Aký bol rok 2020 – návštevnosť a najlepšie články

17. 01. 2021
Prelom rokov je dobrá príležitosť na bilanciu. Návštevnosť nám opäť narástla, no minulý rok bol špeciálny kvôli epidémii koronavírusu a preto bol nárast veľmi výrazný. Objavili nás totiž aj ľudia, ktorí bežne do hôr nechodia alebo chodia len príležitostne. Vďaka pandemickým opatreniam však boli iné možnosti rekreácie obmedzené a tak turistika zaznamenala boom. Z pohľadu autorov nám opäť tradične aktívni autori aj tento rok venovali svoju priazeň, a privítali sme aj niekoľko nových. Okrem klasických popisov túr ďalej pokračujeme v rozvoji tém ochrany prírody a veľký nárast obľúbenosti zaznamenali aj naše podcasty.

Okrem rebríčkov a návštevnosti nájdete na jeho konci textu aj zoznam článkov, ktoré osobitne odporúčame prečítať si, pokiaľ ste ich prehliadli počas roka.

Prehľad návštevnosti

HIKING.SK mal v roku 2020 priemerne
509-tisíc návštev mesačne
To je o 35 % viac ako v roku 2019
zdroj: Google Analytics

Priemerná mesačná návštevnosť HIKING.SK za uplynulý rok bola na úrovni 509-tisíc návštev, o ktoré sa postaralo 227-tisíc používateľov a pozreli si pritom viac ako 900 tisíc stránok.

Najsilnejším mesiacom bol netradične júl (inokedy býva august) – tento rok sme počas neho zaznamenali 770-tisíc návštev od 335-tisíc návštevníkov, ktorí si pozreli viac ako 1,3 milióna stránok.

V priemere sme zaznamenali viac ako 35 % medziročný nárast návštevnosti. Počas mimosezónnych mesiacov máj a november bol nárast až 80-percentný a v absolútnych číslach mesiace prekonali dokonca celoročný priemer z predošlého roka.

V bežných rokoch je návštevnosť silne závislá od sezónnosti (letná turistická sezóna v prázdninových mesiacoch) a tiež od počasia. Preto napríklad október 2019 predbehol aj pandemický rok 2020. V tomto roku zas vďaka dobrému počasiu a koronavírusu boli veľmi silné mesiace apríl a máj. V júni sme zaznamenali pokles, pretože chladné a daždivé počasie neprialo turistike.

TOP 10 článkov bez ohľadu na dátum publikácie

Články z tohto rebríčka tvoria menej ako 7 % celkovej čítanosti článkov za tento rok. Netreba preto prikladať rebríčku príliš veľkú dôležitosť, je to však zaujímave pozrieť sa, čo ľudia najviac hľadali práve na Hikingu. Najväčšie množstvo čitateľov nám totiž pri týchto textoch poslal Google z vyhľadávania.

Pre náš web sú však mimoriadne dôležité všetky články. Radosť máme najmä z toho, že pokiaľ ide o neznáme miesta a nezvyčajné vandrovky, u nás ich takmer určite nájdete.

1. Vyberte si túru vo vašom okrese 28540 ×

8. Slovenský raj – 56413 ×
  9. Biele Karpaty – 42185 ×
  10. Slanské vrchy – 39206 ×

Malé Karpaty sú síce často v tieni veľkých pohorí, či národných parkov, no vďaka pandémii a blízkosti hlavného mesta tento rok predstihli aj inokedy nedosiahnuteľné Tatry.

Zároveň nás veľmi teší, že vďaka čulej autorskej aktivite sa veľkej čitateľskej obľúbenosti tešia aj menej vychytené pohoria ako Strážovské či Slanské vrchy.

TOP 10 článkov publikovaných v roku 2020

Počas roka 2020 sme vydali 458 článkov od 74 autorov. Ich čítanosť ovplyvnila do veľkej miery pandémia – až 5 článkov z top 10 sa venuje nejakým spôsobom koronatéme.

1. Vyberte si túru vo vašom okrese 28540 ×
  9. Nocľah na útulni Andrejcová po novom 5839 ×
  10. Brankov - zabudnutý kút Nízkych Tatier 5517 ×

Podcasty

V našich podcastoch sme sa venovali prevažne dvom témam – ochrane prírody a horským chatárkam a chatárom.

Najúspešnejšia epizóda bola s chatárom Viktorom Beránkom z Chaty pod Rysmi, ktorá zaznemanala takmer 3000 stiahnutí. Nasleduje Janka Kalinčíková zo Zamkovského chaty s 1800 stiahnutiami. Top 3 uzatvára epoizóda s ekológom Ondrejom Kameniarom o Ceste hrdinov SNP a slovenských pralesoch s 1700 stiahnutiami.

Z roku 2020 ďalej odporúčame aj rozhovor s Pavlom Krajčím o lavínach a Karolom Kaliským o kamzíkoch a pytliakoch.

Pripravili sme pre vás s týmito piatimi epizódami aj playlist na Spotify. Náš podcast nájdete ďalej aj na Google podcastoch, Apple podcastoch a na Deezri.

Odporúčané články

Ďalšie články, ktoré vám určite odporúčame si prečítať, pokiaľ ste ich počas roka prehliadli:

1. Boro Tomis: Smrť v konzerve – Jeden z nových Borových príbehov, tentokrát o tom, ako chlapci skoro zamrzli v maringotke bez dreva a potom sa nasáčkovali na svadbu cudzím ľuďom, aby sa zahriali a najedli.

2. Tomáš Trstenský, Robo Verseghy a Martin Baniari spracovali zaujímavé putovanie v Bosne a Hercegovine:

3. Ako išli Maťo Baniari s Phalikem otestovať zimný spacák a snežnice: Zimná Poľana – biele peklo na snežniciach

4. Martin Birka o tom, ako môže dopadnúť varenie na útulni: Držková v Grand hoteli

5. Niekoľko autorov prispelo do osemdielneho seriálu o zaniknutých dedinách. Napríklad o Mochovciach či Dare, na mieste ktorých stojí elektráreň či vodná nádrž. Danke Tomášikovej sa zdal najsmutnejší príbeh horskej osady Hadviga: Zaniknuté dediny (3) – Hadviga. Matúš Morong priblížil osud vrchárov na Sihlianskej planine v článku o zaniknutej osade Javorina: Zaniknuté dediny (6) – Javorina

6. Martin Knor: Expedícia na Šalgočskú dvojtisícovku, kam sa Martin vybral počas jarného koronavírusového obmedzenia na turistiku vo svojom okrese. Ako som pod Nevoľným hodil papuliaka – žiadny popis nebude výstižnejší než citácia: “Po troch hodinách od nehody mi prestala kvapkať z nosa krv a zistil som, že rukávy hrubej vetrovky už nie sú mokré. Voda na nich zamrzla.”

7. Stano Ďurica: Päť vihorlatských pralesov za dva dni – Veľmi pekná prírodopisná reportáž z pralesov v CHKO Vihorlat

8. Roman Matkovčík: Rekviem pre oskorušu nad Devínom – Aj jeden strom môže veľmi chýbať.

9. Andrea Morongová: Dunajské luhy – okolo Šulianskeho ramena – Tip pre rodičov s deťmi, ktoré majú rady atrakcie ako jaskyne, reťaze, vodopády - zoberte ich ku brodom do Dunajských luhov.

10. Henrich Tomáš: Pamiatkami Poduklianska IV. – Rotunda a Kaštielik – Heňo pridal ďalší diel svojho turisticko-historického putovania, navštívil lokality zaujímavé nielen svojou históriou, ale aj architektúrou miestnych pamiatok. Nájdete tu cintoríny od Dušana Jurkoviča či originálne rusínske Božie muky.

11. Martin Drahomirecký: Štefan Zamkovský a Zamkovského chata v Tatrách – Príbeh o tom, ako komunisti vzali dom Štefanovi Zamkovskému a vyštvali ho aj s rodinou z Tatier, poznajú mnohí. Maťo vo svojom článku prináša aj ďalšie zaujímavé informácie, napríklad o tom, ako Štefanovi Zamkovskému priťažilo aj nespravodlivé označenie za arizátora.

12. Pavol Timko: Výbava na viacdenné pochody – Ak sa neviete rozhodnúť, ako sa zbaliť na viacdenný vander čo najefektívnejšie, Pali za vás vyskúšal rôzne možnosti spania vonku, varenia na ohni, a čo by vám nemalo chýbať v tzv. núdzovej výbave.

13. Peťo Nový: Zádielska planina a Jelení vrch – okruh z Hačavy – Najviac článkov mal síce Peťo z Tatier, veľmi podarený po textovej aj fotografickej stránke je však tento z iného kúta Slovenska.

14. Lenka Rusnáková: Ako kakáte v lese? – Téma háklivá, no článok mal veľký úspech a bol aj veľmi diskutovaný.

Súhrn návštevnosti a zaujímavých článkov z roku 2019 nájdete tu:
Aký bol rok 2019 – návštevnosť a najlepšie články

Aký bol rok 2020 – návštevnosť a najlepšie články 17/01/21 00:00 1 príspevok

Podcast O Chate gen. M. R. Štefánika s Igorom Fabriciusom V 29. epizóde sme privítali pri mikrofóne chatára z nízkotatranskej chaty gen. M. R. Štefánika pod Ďumbierom. Rozprávali sme sa o histórii chaty, pôvode jej názvu, o turistoch v minulosti a dnes, o panoramatickej kadibúdke, o Halašovej jame, o plánovanej rekonštrukcii, ale aj o vplyve pandémie na chod chaty. 21/02/21 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Turistický batoh Fjällräven Singi 28 Batoh s netradičným vzhľadom, odolnými materiálmi, masívnym chrbtovým systémom a vyberateľným bedrovým pásom. Vhodný na trojsezónnu jednodňovú turistiku, keď toho so sebou potrebujete viac. Príjemným detailom je celorozopínací predný diel, ako aj možnosť dokúpenia prídavných vreciek. 27/01/21 Ľubomír Mäkký Batohy
Podcast O Kamennej chate pod Chopkom s Ankou a Marcelom Kamienka je ikonická chata tesne pod vrcholom Chopku, tretieho najvyššieho vrchu Nízkych Tatier. Hoci momentálne sa nachádza vo frekventovanom lyžiarskom stredisku, nie vždy tomu tak bolo. V 28. epizóde HIKING podcastu sme sa rozprávali s Ankou a Marcelom o tom, akými premenami chata prešla, ako sa počas rokov menili návštevníci, kedy bol zlatý vek Kamienky a čo bude s plagátmi z Pierra Menty. 19/01/21 Ľubomír Mäkký Rozhovory

Túra Dvakrát zimno pri Dobrej Nive Po uzavretí okresov máme veľmi sťaženú situáciu. Nie sme síce na tom tak zle ako Galanta či Nové Zámky, ale ani tak dobre ako Ružomberok či Liptovský Mikuláš. Do prírody však chceme a dokonca musíme. A tak obiehame menej známe kúty nášho okresu, pretože na Pustom hrade (najznámejšia turistická destinácia Zvolenského okresu) je tlačenica. A tlačeniciam sa aj bez pandémie zďaleka vyhýbame. dnes Danka Tomášiková Javorie
Túra OTO 24 vrcholov Malých Karpát v BSK II. Druhá časť putovania po 24 vrcholoch Malých Karpát cestami aj necestami, chodníčkami, stúpaniami a klesaniami za krásami našich hôr. Menej známe miesta Malých Karpát navštívené v rámci plnenia oblastného turistického odznaku. včera Miloš Hajdin Malé Karpaty
Túra Cesta hrdinov SNP: Čertovica – Trenčín Darth vader je nazad na Ceste hrdinov SNP. Tretia etapa začína na Čertovici, dokončuje prechod Nízkymi Tatrami, prechádza Starohorské vrchy, zdoláva Veľkú Fatru, Žiar, Strážovské vrchy a končí v Trenčíne. 27/02/21 Gabriela Grofová Nízke Tatry, Starohorské vrchy, +