Marek Šurina z Horského spoločenstva
Podcast

S Marekom Šurinom o Andrejcovej a ďalších aktivitách

21. 12. 2020
V 26. epizóde je naším hosťom predseda občianskeho združenia Horské spoločenstvo Marek Šurina. Rozprávame sa o prevádzke útulne Andrejcová a Domčeka Horskej služby na Čertovici, o bežkárskych tratiach v tejto lokalite a ďalších aktivitách horehronského združenia.

HIKING.SK podcast

V podcaste sa dozviete:

• ako sa Marek Šurina dostal k prevádzkovaniu Andrejcovej,
  • čo všetko sa na útulni vylepšilo,
  • v akom režime funguje útulňa v rámci týždňa a počas roka,
  • ako sa funguje počas koronavírusového roka,
  • ako vyzerá bežný deň personálu na útulni,
  • že sa plánuje stavba novej útulne,
  • o rekonštrukcii a prevádzke Domčeka Horskej služby na Čertovici,
  • v akom režime Domček funguje,
  • že cestovný ruch by sa mal rozšíriť z miest, kde sa koncentruje, aj do ďalších regiónov, ktoré majú potenciál,
  • že k tomu chcú prispieť s projektom upravovaných bežkárskych tratí na Čertovici,
  • že by tento rok chceli zakúpiť nový ratrak a upraviť viac kilometrov trás,
  • o ďalších projektoch ako beh Andrejcová Vertical či festivale Ďumbierfest v Brezne,
  • o prerezávaní turistických chodníkov v Nízkych Tatrách.

S Marekom Šurinom o Andrejcovej a ďalších aktivitách 29/12/20 12:07 2 príspevky

Túra Zimná Tatranská magistrála s deťmi – okruh z Nového Smokovca Tatranská magistrála v zime nie je otvorená na celom úseku. Celoročne je prístupná napríklad v oblasti Sliezskeho domu, a tak sme si naplánovali okruh z Nového Smokovca, ktorý zahŕňal túto peknú pasáž. Prevaľujúca sa hmla a západ slnka boli parádnym bonusom. 18/02/21 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Recenzia Najkrajšie lyžiarske trasy – 25 bežkárskych túr Edícia turistických sprievodcov Po Slovensku od vydavateľstva Dajama už obsahuje slušný počet titulov. Venujú sa najmä pešej turistike a cykloturistike, s jedným odskočením do výletov autom. Aktuálne pribudol výber najkrajších lyžiarskych túr. 10/02/21 Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Slavkovská vyhliadka zo Starého Smokovca v zime V Tatrách sa rysuje pekný deň, a tak rozmýšľame, kam by sme sa s deťmi prešli v okolí Starého Smokovca v čase zimnej sezónnej uzávery. Ideálne by bolo niečo menej frekventované. Voľba padne na Slavkovskú vyhliadku, tzv. Maximiliánku. Leží na trase od Tatranskej magistrály na Slavkovský štít a sezónna uzávera začína až od nej. 04/02/21 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry

Túra Cesta hrdinov SNP: Čertovica – Trenčín Darth vader je nazad na Ceste hrdinov SNP. Tretia etapa začína na Čertovici, dokončuje prechod Nízkymi Tatrami, prechádza Starohorské vrchy, zdoláva Veľkú Fatru, Žiar, Strážovské vrchy a končí v Trenčíne. dnes Gabriela Grofová Nízke Tatry, Starohorské vrchy, +
Príbeh Prvá noc pod hviezdami Bolo to na začiatku leta, keď som sa rozhodol, že útulniam a horským chatám dám košom a vyskúšam spať prvýkrát len tak vonku. Naplánoval som si teda dvojdňovú trasu krajom, ktorý veľa turistov nenavštevuje. včera Pavel Forgáč Príbehy
Túra Decembrová Siná s deťmi Výlet na Sinú, vari najkrajší kopec v Nízkych Tatrách, sme plánovali ísť s našimi chlapcami už dlhšiu dobu. Ale stále to nevychádzalo. Už keď sme chceli vyraziť, malo byť zlé počasie. Inokedy obavy krajšej časti výletníkov zo stretu s medveďmi prebili argumenty početnejšej chlapskej zostavy. Nakoniec v polovici decembra, počas niekoľko dní trvajúcej inverzie, sme išli na to. 25/02/21 Mirka a Milan Kvietkovci Nízke Tatry