Zrub Zalámaná
Zrub Zalámaná Zatvoriť

Búda Zrub Zalámaná pod Mošnickým sedlom

Málo známe východoslovenské pohorie Slanské vrchy ponúka viacdňovú hrebeňovú turistiku, ale napriek tejto možnosti, nie je tam ani jedna vyhlásená či aspoň neoficiálna útulňa. Jednou neoficiálnou by však mohol byť zrub Zalámaná pod Mošnickým sedlom.

Slanské vrchy: pod Mošnickým sedlom, napravo od modrej TZT smer na Herľany v lokalite Zalámaná
773 m n. m.
Nutnosť vlastnej karimatky a spacieho vaku, možnosť spať na kostrách dvoch posteli
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
Zavalená studnička 200 m povyše smerom do sedla napravo od chodníka
Spojenie
Košice (vlak, bus) - Herľany (bus)
Dalšie info
opustený lesný zrub

Na lesnú chatu som dostal avízo od veľkého znalca Slanských vrchov, keď sme spolu išli krátku, ale prespávaciu túru a na jeho popud som zašiel k chatke, keď som prechádzal sedlom pod Mošníkom.

Ako som išiel, tak aj prípadní hrebeňovkári to majú od červenej v sedle Mošník len pár minút po modrej značke (smer Herľany). Treba zísť do 10 minút nevýrazným chodníkom, resp. zvážnicou a po pravej strane sa ukáže chatka. Opačným smerom, z Herlian je to približne 2.10 hodiny.

Typická účelová chatka, ktorá bola asi niekedy lesnícka alebo poľovnícka. Skladá sa z dvoch izieb, ktoré sú, až na kostry dvoch postelí, prázdne. Vo vstupnej - prvej izbe sú dve poličky, malé okno a pozostatky po vykurovacom telese, resp. po komíne. Rovnako chýbajú vstupné dvere.

Momentálne je chatka mierne zdevastovaná a tiež strecha je asi na jednom mieste mierne poškodená, ale dá sa s ňou počítať pri plánovanom prespatí. Nutná je však karimatka a spací vak. Po prípadnej obnove by skvele spĺňala potreby útulne na hrebeňovej túre.

Poloha zrubu pár desiatok metrov od hrebeňa pohoria si priam pýta, aby sa opravil a mohol tak slúžiť na nocľah v prípade hrebeňových prechodov. O to viac, že tadiaľ vedie Európska diaľková trasa E3.

Najbližším zdrojom vody je Zavalená studnička, ktorá sa nachádza 200 metrov povyše v blízkosti modrej značky smerom do sedla (napravo od značky).