Hrabovník

15. 08. 2020

Nachádza sa v severnej časti pohoria, na južnom úbočí vrchu Lipky, v plytkom údolí v lokalite Veľký Hrabovník. Prechádza okolo neho modro značený turistický chodník v súbehu s NCH Jozefa Miloslava Hurbana, beckovského rodáka.

• modrá z centra Kálnice, 0:25 h,
  • modrá z Beckova, 0:50 h.

Stavba je celodrevená, terén pod ňou je vysypaný jemnou kamenou drťou. Pôdorys je asi 4 x 3 metre, šesť stĺpov nesie valbovú strechu pokrytú asfaltovou krytinou. Jedna šestina obvodu tvorí vstup, pozdĺž zvyšku sú lavice a ich operadlá tvoria „steny“. Uprostred je drevený stôl. V prípade nocľahu sa pozdĺž stola dajú umiestniť dve karimatky. Treba myslieť na to, že v prípade silného bočného dažďa prístrešok neochráni.

Pár metrov od prístrešku v kroví je zachytený prameň. Nie je veľmi výdatný ani upravený, voda voľne odteká. Na konári zavesené hrnčeky naznačujú, že ľudia z nej pijú.

Hrabovník 15/08/20 00:00 nová téma

Prístrešok Hrabovník V severozápadnej časti Považského Inovca spája obce Kálnica a Beckov modrá značka. Súbežne je vedený aj Včelársky NCH Jozefa Miloslava Hurbana a jeho budovatelia okrem náučných panelov postavili prístrešok. Pravdepodobne ho nik nebude plánovať na nocľah, ale dá sa využiť ako útočisko pred nepohodou. 15/08/20 Michal Bukvai Považský Inovec
Túra Prievidza – Nitrianske Rudno – Bánovce n. B. Strážovské vrchy som prebrúsil kade-tade, keďže je to jedno z mojich domovských pohorí. Stále je však možné trasu skombinovať, aby obsahovala aj čosi nové. Tentoraz som prekrižoval južnú časť pohoria od východu na západ. 11/07/20 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy

Túra K rozhľadni U Jantov nad Krásnom nad Kysucou V týchto dňoch pribudla k rozhľadniam na Kysuciach úplne nová, stojaca nad Krásnom nad Kysucou. Veža sa týči v nadmorskej výške 560 metrov nad morom na vŕšku Diel pri krásňanskej osade U Jantov. Je postavená tak, aby sa z nej otváral široký výhľad na mesto. Jej autorom je architekt Stanislav Mikovčák. dnes Jana Bílešová Javorníky
PR Greta RUN – 2. ročník Pozývame vás na skvelú akciu, Gréta RUN, ktorý sa pobeží od Liptovskej Mary do ústia Kvačianskej doliny a späť. K tomu polovičná trasa aj detský beh a zábava od 12:00. Prezentácia ako aj vyhodnotenie a zábava budú na Hoteli Koliba Gréta v tesnom susedstve Liptovskej Mary. včera sponzorovaný článok
Túra Veľká Knola a Pálenica zo sedla Grajnár Dvojicu vrchov z nadpisu spájajú dve veci. Prvou je, že oba majú svoje najlepšie výhľadové roky dávno za sebou. Okolitý porast vyrástol a zredukoval výhľady len na fragmenty obzoru. Druhou je sedlo Grajnár, ležiace medzi nimi. Zvolili sme si ho za východiskový bod nášho letného rodinného výletu pred pár rokmi. Dá sa z neho celkom ľahko vystúpiť na Veľkú Knolu a keďže sa decká zdali fit, po návrate sme pridali aj Pálenicu na opačnej strane. No a koncom predminulej zimy, len aby som nezhrdzavel, prebehol som si tento úsek aj po snehu. včera Peťo Nový Volovské vrchy

Hrabovník 15/08/20 00:00 nová téma
    • Považský Inovec: lokalita Vyšný Hrabovník nad obcou Kálnica, pri modrej značke smer Beckov