Extra

Vtáčie pozorovateľne na Hrhovských rybníkoch

13. 08. 2020

Obe drevené rozhľadne sa nachádzajú neďaleko obce Hrhov medzi mestami Moldava nad Bodvou a Rožňava. Jedna sa nachádza na východnom brehu a druhá, na západnom brehu rybníka.

Prvá je jednoduchšej konštrukcie a nachádza sa asi pol kilometra od štátnej cesty č. I/16 (E58) a asi kilometer od dediny smerom na Moldavu nad Bodvou resp. Košice.

Druhá veža sa nachádza za Štátnymi rybníkmi, prístupná po širokej nespevnenej ceste, ktorá obchádza rybnú farmu a tak sa dá dostať k samotným rybníkom. Hneď na ich začiatku sa nachádza vyššia - 12-metrová rozhľadňa. Jej výhodou je, že má širokú strechu. Prístup je vhodný aj pre rodiny s deťmi a kočíkmi. Rovnako aj pre bicyklistov.

Súčasťou projektu bolo vybudovanie zeleného náučného chodníka cez mokrade. Pozorovateľne ponúkajú možnosť sledovať vtáky ako potápka chochlatá, volavka popolavá či kaňa močiarna alebo orliak morský, ale aj iné zo 120 druhov, ktoré tu zaznamenali.

Keďže sa pozorovateľňa nachádza na okraji väčšieho rybníka, je možné zbadať tiež skokany, ropuchy, užovky či kapre, ktoré sú tu chované.

Hrhovské rybníky

Založili ich v 50-tych rokoch na mieste mokradí a rašelinísk na úpätí planín Slovenského krasu - Horný a Dolný vrch. Sú súčasťou chráneného vtáčieho územia Slovenský kras. Nachádzajú sa v nadmorskej výške 193 metrov a majú rozlohu 250 hektárov.

Vtáčie pozorovateľne na Hrhovských rybníkoch 26/09/20 17:48 2 príspevky

Túra Ako na Napoleonov klobúk a Holicu? Pozorní cestujúci vo vlakoch na trati Margecany – Kysak si iste všimnú zvláštny kopec, ktorý náramne pripomína Napoleonov klobúk. Málokto však vie, že tento zalesnený kopec ponúka výhľady. Problém akurát je, ako sa k nim dostať, keďže značka tam nevedie. 15/10/20 Henrich Tomáš Čierna hora
Extra Rozhľadňa Odorica na Medveďom vrchu Móda stavania rozhľadní neobišla ani Spiš, a preto som pri plánovaní tury narazil na nezvyčajnú rozhľadňu neďaleko Levoče, ktorú som tým pádom nemohol vynechať. Príjemná a pohodová prechádzka na modernú výhľadovú vežu je tak určite zaručená. 07/10/20 Henrich Tomáš Zaujímavosti
Extra Vtáčie pozorovateľne na Hrhovských rybníkoch Vtáky a vodné plochy patria dokopy. A rovnako aj turistická a odborná verejnosť. Preto v Slovenskom krase, pri najväčších rybníkoch na Slovensku, vyrástli v spolupráci s maďarskou stranou cez projekt Úžasný vtáčí svet bez hraníc dve rozhľadne. 13/08/20 Henrich Tomáš Zaujímavosti

Test Devold Tuvegga – obojstranné merino termoprádlo Merino je pevne zakotvený štandard v termoprádle, no popri mnohých výhodách zvykne horšie odvádzať pot, čo je problém najmä pri intenzívnejšom pohybe – napr. pri skialpe či behu. Je viacero spôsobov, ako to zlepšiť. Buď môžete siahnuť po extra tenkom merine, prípade po takom, čo má na vnútornej strane vrstvu z umelého vlákna. Ďalšiu cestu skúša minuloročná novinka Devold Tuvegga, ktorá kombinuje tri rôzne merino úplety – jemnú sieťovinu, klasické merino a merino s 3D štruktúrou. Vychytávkou je obojstrannosť tohto termoprádla – každá zo strán sa zároveň správa tepelne odlišne. Prádlo nosím už vyše roka a o svoje skúsenosti sa podelím v tomto teste. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
VHT Ennstaler Alpen – Kreuzmauer Gesäuse je v mojich očiach najkrajším národným parkom Rakúska. Vápencové hory nie sú príliš vysoké, sú však poriadne divoké. Hrebene pohoria sú pre bežného turistu neschodné, hoci ich časti sa prejsť dajú. Vlani som prešiel z Malého na Veľký Pyhrgas, nuž a tento rok som chcel prejsť z Frauenscharte na Kreuzmauer. Problém bol v tom, že sa mi to nepodarilo. Napriek tomu bola prechádzka atraktívna. Myslím, že to bola najkrajšia túra, akú som túto sezónu v Rakúsku prešiel. včera Martin Knor Svet
Túra Ihla a Čierna hora - okruh z Ihlian Moja mienka o Levočských vrchov bola, že sú rozsiahle, vhodné na bicykel, takmer bez značenia a kam sa človek pozrie, vidí holinu. Z toho plynul môj doterajší nezáujem ako pešiaka. Napriek tomu mi pri pohľade z Tatranskej Lomnice nedal spať jeden výrazný vcholček “Levočákov”. 19/10/20 Roman 'Bazin' Matkovčík Levočské vrchy

Vtáčie pozorovateľne na Hrhovských rybníkoch 26/09/20 17:48 2 príspevky
    • Slovenský kras - Turnianska kotlina: Hrhovské rybníky

• celoročná

• Hrhov (bus, parkovisko pri hlavnej ceste)