Hrabovník

15. 08. 2020

Nachádza sa v severnej časti pohoria, na južnom úbočí vrchu Lipky, v plytkom údolí v lokalite Veľký Hrabovník. Prechádza okolo neho modro značený turistický chodník v súbehu s NCH Jozefa Miloslava Hurbana, beckovského rodáka.

• modrá z centra Kálnice, 0:25 h,
  • modrá z Beckova, 0:50 h.

Stavba je celodrevená, terén pod ňou je vysypaný jemnou kamenou drťou. Pôdorys je asi 4 x 3 metre, šesť stĺpov nesie valbovú strechu pokrytú asfaltovou krytinou. Jedna šestina obvodu tvorí vstup, pozdĺž zvyšku sú lavice a ich operadlá tvoria „steny“. Uprostred je drevený stôl. V prípade nocľahu sa pozdĺž stola dajú umiestniť dve karimatky. Treba myslieť na to, že v prípade silného bočného dažďa prístrešok neochráni.

Pár metrov od prístrešku v kroví je zachytený prameň. Nie je veľmi výdatný ani upravený, voda voľne odteká. Na konári zavesené hrnčeky naznačujú, že ľudia z nej pijú.

Hrabovník 15/08/20 00:00 nová téma

Prístrešok Granty Počas poslednej potulky po Štiavnických vrchoch som cestou na Sitno prechádzal povedľa prístreška, ktorý môže poslúžiť ako úkryt pred dažďom, v núdzi aj na nocľah. 03/10/20 Michal Bukvai Štiavnické vrchy
Prístrešok Hrabovník V severozápadnej časti Považského Inovca spája obce Kálnica a Beckov modrá značka. Súbežne je vedený aj Včelársky NCH Jozefa Miloslava Hurbana a jeho budovatelia okrem náučných panelov postavili prístrešok. Pravdepodobne ho nik nebude plánovať na nocľah, ale dá sa využiť ako útočisko pred nepohodou. 15/08/20 Michal Bukvai Považský Inovec
Túra Prievidza – Nitrianske Rudno – Bánovce n. B. Strážovské vrchy som prebrúsil kade-tade, keďže je to jedno z mojich domovských pohorí. Stále je však možné trasu skombinovať, aby obsahovala aj čosi nové. Tentoraz som prekrižoval južnú časť pohoria od východu na západ. 11/07/20 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Búda Zrub Zalámaná pod Mošnickým sedlom Málo známe východoslovenské pohorie Slanské vrchy ponúka viacdňovú hrebeňovú turistiku, ale napriek tejto možnosti, nie je tam ani jedna vyhlásená či aspoň neoficiálna útulňa. Jednou neoficiálnou by však mohol byť zrub Zalámaná pod Mošnickým sedlom. dnes Henrich Tomáš Slanské vrchy
Túra Klokočina, Kukučková a Bolehlav Dnes sa pôjdem túlať vŕškami i dolinami na východnej strane Malých Karpát. Trasu nemám úplne presne pripravenú, idem tentokrát sám, a tak som zvedavý, aké miesta navštívim. včera Vladimír Čech Malé Karpaty
Cyklotúra Okolo Sitna s deťmi Nenáročná poldenná cyklotúra v okolí Sitna a tajchu Počúvadlo, známych turistických bodov Štiavnických vrchov. Technicky nie je náročná, no nie je ani jednotvárna. My sme sa sem vybrali začiatkom jesene, kedy bolo ešte príjemne, no bez horúčav. Čakali sme aj farebnejšie listy na stromoch, no to sa vzhľadom na konečne zrážkovo normálne leto nekonalo. 22/10/20 Soňa Mäkká Štiavnické vrchy

Hrabovník 15/08/20 00:00 nová téma
    • Považský Inovec: lokalita Vyšný Hrabovník nad obcou Kálnica, pri modrej značke smer Beckov