Turistický batoh Fjällräven Singi 28
Turistický batoh Fjällräven Singi 28 Zatvoriť

Recenzia Turistický batoh Fjällräven Singi 28

Batoh s netradičným vzhľadom, odolnými materiálmi, masívnym chrbtovým systémom a vyberateľným bedrovým pásom. Vhodný na trojsezónnu jednodňovú turistiku, keď toho so sebou potrebujete viac. Príjemným detailom je celorozopínací predný diel, ako aj možnosť dokúpenia prídavných vreciek.

Výrobca
Fjällräven
Model
SIngi 28
Typ
turistický batoh vhodný na jednodňovky
Materiály
G-1000 HeavyDuty Eco S – 65 % recyklovaný polyester, 35 % biobavlna
Hmotnosť
1400 g
Základná litráž
28 l
Páči sa mi
robustné materiály, predimenzovaný chrbtový systém, pohodlný bedrový pás, veľké vrecká na bedrovom páse, vnútorné členenie batoha, veľké zipsovanie do hlavnej komory, pláštenka
Nepáči sa mi
doplnkové vrecká sa kupujú samostatne, súčasťou mohlo byť aspoň jedno bočné vrecko
Infocena
189 € – odporúčaná MOC

Dizajn a materiály

Vzhľad je na prvý pohľad netradičný. Farebnosťou sa bude hodiť najmä do lesa ľuďom, ktorí nechcú pútať pozornosť a radšej splynú s prostredím. Dizajnovo je na pomedzí outdooru, retrovzhľadu a rybársko-poľovníckeho vybavenia. Taká je nakoniec celá kolekcia Singi, do ktorej batoh patrí.

Výrazným prvkom sú malé očká na bokoch a na prednom dieli batohu. Pripomínajú daisy-chain z technickejších batohov, no zmestia sa do nich len menšie karabíny a aj pri ich zapínaní je jasné, že toto nie je účelom. Tým je možnosť pripnúť bočné a čelné doplňujúce vrecká, ktoré sa predávajú samostatne.

Hlavným materiálom je G-1000, ktorý Fjällräven v rôznych vyhotoveniach používa pri väčšine svojich produktov. Tu je použitý variant HeavyDuty Eco S. Husto tkaná látka je zmesou recyklovaného polyesteru (65 %) a biobavlny (35 %). Je ošetrená prírodným voskom proti vode, no nejde o nepremokavý materiál. Dno je zo 100 % nylonu s hrúbkou 500D.

Voskovanie je možné dodatočne obnovovať. Či už svojpomocne (vosk sa predáva samostatne) alebo to za vás spravia v niektorej outdoorovej predajni za malý poplatok. Odolnosť voči vode sa zlepší, no do dažďa aj tak treba pláštenku, ktorá je dodávaná s batohom.

Chrbtový systém a bedrový pás

Na malý 28-litrový batoh je chrbtový systém veľmi robustný. Ak by tento systém mal 40-litrový batoh, stále by to v pohode postačovalo. Myslím, že ani nie možné toľko do batoha naložiť, aby sa potenciál chrbtového systému naplno využil.

Chrbta sa dotýka na celej svojej ploche a aby sa sa pot dobre odvádzal, je pokrytý meshom. Vystužený je hrubým plastovým panelom, ktorý je navyše doplnený o dvojicu duralových výstuh.

Ramenné popruhy sú anatomicky tvarované, široké a dostatočne vyplnené pre pohodlné nosenie aj väčšej záťaže. Do batoha sú kotvené ďalej od seba, takže ani na širšom chrbte sa nebude batoh nosiť nepohodlne.

Bedrový popruh je rovnako stavaný akoby na výrazne väčší batoh. Je široký, pohodlne polstrovaný, vie efektívne prenášať hmotnosť do bedier. Na jeho bokoch sú rozmerné vrecká, ktoré čiastočne vynahrádzajú absenciu iných vonkajších vreciek.

Výhodou je možnosť odopnúť bedrový pás a nenosiť ho s batohom. To sa môže hodiť, ak by batoh niekto chcel používať do mesta alebo do práce.

Výbava

Vonkajšie členenie batoha je strohé. Sú tu len očká na pripevnenie dodatočných vreciek, ktoré si treba kúpiť samostatne (nemám ich). Jedinou drobnou vychytávkou je elastická šnúra na prednom dieli na pripevnenie mikiny alebo bundy.

Do hlavnej a jedinej komory sa dostanete cez rozmerné zipsovanie, ktoré ide skoro po celom obvode batoha. Ľahko je tak prístupná ktorákoľvek časť batoha. Buď viete, kde čo máte a otvoríte len príslušnú časť, alebo batoh položíte na zem a celý rozzipsujete.

Predný diel na rubovej strane má dve vnútorné vrecká. Jedno z nich s plnou látkou a druhé so sieťovinou, cez ktorú dobre vidno, čo je vnútri.

Batoh nemá štandardný vrchlík, ale rozmernejšie vrecko, do ktorého sa dostanete zvonka cez zips v mieste, kde by bol štandardný vrchlík. Vnútorný rozmer je približne rovnaký. Je však pevnou súčasťou predného dielu, ktorý sa dá celý odzipsovať.

Vnútri je ešte vrecko na vodný rezervoár. Keďže chrbtová výstuha je viac-menej rovná a vrecko má obdĺžnikový tvar, dá sa použiť aj na notebook veľkosti 13 palcov. To je dobré pre tých, ktorí by batoh chceli používať na dochádzanie do práce. Vzhľadom na orientáciu batoha takéto použitie veľmi nepredpokladám.

Napriek masívnemu chrbtovému systému, ktorý by si ľahko poradil s lyžami či snežnicami, tento batoh na takéto zimné účely nie je vhodný. Nemá totiž možnosti pripevnenia zimného výstroja. Na bokoch je len po jednom kompresnom popruhu.

Skúsenosti z používania

Batoh som nosil počas jari, leta aj jesene ako svoj hlavný jednodňovkový batoh, aby som ho vyskúšal pri rôznych aktivitách. Veľmi sa mi páči robustný chrbtový systém. Vďaka tomu sa mi nosil pohodlne, aj keď som ho poriadne nabalil. Zároveň vďaka hrubému plastovému dielu ma do chrbta nič netlačilo bez ohľadu na to, či som si dával pozor pri balení alebo nie.

Oceňujem, že tvarovo je batoh užší a menej hlboký, no o to dlhší. Mám dlhý chrbát a pri batohoch tejto veľkostnej kategórie sa stáva, že spodná časť mi končí ledva v páse. Tento batoh ide pekne až k bedrám, takže bedrový pás padne tam, kam patrí.

Na bedrovom páse som si obľúbil veľké vrecká. V jednom z nich nosím skladací pohárik fold-a-cup, vreckový nožík a tyčinku. V druhom mávam druhý objektív, väčšinou kompaktný teleobjektív (k mikro 4/3 systému), ktorý sa do vrecka presne zmestí.

Najviac mi chýbalo vonkajšie vrecko na umiestnenie fľaše. Preto som s batohom nosil v lete hydrovak. V poslednom čase hadičku veľmi neobľubujem, no bez vonkajšieho vrecka (možné dokúpiť) je lepšia ako dehydratácia.

Batoh som mal zopárkrát aj pri dochádzaní do práce na bicykli. Ramenné popruhy sú dostatočne dlhé, aby som batoh spustil nižšie a zároveň bedrový pás umožnil pevné prichytenie. Do vnútorného vrecka presne pasuje 13-palcový Macbook. Celkovo však bolo cítiť, že toto nie je pravé použitie pre tento batoh.

Príjemná drobnosť je, že batoh po položení na zem stojí. Je to vďaka rovnému dnu. Veľa batohov tejto veľkosti má dno riešené tak, že ak batoh neopriete, spadne.

Batoh Fjällräven Singi 28 je dizajnom aj usporiadaním pomerne výstredným trojsezónnym turistickým batohom. Vďaka svojej farebnosti ale nekričí a hodí sa do lesa a iných húštin, ak nechcete byť na očiach.

Vzhľadom na robustný chrbtový systém ho možno odporučiť aj pre nosenie väčšej záťaže, no zároveň na to nemá príslušný objem. Vďaka predimenzovanosti, ako aj hrúbke materiálov, možno očakávať veľmi dlhú životnosť. Na oplátku má však vyššiu hmotnosť.

Odporúčam si s batohom zaobstarať aspoň jedno bočné vrecko pre umiestnenie fľaše z vonkajšej strany.