Marek Šurina z Horského spoločenstva
Podcast

S Marekom Šurinom o Andrejcovej a ďalších aktivitách

21. 12. 2020
V 26. epizóde je naším hosťom predseda občianskeho združenia Horské spoločenstvo Marek Šurina. Rozprávame sa o prevádzke útulne Andrejcová a Domčeka Horskej služby na Čertovici, o bežkárskych tratiach v tejto lokalite a ďalších aktivitách horehronského združenia.

HIKING.SK podcast

V podcaste sa dozviete:

• ako sa Marek Šurina dostal k prevádzkovaniu Andrejcovej,
  • čo všetko sa na útulni vylepšilo,
  • v akom režime funguje útulňa v rámci týždňa a počas roka,
  • ako sa funguje počas koronavírusového roka,
  • ako vyzerá bežný deň personálu na útulni,
  • že sa plánuje stavba novej útulne,
  • o rekonštrukcii a prevádzke Domčeka Horskej služby na Čertovici,
  • v akom režime Domček funguje,
  • že cestovný ruch by sa mal rozšíriť z miest, kde sa koncentruje, aj do ďalších regiónov, ktoré majú potenciál,
  • že k tomu chcú prispieť s projektom upravovaných bežkárskych tratí na Čertovici,
  • že by tento rok chceli zakúpiť nový ratrak a upraviť viac kilometrov trás,
  • o ďalších projektoch ako beh Andrejcová Vertical či festivale Ďumbierfest v Brezne,
  • o prerezávaní turistických chodníkov v Nízkych Tatrách.

S Marekom Šurinom o Andrejcovej a ďalších aktivitách 29/12/20 12:07 2 príspevky

Túra Zimný okruh na hrebeň Spišskej Magury zo Ždiaru Niekedy stačí pre cestovný ruch urobiť málo. Odhrnúť parkovisko. Táto okolnosť rozhodla o tom, že v druhej polovici februára sme sa vybrali na tento okruh. Pôvodne sme mali v pláne niečo iné, ale odradili nás ľadové parkoviská. Trasa je nižšej až strednej náročnosti, krajinársky veľmi vďačná. 04/03/21 Soňa Mäkká Spišská Magura
Túra Zimná Tatranská magistrála s deťmi – okruh z Nového Smokovca Tatranská magistrála v zime nie je otvorená na celom úseku. Celoročne je prístupná napríklad v oblasti Sliezskeho domu, a tak sme si naplánovali okruh z Nového Smokovca, ktorý zahŕňal túto peknú pasáž. Prevaľujúca sa hmla a západ slnka boli parádnym bonusom. 18/02/21 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Recenzia Najkrajšie lyžiarske trasy – 25 bežkárskych túr Edícia turistických sprievodcov Po Slovensku od vydavateľstva Dajama už obsahuje slušný počet titulov. Venujú sa najmä pešej turistike a cykloturistike, s jedným odskočením do výletov autom. Aktuálne pribudol výber najkrajších lyžiarskych túr. 10/02/21 Soňa Mäkká Mapy a knihy

Túra Cesta hrdinov SNP: Trenčín – Devín Posledná etapa prechodu Cesty hrdinov SNP. Z Trenčína cez Biele Karpaty až za hranice na Moravu a na záver prechod Myjavskou pahorkatinou a Malými Karpatami až do cieľa na Devíne. dnes Gabriela Grofová Biele Karpaty, Malé Karpaty, +
Túra Zimný okruh lazníckym krajom Hriňovej Napriek blízkosti kraja som končiny v okolí Hriňovej nikdy nenavštívil. Dokonca aj cez Hriňovú som prechádzal len raz autom. Pritom ma malebná oblasť známa z obrázkov v kalendároch lákala už veľmi dávno. Bolo už na čase zmeniť žalostný stav. Vonku vrcholila zima 2020/2021 s krásnym jasným počasím a ako to už v zime býva, spolu s ním aj s poriadnymi mrazmi. Naplánoval som si príjemný dvojdňový okruh po lazníckych osadách a po umožnení cestovania mimo okres som vyrazil. včera Martin Birka Veporské vrchy