Model Smale Tee, foto Michaela Dzurillová
Model Smale Tee, foto Michaela Dzurillová Zatvoriť

Test Merino tričko Smale Tee od Kari Traa

Toto leto mi do šatníka pribudli dve merino tričká. Jedným z nich je dámske vlnené tričko Smale Tee od nórskej značky Kari Traa. Ako sa v lete turistikuje v 100% merino tričku, čo sú plusy a mínusy, si povieme v tejto recenzii.

Výrobca
Hmotnosť
96 g
Farebné kombinácie
modro-červená, sivo-biela s ružovými švami, žlto-biela
Páči sa mi
dizajn, hreje aj mokré, hmotnosť, nesmrdí
Nepáči sa mi
nejaký čas po oblečení hryzie
Infocena
» vysvetlenie hodnotenia
Obchody

Dizajn a materiály

Tričko je vyrobené zo 100% merino vlny (vlákno 17,5 mikrónov). Je veľmi tenké a ľahké, jeho hmotnosť pri veľkosti S je 96 gramov. Typické pre merino vlnu je, že materiál hreje aj za mokra, je odolný voči zápachu, no dlhšie schne. Švy na tričku sú ploché, nemali by teda nikde omínať.

Kari Traa je značka, ktorá sa dosť zameriava na estetiku a inak to nie je ani teraz. Jednak strih je priliehavý, vyslovene na ženskú postavu, jednak má nápadný dizajn s farebnými pásikmi. Okrem tejto červeno-modrej sa model Smale Tee robí ešte dvoch ďalších farebných verziách, v sivo-bielej s ružovými švami a v žlto-bielej.

Pri výbere veľkosti som dosť špekulovala, váhala som medzi S a M. Predošlé spomínané termotričko som si vybrala radšej voľnejšie kvôli pohodliu, no tu som uprednostnila dizajnové hľadisko a vzala si S. Najmä kvôli rukávom, ktoré sú na krátkorukávové tričko netypicky dlhé a trocha odstávajú. Pri veľkosti M to vyzeralo čudne. Info pre dámy s dlhším chrbátom – dĺžka zadného dielu je dostatočná aj pri veľkosti S.

Skúsenosti

Do škatuľky pohodlie pri merino tričku patrí najmä to, či "hryzie" alebo nie. Pri vlnenom odeve je to prirodzené, no ak si človek vyberie voľnejší kus, čiastočne to eliminuje. Keďže tu som si vybrala krásu, musela som sa zmieriť s tým, že tričko hryzie. Obvykle mi to prekáža len prvú asi štvrťhodinu, potom to si už nevšímam. Okrem toho sa spolieham, že po niekoľkých vypratiach sa to zmierni. Zatiaľ som však tričko prala len dva razy, hoci ho nosím pomerne často. To, čo očakávame od merino vlny, teda že nebude smrdieť, funguje. Prala som ho vlastne len preto, aby som z neho dostala pot, o ktorom viem, že tam je, hoci ho necítim. Tričko cítiť len vtedy, keď je vlhké, no nie potom, ale vlnou. Ako som už spomínala aj v minulom článku, je to dobrá voľba na dlhší turistický alebo cestovateľský výjazd. Keď človek počíta s každým gramom, je lepšie si zbaliť dve merino tričká než štyri polyesterové.

Tričko nosím počas leta pravidelne na túry rôznej náročnosti, od vychádzok s deťmi po celodenné túry vo Vysokých či Nízkych Tatrách alebo v Slovenskom raji. Osvedčilo sa mi pri striedaní teplôt, napríklad pri premenlivom počasí s prudkým slnkom a následne prehánkami. Osvedčilo sa znamená, že hreje aj mokré. Je to fajn aj vtedy, ak sa spotíte pri výstupe k jaskyni a následne idete dovnútra. Stačí sa priobliecť, netreba meniť mokré tričko, aby ste v jaskyni neprechladli. Pomalšie schnutie merina je v lete sčasti vykompenzované silným slnkom. Švy naozaj neomínajú.

Ako to pri merine býva, estetická stránka trochu trpí tým, že na mieste, kde sa oň odierajú popruhy batohu či fotoaparátu, vznikajú tzv. žmolky. Zatiaľ sa mi však žiadne tričko na takomto mieste neprederavilo.

Ešte by som spomenula ekologický aspekt merino tričiek, ktorý tiež oceňujem. Jednak sú z prírodného materiálu, jednak ich treba oveľa menej často prať.

Trička z merino vlny sa netreba báť ani v horúcich letných dňoch. Ak je tenké, nie je v ňom o nič teplejšie ako v syntetickom a navyše nebudete smrdieť ani na túre, ani po nej niekde na večeri. Samozrejme, syntetické rýchlejšie schne, no v lete mi vlhké merino tričko neprekáža. Príjemným bonusom je pekný ženský dizajn.