Poľovnícka chatka Pastierová pod Bukovou (Bukový vrch)

Pastierová, chatka pod Bukovou

20. 11. 2020
Slovenský kras nemá veľa možnosti na prespatie pod strechou a preto určite poslúži znalosť prístrešia na strategickom mieste pri prechode najdlhšej značenej trasy v rámci Slovenského krasu.

Myslím červenú turistickú trasu od jaskyne Domica cez Jablonovské sedlo (Soroška) do Zádielskej tiesňavy, resp. končiacu pri železničnej zastávke v Dvorníkoch. Strategickým miestom na trase sa dá brať Jablonovské sedlo (Soroška), resp. do 40 minút smerom na Zádiel sa nachádzajúca poľovnícka chatka v lokalite Pastierová pod vrchom Buková (Bukový vrch, 746 m). Z opačnej strany, od Mútnej studne je vzdialená približne 30 minút chôdze.

Chatka sa však nenachádza priamo na TZT, ale asi 200 metrov napravo (smerom na Mútnu studňu). V čase vegetačného pokoja ju bolo vidieť, ale pri plnom lístí to bude možno problém. Pomôckou môžu byť GPS súradnice (N 48 37.038, E 20 39.548), ale upozorniť na blízku prítomnosť chatky môže stará studňa, ktorá je naľavo od zvážnice, na ktorej je maľovaná červená TZT. Pozor, studňa nie je súčasťou okolia chatky, ale je vzdialená asi 300 metrov. Je to len upozorňovací bod, že treba zbystriť zrak a sledovať po pravej strane (naproti ako je studňa) obrysy chatky, prípadne cestnú odbočku.

Poľovnícka chatka je samozrejme zatvorená, ale poskytuje luxusnú krytu verandu s rozmermi asi 3 x 6 metrov so stolíkmi a lavicami, ktorá bezpečne ochráni pred dažďom, ale aj vetrom. Miesto si tu nájde aj väčší počet turistov.

Vodu som v bezprostrednom okolí chatky nezaznamenal. Ale spomínaná studňa môže byť vhodná s použitím čistiaceho filtra.

Pastierová, chatka pod Bukovou 23/11/20 16:12 3 príspevky

Túra Rolovský tunel a vyhliadka pod Bujanovom Okolie vodnej nádrže Ružín je vďačnou lokalitou na turistické vyžitie a zrejme väčšina Východniarov pozná vyhliadky ako Sivec (Šivec) či Jánošíkova bašta a zase cestujúci vlakom, poznajú Bujanovský tunel. No jednak vyhliadky, ale aj železničný tunel majú svoje skryté dvojčatá. 19/02/21 Henrich Tomáš Čierna hora
Túra Litmanová – hora Zvir – Eliášovka – Kremná v zime Aj keď som v zime 2019 nerátal s návštevou Ľubovnianskej vrchoviny, predsa som sa na poslednú chvíľu zmobilizoval a vybral sa na túru. Vcelku to bola zaujímavá túra a nielen kvôli krásam prírody ľubovnianskeho pohoria. 11/02/21 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina
Túra Zimná Pálenica a Čiernohorské kúpele Pálenica nie je veľmi známy kopec vo Volovských vrchoch, no napriek tomu mi zamestnávala myseľ a zahrňoval som ju do plánov, keď mi sporadicky vyšiel čas na čosi východoslovenské. No na tento kopec som chcel ísť v zime, a tak naň vyšiel čas až v januári roku 2019. Zároveň ma v Krásach Slovenska upútal článok o kúpeľoch Čierna Hora. 01/02/21 Henrich Tomáš Volovské vrchy

Túra Kaľamárka juh a Močilná (Močidlianska) skala Opatrenia sa nám trošku uvoľnili. Za turistikou sa dá ísť aj mimo okres, ale len s negatívnym testom. Hurá, ideme sa pozrieť k susedom! Zatiaľ len kúsok - do bývalého Zvolenského, teraz však už Detvianskeho okresu. Na TuristickaMapa.sk nás zaujala fotka od Theriona z Močilnej skaly a tú sme sa rozhodli pozrieť. Pri nazeraní do mapy sme si všimli zakreslené skaly severovýchodne od nášho cieľa. A tie sme zaradili do plánu. dnes Danka Tomášiková Poľana
Túra Cesta hrdinov SNP: Trenčín – Devín Posledná etapa prechodu Cesty hrdinov SNP. Z Trenčína cez Biele Karpaty až za hranice na Moravu a na záver prechod Myjavskou pahorkatinou a Malými Karpatami až do cieľa na Devíne. 06/03/21 Gabriela Grofová Biele Karpaty, Malé Karpaty, +
Túra Zimný okruh lazníckym krajom Hriňovej Napriek blízkosti kraja som končiny v okolí Hriňovej nikdy nenavštívil. Dokonca aj cez Hriňovú som prechádzal len raz autom. Pritom ma malebná oblasť známa z obrázkov v kalendároch lákala už veľmi dávno. Bolo už na čase zmeniť žalostný stav. Vonku vrcholila zima 2020/2021 s krásnym jasným počasím a ako to už v zime býva, spolu s ním aj s poriadnymi mrazmi. Naplánoval som si príjemný dvojdňový okruh po lazníckych osadách a po umožnení cestovania mimo okres som vyrazil. 05/03/21 Martin Birka Veporské vrchy

Pastierová, chatka pod Bukovou 23/11/20 16:12 3 príspevky
    • Slovenský kras: južne od vrchu Buková (Bukový vrch) blízko červenej značky medzi Jablonovským sedlom (Soroška) a Mútnou studňou v lokalite Pastierová

• núdzový bivak na krytej verande, s vlastnou karimatkou a spacím vakom, možnosť spať na drevených laviciach

• Stará otvorená studňa s nutným čistiacim filtrom 300 metrov pri červenej značke

• Košice (vlak, bus) / Rožňava (vlak, bus) - Jablonovské sedlo / Soroška (bus)