PR

Tri tipy na atraktívne ciele v Dolnom Rakúsku

sponzorovaný článok 22.09.20 Dolné Rakúsko ponúka turistom rozmanité možnosti, či už ide o dlhé túry alebo putovanie, turistiku s deťmi alebo so psom, túry pre skalolezcov alebo nenáročné prechádzky pre víkendových športovcov. Vybrali sme pre vás tri atraktívne miesta, ktoré by ste v Dolnom Rakúsku určite nemali vynechať.

Vrchol Ötscher

Okolo 1 893 metrov vysokého vrchu Ötscher, symbolu regiónu Mostviertel, sa na 170 metrov štvorcových rozprestiera najväčšia prírodná rezervácia Dolného Rakúska Ötscher-Tormäuer. Jej pôvodná zachovaná príroda dnes nadchýna tak milovníkov prírody, ako aj horských dobrodruhov. Nájdete tu unikátnu rozmanitosť pozostávajúcu z bizarne formovaných skalných útvarov, hlbokých roklín, vodopádov, jaskýň, pokojných lesov, horských pasienkov, jazier a prekrásnych vyhliadkových miest.

Trasa Ötscher vedie krásnym zeleným lesom, neskôr kosodrevinou a napokon pomedzi skaly. Zo samotného vrcholu môžete obdivovať široké výhľady, okrem iného na Hochschwab, Schneeberg či Raxalpe.

Tiesňava Ötschergräben

Už celé tisícročia formuje prírodu v mostviertelských vápencových Alpách voda, ktorá do skál hĺbi tiesňavy, rokliny či jaskyne a zanecháva bizarné útvary. Tiesňava Ötschergräben v regióne Mostviertel patrí k najkrajším turistickým oblastiam v Rakúsku. Divoká voda riečky Ötscherbach a členité skalné útvary sa tu striedajú s bujnou vegetáciou.

Trasa vedie nad riekou po mnohých mostíkoch a drevených lávkach. Zaujímavá zastávka s dávkou histórie vás čaká pri elektrárni Stierwaschboden. Ďalej pokračujeme fotogenickou roklinou k vodopádom Mirafälle a Schleierwasserfälle.

Centrum Ötscher-Basis ponúka na požiadanie aj sprevádzané túry plné informácií o prírode.

Prírodná rezervácia Ötscher-Tormäuer je dostupná verejnou dopravou, Mariazellskou železnicou.

Vrchol Hochkar

Hochkar nie je len lyžiarske stredisko. Tento vrchol je so svojimi 1 808 m nad morom najvyšším bodom Göstlinských Álp a vďačným turistickým cieľom. Túra naň nie je náročná a vrchol vás odmení úchvatnými výhľadmi na regióny Waldviertel a Weinviertel. Stojí tu aj chata ÖTK Schutzhaus Hochkar, v ktorej na vás po výstupe čaká tá najlepšia kuchyňa.

Z vrcholu Hochkar môžete odbočiť k vyhliadke 360° Skytour Hochkar. Pozostáva z dych vyrážajúcich vyhliadkových plôch a visiacich mostov. Naším tajným tipom je vrchoviskové rašelinisko Hochmoor Leckermoos s pestrým svetom rastlín a živočíchov.

Viac tipov z regiónu Dolné Rakúsko môžete nájsť na www.dolne-rakusko.info.

Pozn. redakcie: Tento text je PR článok zadávateľa. Neprešiel jazykovým ani redakčným spracovaním a nemusí vyjadrovať názor redakcie HIKING.SK.

Túra Klokočina, Kukučková a Bolehlav Dnes sa pôjdem túlať vŕškami i dolinami na východnej strane Malých Karpát. Trasu nemám úplne presne pripravenú, idem tentokrát sám, a tak som zvedavý, aké miesta navštívim. dnes Vladimír Čech Malé Karpaty
Cyklotúra Okolo Sitna s deťmi Nenáročná poldenná cyklotúra v okolí Sitna a tajchu Počúvadlo, známych turistických bodov Štiavnických vrchov. Technicky nie je náročná, no nie je ani jednotvárna. My sme sa sem vybrali začiatkom jesene, kedy bolo ešte príjemne, no bez horúčav. Čakali sme aj farebnejšie listy na stromoch, no to sa vzhľadom na konečne zrážkovo normálne leto nekonalo. včera Soňa Mäkká Štiavnické vrchy
Cyklotúra Okolo Tatier Tento rok boli plány na leto rôzne, či už lezecké, alebo výjazd bicyklom. Jeden z plánov bol zobrať bicykle a ísť s kamarátom prejsť nejaké dlhšie trasy a horské prechody do Rakúska. Počasie ale dlho odkladalo možný termín odchodu, rovnako aj nešťastná korona, čo prišla na návštevu do Európy. Nakoniec prišiel na rad náhradný program. Musím ale hneď na začiatok povedať, že nebol o nič menej atraktívny a náročný na prechod ako pôvodné plány. Oživil som môj už starší plán, prejsť bicyklom okruh okolo Vysokých Tatier. včera Michal Mikuláš Tatry, Vysoké a Belianske Tatry, +