Prístrešok pod Sitnom

Granty

03. 10. 2020

Nachádza sa v centrálnej časti pohoria, na východnom úbočí Sitna. Prechádza okolo neho modro značený turistický chodník od rázcestia Vlčia jama, zároveň tu lesnou cestou odbočuje trasa Náučného chodníka Sitno smerom na Tatársku lúku.

• zelená a NCH od Počúvadlianskeho jazera, 0:55 h,
  • zelená a modrá od Počúvadlianskeho jazera (cez Sitno), 1:25 h,
  • modrá a NCH zo sedla Krížna, 1:10 h,
  • modrá zo sedla Krížna (cez Sitno), 1:40 h,
  • zelená a modrá z Ilije (cez Vlčiu jamu), 1:25 h,
  • modrá z Prenčova (cez Vlčiu jamu), 2:20 h,
  • modrá, žltá a modrá z Beluja (cez Tatársky jarok a Vlčiu jamu), 3:00 h.

Stavba je celodrevená, terén pod ňou tvorí udupaná hlina. Pôdorys je asi 4 x 3 metre, štyri koly nesú strechu pokrytá plechom, tá je v dobrom stave. Prístrešok je bez akýchkoľvek bočných stien, interiér pozostáva z pevne zabudovaného stola a dvoch lavíc. Podobné sedenie je aj pred prístreškom.

Priamo pri prístrešku je zachytený výdatný prameň, voda vyteká z gumenej hadice. 10 minút chôdze smerom na Sitno je TIM s odbočkou na zrúcaninu Sitnianskeho hradu. V lokalite sú pekné lúky, osobne by som radšej volil bivak pod niektorým z rozložitých stromov.

Granty 03/10/20 00:00 nová téma

Prístrešok Granty Počas poslednej potulky po Štiavnických vrchoch som cestou na Sitno prechádzal povedľa prístreška, ktorý môže poslúžiť ako úkryt pred dažďom, v núdzi aj na nocľah. 03/10/20 Michal Bukvai Štiavnické vrchy
Prístrešok Hrabovník V severozápadnej časti Považského Inovca spája obce Kálnica a Beckov modrá značka. Súbežne je vedený aj Včelársky NCH Jozefa Miloslava Hurbana a jeho budovatelia okrem náučných panelov postavili prístrešok. Pravdepodobne ho nik nebude plánovať na nocľah, ale dá sa využiť ako útočisko pred nepohodou. 15/08/20 Michal Bukvai Považský Inovec
Túra Prievidza – Nitrianske Rudno – Bánovce n. B. Strážovské vrchy som prebrúsil kade-tade, keďže je to jedno z mojich domovských pohorí. Stále je však možné trasu skombinovať, aby obsahovala aj čosi nové. Tentoraz som prekrižoval južnú časť pohoria od východu na západ. 11/07/20 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Túra Stolové hory v Saskom Švajčiarsku V septembri sme sa vybrali do neďalekého Nemecka. Cieľom nášho trojdňového putovania bola bývalá vojenská pevnosť tesne za hranicami Česka. Terén bol nenáročný, zaujímavostí mnoho, doprava vlaková, lodná a pešia. dnes Jana Hrehová Svet
VHT Furkotská dolina, Bystrá lávka a Štrbský štít Ôsmy diel zo seriálu Tatranské doliny je venovaný Furkotskej doline, ktorá ústí neďaleko Štrbského plesa a ohraničuje ju Soliskový hrebeň z východu a hrebeň Ostrej zo západu. V závere doliny sa nad ňou týči Furkotský štít, z ktorého oba hrebene vybiehajú. Veľkou ozdobou Furkotskej doliny sú dve Wahlenbergove plesá, ležiace v jej hornej časti. Vyšné Wahlenbergovo pleso v samom závere doliny je druhým najvyššie položeným plesom v Tatrách a to je aj dôvod, prečo tu robím výnimku a dolinu si neprejdem tradične hore a späť dole. včera Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Túra Severovýchodnou časťou malebnej Muránskej planiny Po viacerých zimných a jarných potulkách Muránskou planinou som bažil po ďalšej návšteve ľudoprázdneho horstva. Naplánoval som si „okruh“ z Červenej Skaly s prespaním na útulni Nižná Kľaková, ktorá je čarovným miestom priamo v srdci národného parku. Počkal som, kým prejde daždivé obdobie druhej októbrovej dekády a vydal sa neplánovane sám do divočiny. 21/11/20 Martin Birka Muránska planina

Granty 03/10/20 00:00 nová téma
    • Štiavnické vrchy: pod Sitnom

• 4 osoby s vlastnou výbavou

• prameň priamo pri prístrešku