Igor Fabricius, chatár na Chate gen. M. R. Štefánika pod Ďumbierom
Igor Fabricius, chatár na Chate gen. M. R. Štefánika pod Ďumbierom Zatvoriť

Podcast O Chate gen. M. R. Štefánika s Igorom Fabriciusom

V 29. epizóde sme privítali pri mikrofóne chatára z nízkotatranskej chaty gen. M. R. Štefánika pod Ďumbierom. Rozprávali sme sa o histórii chaty, pôvode jej názvu, o turistoch v minulosti a dnes, o panoramatickej kadibúdke, o Halašovej jame, o plánovanej rekonštrukcii, ale aj o vplyve pandémie na chod chaty.

Chata leží na hlavnom hrebeni Nízkych Tatier pod Ďumbierom. Najkratšia prístupová trasa vedie od Trangošky. Dostanete sa sem aj od Chopku, či od Čertovice po hrebeňovej červenej značke. V zime je vyhľadávaným cieľom či zastávkou skialpinistov, zvyšok roka ju navštevujú peší turisti. Lokalita nie je tak turisticky prepchatá ako okolie Chopku, no tiež tu vie byť nátresk.

HIKING.SK podcast

Igor Fabricius patrí medzi najdlhšie slúžiacich chatárov na Slovensku. V podcaste sme sa s ním rozprávali o nasledovných témach:

• história chaty a zmeny jej názvu,
  • turisti v minulosti a dnes,
  • zrealizované rekonštrukcie a čo chatu čaká,
  • panoramatická kadibúdka,
  • po kom a prečo sa volá Halašova jama,
  • aké je lavínové nebezpečnestvo v okolí chaty,
  • o tom ako využili na chate pandemickú situáciu.