Podcast

O prírode blízkom hospodárení v lesoch s Matejom Vigodom

18. 08. 2020
V najnovšom vydaní HIKING podcastu sme sa rozprávali s relatívne čerstvým riaditeľom štátneho podniku LESY SR Matejom Vigodom. Témou bolo najmä prírode blízke hospodárenie, na ktoré by sa chceli Lesy v najbližších rokoch zamerať. No hovorili sme aj o ďalších aktuálnych témach, ktoré súvisia s našimi lesmi.

18. epizóda HIKING podcastu

Čo všetko sa môžete v podcaste dozvedieť?

• aké kroky podniká Matej Vigoda pre to, aby sa vysporiadal s korupciou vo firme a nastavil kontrolné mechanizmy, čo bolo súčasťou jeho projektu v konkurze na generálneho riaditeľa,
  • prečo vypovedali všetky rámcové kúpne zmluvy a ako budú ďalej postupovať pri predaji dreva,
  • že už v roku 2021 sa budú v traktorových terénoch vyznačovať ťažby princípmi a postupmi prírode blízkeho hospodárenia,
  • že štátny podnik čaká reorganizácia, má ubudnúť ľudí v administratíve a pribudnúť lesníkov v teréne,
  • ako sa dá dosiahnuť menšia devastácia na miestach ťažby,
  • prečo podnik ťaží v ochranných lesoch,
  • či je dôležité nechávať mŕtve drevo aj v hospodárskom lese,
  • čo sa dá robiť s obrovskými odkrytými plochami po spracovaní kalamít?

O prírode blízkom hospodárení v lesoch s Matejom Vigodom 18/08/20 20:00 nová téma

Cyklotúra Okolo Sitna s deťmi Nenáročná poldenná cyklotúra v okolí Sitna a tajchu Počúvadlo, známych turistických bodov Štiavnických vrchov. Technicky nie je náročná, no nie je ani jednotvárna. My sme sa sem vybrali začiatkom jesene, kedy bolo ešte príjemne, no bez horúčav. Čakali sme aj farebnejšie listy na stromoch, no to sa vzhľadom na konečne zrážkovo normálne leto nekonalo. 22/10/20 Soňa Mäkká Štiavnické vrchy
Túra Na Starý plášť s dieťaťom Starý plášť je neznačený kopec neďaleko červenej malokarpatskej hrebeňovky (Štefánikova magistrála). Len tak na mape by ma asi neupútal, no po zapnutí vrstvy fotiek je jasné, že stojí za návštevu. Po ceste je tiež známa jaskyňa Deravá skala. 18/10/20 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Správa Aktuálny režim na horských chatách Zavedenie prísnejších opatrení v prevencii proti koronavírusu sa zrejme opäť dotkne aj horských chát. Ide najmä o zákaz podávať jedlo v interiéri a zákaz zhromažďovania sa ľudí nad šesť osôb. Pýtali sme sa chatárov, ako budú fungovať v súčasných podmienkach. 14/10/20 Soňa Mäkká Správy

Búda Zrub Zalámaná pod Mošnickým sedlom Málo známe východoslovenské pohorie Slanské vrchy ponúka viacdňovú hrebeňovú turistiku, ale napriek tejto možnosti, nie je tam ani jedna vyhlásená či aspoň neoficiálna útulňa. Jednou neoficiálnou by však mohol byť zrub Zalámaná pod Mošnickým sedlom. dnes Henrich Tomáš Slanské vrchy
Túra Klokočina, Kukučková a Bolehlav Dnes sa pôjdem túlať vŕškami i dolinami na východnej strane Malých Karpát. Trasu nemám úplne presne pripravenú, idem tentokrát sám, a tak som zvedavý, aké miesta navštívim. včera Vladimír Čech Malé Karpaty