Karol Kaliský, archív KK
Podcast

O kamzíkoch a pytliakoch s Karolom Kaliským

05. 12. 2020
V 23. epizóde Hiking podcastu je naším hosťom Karol Kaliský z Iniciatívy My sme les. Karol je filmár a lesník, venuje sa aj ochrane prírody. Niekoľko rokov pracoval v Tatranskom národnom parku a okrem iného pomáhal strážiť kamzíky pred pytliakmi.

HIKING.SK podcast

Čo všetko sa v podcaste dozviete

• že kvôli pytliačeniu kamzíky v Tatrách takmer vyhynuli,
  • v čom spočíval medzinárodný program ich záchrany,
  • že pytliaci a poľovníci mali dobré vzťahy s policajtami,
  • že kamzíky už nepovažujú ľudí za hrozbu,
  • že správa TANAP-u by mala zdôvodniť obmedzenia vstupu turistom a riešiť to po jednotlivých lokalitách, nie paušálnou dlhodobou sezónnou uzáverou,
  • ako by mal vyzerať štandardne spravovaný národný park, ktorý pomáha rozvoju regiónu,
  • či majú byť strážcovia prírody skôr policajtmi a naháňať turistov, alebo poskytovať kvalifikovanú sprievodcovskú činnosť,
  • ako odkomunikovať reformu národných parkov s ľuďmi v regiónoch, aby to nepovažovali len za obmedzovanie tradičnej formy obživy,
  • že národný park vybudovaný tak, ako je štandard, znamená vyššiu zamestnanosť ,
  • že návštevníci nechodia do národných parkov za LKT, ale za hodnotnou prírodou,
  • ako vznikajú zábery divokej prírody,
  • či používa návnady pri fotografovaní a filmovaní zvierat,
  • na čom teraz pracuje.

O kamzíkoch a pytliakoch s Karolom Kaliským 07/12/20 16:01 5 príspevkov

Túra Zimný okruh na hrebeň Spišskej Magury zo Ždiaru Niekedy stačí pre cestovný ruch urobiť málo. Odhrnúť parkovisko. Táto okolnosť rozhodla o tom, že v druhej polovici februára sme sa vybrali na tento okruh. Pôvodne sme mali v pláne niečo iné, ale odradili nás ľadové parkoviská. Trasa je nižšej až strednej náročnosti, krajinársky veľmi vďačná. 04/03/21 Soňa Mäkká Spišská Magura
Túra Zimná Tatranská magistrála s deťmi – okruh z Nového Smokovca Tatranská magistrála v zime nie je otvorená na celom úseku. Celoročne je prístupná napríklad v oblasti Sliezskeho domu, a tak sme si naplánovali okruh z Nového Smokovca, ktorý zahŕňal túto peknú pasáž. Prevaľujúca sa hmla a západ slnka boli parádnym bonusom. 18/02/21 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Recenzia Najkrajšie lyžiarske trasy – 25 bežkárskych túr Edícia turistických sprievodcov Po Slovensku od vydavateľstva Dajama už obsahuje slušný počet titulov. Venujú sa najmä pešej turistike a cykloturistike, s jedným odskočením do výletov autom. Aktuálne pribudol výber najkrajších lyžiarskych túr. 10/02/21 Soňa Mäkká Mapy a knihy

Túra OTO 24 vrcholov Malých Karpát v BSK II. Druhá časť putovania po 24 vrcholoch Malých Karpát cestami aj necestami, chodníčkami, stúpaniami a klesaniami za krásami našich hôr. Menej známe miesta Malých Karpát navštívené v rámci plnenia oblastného turistického odznaku. dnes Miloš Hajdin Malé Karpaty
Túra Cesta hrdinov SNP: Čertovica – Trenčín Darth vader je nazad na Ceste hrdinov SNP. Tretia etapa začína na Čertovici, dokončuje prechod Nízkymi Tatrami, prechádza Starohorské vrchy, zdoláva Veľkú Fatru, Žiar, Strážovské vrchy a končí v Trenčíne. 27/02/21 Gabriela Grofová Nízke Tatry, Starohorské vrchy, +
Príbeh Prvá noc pod hviezdami Bolo to na začiatku leta, keď som sa rozhodol, že útulniam a horským chatám dám košom a vyskúšam spať prvýkrát len tak vonku. Naplánoval som si teda dvojdňovú trasu krajom, ktorý veľa turistov nenavštevuje. 26/02/21 Pavel Forgáč Príbehy