Jakub Mrva, predseda občianskeho združenia Iniciatíva Naše Karpaty a mestský a miestny poslanec
Podcast

O bratislavských lesoch s Jakubom Mrvom

20. 09. 2020
Lesy v okolí Bratislavy využívajú na rekreáciu desiatky tisíc ľudí denne. O zníženie ťažby v nich sa dlhé roky usiluje občianske združenia Iniciatíva Naše Karpaty. Na úrovni mestských lesov sa to už podarilo, no ďalšie obľúbené lokality spravuje štátny podnik Lesy SR. Prečo viazne dohoda s nimi, hoci mesto je ochotné podieľať sa kompenzácii straty, ktorá Lesom vznikne?

Aj tomto sme sa rozprávali s predsedom občianskeho združenia Jakubom Mrvom, ktorý sa medzičasom stal aj mestským a miestnym poslancom.

HIKING.SK podcast

Čo všetko sa ešte môžete v podcaste dozvedieť?

• koľko ľudí navštevuje bratislavský lesopark
  • rezervácia Pramene Vydrice je už viacmenej priravená a mohla by byť vyhlásená do konca roka, s rozšírením rezervácie na Devínskej kobyle by to mohlo vyjsť do pol roka
  • v oboch rezerváciách by mal byť voľný pohyb ľudí mimo turistických chodníkov
  • Jakub Mrva sa obáva tlaku developerov na Devínskej kobyle
  • v lesoparku premáva lanovka, ktorá je posledná svojho druhu v bývalom Československu a jediná na západnom Slovensku, ohrozuje ju však nerentabilnosť
  • aký osud čaká skelet reštaurácie Snežienka

O bratislavských lesoch s Jakubom Mrvom 20/09/20 00:00 nová téma

Podcast O lavínach s Pavlom Krajčím zo Strediska lavínovej prevencie V 22. dieli HIKING podcastu bol naším hosťom Pavel Krajčí, odborník na lavínovú problematiku zo Strediska lavínovej prevencie. Hovorili sme o tom, čo robiť, ak sa my alebo naši kamaráti dostanú do lavíny, ako si plánovať túru v zime, aj ako Stredisko lavínovej prevencie tvorí každodenné lavínové správy. včera Soňa Mäkká Rozhovory
Recenzia Karol Kaliský: Rok v divočine Knihy s horskou tematikou zaberajú značnú časť našej knižnice. Koncom januára sem pribudla publikácia Rok divočiny od Karola Kaliského. Vytiahla som ju opäť teraz s príchodom dlhých zimných večerov, kedy sa aj deti s obľubou prehrabávajú v prírodopisných a geografických knihách. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Na Kráľovu hoľu cez Kráľovu skalu Na ikonickú Kráľovu hoľu vedie viacero značiek. My sme sa na ňu vybrali po zelenej z Telgártu, cez Kráľovu skalu, ktorá mala byť pôvodne cieľom detskej túry. No naši chlapci dali najavo, že už si nechcú kopec s vysielačom obzerať len zospodu. 26/11/20 Soňa Mäkká Nízke Tatry

Túra Slovenskom 2: Krivánska Fatra, Kysuce a Orava Druhá časť môjho putovania „od domu až domov“ okolo Slovenska. V tejto časti prejdem cez Krivánsku časť Malej Fatry, Kysuckú vrchovinu, Kysucké Beskydy, Oravské Beskydy, Podbeskydskú vrchovinu a Oravskú Maguru. dnes Pavel Forgáč Malá Fatra, Kysucká vrchovina, +