba dve autá miestnych občanov.

Majiteľom chaty sú Lesy SR - odštepný závod Kriváň. Pre turistov poskytuje možnosť núdzového prenocovania na terase hlavnej chaty ako i v blízkom krytom prístrešku.

Terasa chaty je veľká približne 5 x 5 metrov a je prístupná po betónových schodoch z dvoch strán. Na terase je veľký stôl s dvomi pevnými lavicami, celá terasa je prekrytá strechou so šindľovou krytinou. Strecha je vo výbornom stave. Podlaha je tvorená betónom a betónovou zámkovou dlažbou, takže pre pohodlné spanie je potrebná hrubšia karimatka, prípadne iná podložka.

V tesnej blízkosti chaty sa nachádza drevený altánok, veľký približne 4 x 4 metre. Aj tu je stôl s lavicami, len trochu menších rozmerov. Podlaha je z betónovej dlažby, strecha je opäť bez viditeľných poškodení. Časť altánku vzdialenejšia od chaty slúži ako priestor na uloženie dreva.

Uprostred čelnej fasády na úrovni zeme je prístup do vybetónovanej miestnosti bez okien. Tento priestor nie je príliš vhodný na nocľah, môže však poslúžiť na dočasné uloženie bicyklov alebo iných vecí. V čase našej návštevy tu boli odložené rôzne nádoby a čistiace prostriedky.

Pri chate sa nachádza krb a zakryté ohnisko. Latrína za altánkom je v dobrom stave, ale použiteľná iba pre milovníkov pavučín.

Pri chate sme nevideli žiadny zdroj vody. Podľa turistickej mapy je prameň asi 250 metrov od chaty na juhovýchod v dolinke, ten sme však nehľadali.