Jakub Mrva, predseda občianskeho združenia Iniciatíva Naše Karpaty a mestský a miestny poslanec
Podcast

O bratislavských lesoch s Jakubom Mrvom

20. 09. 2020
Lesy v okolí Bratislavy využívajú na rekreáciu desiatky tisíc ľudí denne. O zníženie ťažby v nich sa dlhé roky usiluje občianske združenia Iniciatíva Naše Karpaty. Na úrovni mestských lesov sa to už podarilo, no ďalšie obľúbené lokality spravuje štátny podnik Lesy SR. Prečo viazne dohoda s nimi, hoci mesto je ochotné podieľať sa kompenzácii straty, ktorá Lesom vznikne?

Aj tomto sme sa rozprávali s predsedom občianskeho združenia Jakubom Mrvom, ktorý sa medzičasom stal aj mestským a miestnym poslancom.

HIKING.SK podcast

Čo všetko sa ešte môžete v podcaste dozvedieť?

• koľko ľudí navštevuje bratislavský lesopark
  • rezervácia Pramene Vydrice je už viacmenej priravená a mohla by byť vyhlásená do konca roka, s rozšírením rezervácie na Devínskej kobyle by to mohlo vyjsť do pol roka
  • v oboch rezerváciách by mal byť voľný pohyb ľudí mimo turistických chodníkov
  • Jakub Mrva sa obáva tlaku developerov na Devínskej kobyle
  • v lesoparku premáva lanovka, ktorá je posledná svojho druhu v bývalom Československu a jediná na západnom Slovensku, ohrozuje ju však nerentabilnosť
  • aký osud čaká skelet reštaurácie Snežienka

O bratislavských lesoch s Jakubom Mrvom 20/09/20 00:00 nová téma

Túra Malá Svišťovka, Skalnaté pleso a Zamkovského chata v zime Počas zimnej sezónnej uzávery vo Vysokých Tatrách sú v kurze najmä horské chaty či vodopád Skok, no veľmi pekné výhľady ponúka menej frekventovaná trasa cez sedlo Malej Svišťovky. Na prechod si treba vyhradiť dostatok času, zaberie celý krátky zimný deň, ak teda nechcete v polovici túry použiť na zostup lanovku. Jedným z lákadiel pre deti môže byť aj to, že počas nej vystriedate všetky štyri farby značených trás. včera Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Na Krížnu cez Úplaz a Kráľovu studňu v zime Veľká Fatra je vhodne umiestnené pohorie, z ktorého dovidíte na všetky svetové strany. Prispieva k tomu jej hôľnatý charakter, napokon aj z bralnatej časti sú pekné výhľady. Nadmorská výška je už taká, aby sme sa dostali nad inverziu alebo na sneh, zároveň nám však výšľap z doliny na vrchol nezaberie až tak veľa času. Presne s týmito parametrami pracujeme pri plánovaní jednej nedeľnej túry s motívom "Ako ujsť týždne trvajúcim bratislavským hmlám". 07/01/21 Soňa Mäkká Veľká Fatra a Choč
Správa Mestské lesy v Bratislave prekladajú časť E8 kvôli bezpečnosti Mestské lesy v Bratislave prekladajú časť červeno značenej turistickej trasy. Tá je na tomto úseku súčasťou európskej diaľkovej trasy E8, taktiež Cesty hrdinov SNP, ktorá vedie naprieč celým Slovenskom. Hlavným dôvodom sú konfliktné situácie medzi pešími turistami a cyklistami, keďže doterajší úsek viedol po asfaltovej ceste, ktorá je aj cyklotrasou. 28/12/20 Soňa Mäkká Správy

Útulňa Polianka Napriek značnej rozlohe Volovských vrchov sa dajú turistické chaty v pohorí spočítať na prstoch jednej ruky. Ani jednoduchých útulní pre tulákov tu veľa nenájdete. Do rodiny turistických útulkov v roku 2020 pribudla vzorne postavená útulňa Polianka, ktorú postavili Gelnické lesy. dnes Tomáš Trstenský Volovské vrchy
Recenzia Devold Expedition Zip Neck – zimné merino Merino rolák s vysokou gramážou môže slúžiť ako prvá alebo druhá vrstva. Vhodný je najmä do nízkych teplôt, keď sa treba poriadne nacibuľovať. Dobre poslúži aj v slnečné bezveterné zimné dni, keď naň nemusíte dať nič ďalšie, prípadne len neprefúkavú vestu. 13/01/21 Ľubomír Mäkký Oblečenie