Prístrešok pod Paradajsom

Pod Paradajsom

08. 01. 2021

Nachádza sa v centrálnej časti pohoria, na hrebeni Tanádu nad Banskou Štiavnicou. Prechádza okolo neho červeno značený turistický chodník, ktorý z cípu lúky, kde leží prístrešok, plynulo stúpa otvoreným terénom na vyhliadku pod Paradajsom.

• červená zo sedla Pleso (nad Richňavským tajchom) cez Tanád, 1:25 h,
  • žltá a červená od tajchu Klinger cez Tanád, 1:10 h,
  • zelená a červená z Banskej Štiavnice (cez sedlo Červená studňa a Paradajs), 1:25 h.

Stavba je celodrevená, terén pod prístreškom tvorí udupaná hlina. Pôdorys je asi 4 x 3 metre, sedlová strecha je pokrytá dreveným šindľom a v zadnej strane siaha až po zem. Vnútri je zvyšok bývalého dreveného stola. Prístrešok vyzerá byť staršieho dáta výroby.

Pred prístreškom je ohnisko s improvizovanými drevenými lavičkami. Žiaden zdroj vody sa v okolí nenachádza. Bezprostredne v cípe lúky aj obďaleč sú rozmiestnené kamenné pyramídky z hornín okolitého baníckeho kraja, spolu s tabuľami Geologického NCH Paradajs. Vyhliadka na vrchole lúky pod Paradajsom poskytuje snáď najkrajší pohľad na Banskú Štiavnicu. Samotný plochý vrchol prizdobili akýmisi "menhirmi".

Pod Paradajsom 09/01/21 19:35 3 príspevky

Prístrešok Pod Paradajsom Keďže zrub pod Kanderkou podľahol zubu času, pri putovaní hrebeňom Tanádu nad Banskou Štiavnicou už neposkytuje miesto na prenocovanie. Ako úkryt pred náhlou zmenou počasia (v núdzi aj nocľah) môže poslúžiť prístrešok pod Paradajsom. 08/01/21 Michal Bukvai Štiavnické vrchy
Prístrešok Granty Počas poslednej potulky po Štiavnických vrchoch som cestou na Sitno prechádzal povedľa prístreška, ktorý môže poslúžiť ako úkryt pred dažďom, v núdzi aj na nocľah. 03/10/20 Michal Bukvai Štiavnické vrchy
Prístrešok Hrabovník V severozápadnej časti Považského Inovca spája obce Kálnica a Beckov modrá značka. Súbežne je vedený aj Včelársky NCH Jozefa Miloslava Hurbana a jeho budovatelia okrem náučných panelov postavili prístrešok. Pravdepodobne ho nik nebude plánovať na nocľah, ale dá sa využiť ako útočisko pred nepohodou. 15/08/20 Michal Bukvai Považský Inovec

Cyklotúra Okolo Ženevského jazera Toto bude naozaj veľká výprava. Cyklotúra okolo Ženevského jazera. Prejsť by som mal približne 180 kilometrov, za dva dni. Prejdem cez územie dvoch štátov, okrem Švajčiarska aj cez susedné Francúzsko. Začínam vo švajčiarskom Lausanne. dnes Dominik Baco Svet
Správa Aký bol rok 2020 – návštevnosť a najlepšie články Prelom rokov je dobrá príležitosť na bilanciu. Návštevnosť nám opäť narástla, no minulý rok bol špeciálny kvôli epidémii koronavírusu a preto bol nárast veľmi výrazný. Objavili nás totiž aj ľudia, ktorí bežne do hôr nechodia alebo chodia len príležitostne. Vďaka pandemickým opatreniam však boli iné možnosti rekreácie obmedzené a tak turistika zaznamenala boom. Z pohľadu autorov nám opäť tradične aktívni autori aj tento rok venovali svoju priazeň, a privítali sme aj niekoľko nových. Okrem klasických popisov túr ďalej pokračujeme v rozvoji tém ochrany prírody a veľký nárast obľúbenosti zaznamenali aj naše podcasty. 17/01/21 Ľubomír Mäkký Zaujímavosti
Túra OTO 24 vrcholov Malých Karpát v BSK I. V roku 2020 vznikol vďaka Klubu bratislavských turistov a zanieteniu pána Miroslava Svíteka nový Oblastný turistický odznak (OTO) 24 vrcholov Malých Karpát v Bratislavskom samosprávnom kraji. Ako už názov napovedá, ide o 24 vrcholov v časti Malých Karpát, ktoré patria do územia BSK. Podľa slov autora je cieľom, aby pri plnení podmienok získania odznaku všetci záujemcovia z radov turistov, prípadne aj cykloturistov, spoznávali mnohé krásne miesta Malých Karpát. V tejto časti sa pozriem na moje výstupy na prvých 14 vrcholov, neskôr pridám druhú časť, ktorá bude obsahovať môj pohľad na putovanie po zvyšných desiatych miestach. včera Miloš Hajdin Malé Karpaty

Pod Paradajsom 09/01/21 19:35 3 príspevky
    • Štiavnické vrchy: sedlo medzi Paradajsom a Tanádom (kóta Nad Kameň)