Test

Backcountry výbava IV. - záver

29.01.08

S niektorými obchodmi sa dá dohodnúť a objednať si výstroj ešte na jar (často sa vyžaduje peňažná záloha), aby vám ju nasledujúcu zime predali (často je na sklade u nás až vo februári – vlastná skúsenosť, pozor hlavne na výroby z Nórska). Je to zdĺhavé, ale niekedy jediná možnosť. Nižšie modely topánok majú v špecializovaných predajniach. Veľmi problematické, ba niekedy až nemožné je zohnať lyžiarky na NN75 normu. Lyže v našich končinách majú len od niektorých výrobcov – hlavne český Sporten, ale aj Fischer (niektoré modely S-bound). S viazaním a palicami až taký problém nebýva. V tomto sa veľmi dobre dajú využiť služby niektorých internetových obchodov.

Orientačné ceny

Lyžiarky NN75 kožené – 3000-6500 Sk, v second hande aj okolo 2000 Sk.
SNS X-Adv, NNN BC – okolo 3000-4000 Sk.
Lyže – Fischer S-Bound okolo 5500-8000 Sk, Sporten okolo 4000 Sk (záleží od modelu).
Tegsnäs okolo 400 Euro, Asnes 250-400 Eur.
Viazanie NN75 – Rottefella Supertelemar 1950 Sk, G3 Targa okolo 5300 Sk.
Palice – Komperdell Chilkot Trail BC 2100 Sk, po zľave aj za 1650 Sk, Swix Mountain 2200Sk, za titánové viac.
Stúpacie pásy – bežne dostupné v skialpinistických obchodoch, predávajú sa aj na metre.

Obchody, kde možno natrafiť na túto výbavu

- Alfašport Žilina, asi najväčší výber – bežky Fischer S-bound, Sporten, lyžiarky NN75 kožené, viazania – G3, Rottefella, iný tovar môžu objednať
- Sport Rysy – S-bound Fischer bežky
- Hudy šport Karlovy Vary, Nordic racing centrum – objednajú Vám tovar, treba si zavolať a informovať sa
- Orlita Zlín – staršie modely Fischer S-bound lyží za dobrú, skoro polovičnú cenu
- Yaksteam Bratislava – Rottefella viazania, topánky na NN75 normu od Garmontu
- Warmpeace Praha – viazanie na NN75
- Sporten – BC modelová rada lyží – Highlander, Forester, najširšie Ranger, tieto lyže sú bežne dostupné aj v internetových predajniach. Túto sezónu majú novú kolekciu, staršie modelové rady sa dajú kúpiť za zvýhodnené ceny
- www.makalu.cz – výhodné ceny BC lyží Sporten
- najnovšie sa dá zohnať viazanie na NN75 od firmy Voile na českom e-shope www.bartsport.cz
- využiť inzeráty na ponuku staršieho alebo nového vybavenia

Zahraničné obchody (kamenné i internetové)

Najväčší výber majú v obchodoch v USA, niekedy je možné poslať tovar aj do Európy:
www.barrabes.com, španielsko-francúzsky obchod
www.traveler.com.pl, poľský obchod, relatívne blízko
www.globetrotter.de, Nemecko
www.rei.com, USA
www.backcountry.com, USA
www.mont-k.de, Nemecko - Berlín
www.ebay.com, možnosť za dobrú cenu kúpiť všeličo na BC – nové aj staršie
www.sportsnett.no, Nórsko

Dúfam, že sa mi podarilo aspoň trochu priblížiť problematiku backcountry lyžovania. Keďže v článku sa nedá napísať všetko, prípadné nejasnosti môžeme prebrať v diskusii, na ktorú sa teším. Samozrejme, backcountry nie je len o výbave, na turistiku sa dá chodiť aj so starými bežkami a topánkami (niekoľkokrát lepené a "šróbované" podrážky na mojich starých botaskách – vlastná skúsenosť), ale tá modernejšia nám tento šport môže spríjemniť a zatraktívniť...

Backcountry výbava IV. - záver 12/12/14 09:09 59 príspevkov

Test Backcountry výbava IV. - záver V predchádzajúcich častiach sme sa dozvedeli niečo o backcountry (BC) výbave, v tejto záverečnej časti sa pozrieme, kde a ako zohnať výstroj, čo býva hlavným problémom. Ako som už viackrát spomenul, táto výstroj nie je v našich končinách príliš žiadaná. Veľmi ťažko sa zháňa, pre obchodníkov je to málo zaujímavý artikel, pretože nejde na odbyt a je pomerne drahý. 29/01/08 Ondrej Simek Ostatné
Test Backcountry výbava III. Ako som už spomínal v minulých častiach backcountry (BC) seriálu, výbava musí niečo vydržať a byť spoľahlivá. V dnešnej tretej časti si povieme niečo o lyžiarkách a paliciach vhodných pre tento šport. Taktiež sa dozviete niečo o pulkách - expedičných saniach. 22/01/08 Ondrej Simek Ostatné
Test Backcountry výbava II. Dnes, ako som naznačil v minulom článku, si povieme niečo o viazaní vhodnom pre backcountry lyžovanie (BC). Keďže viazanie do ťažšieho terénu musí aj niečo vydržať (hrubšie zaobchádzanie, prípadné častejšie pády, vyššia hmotnosť lyžiara – batoh a ďalšia výbava, náročnejšie manévre), používajú sa robustnejšie spoľahlivé typy. 15/01/08 Ondrej Simek Ostatné

Recenzia Fjällräven Bergtagen 38 – technický batoh Robustný strohý technický batoh z nepremokavého materiálu Bergshell do vyšších hôr. V zime zvládne skialpy a v lete poslúži na vysokohorskú turistiku či horolezectvo. Odnesie na horskú chatu slušnú porciu nákladu, no potom sa dá na túry odľahčiť tak, že jeho hmotnosť len o málo presahuje 1 kg. Na sklonku skialpovej sezóny som ho otestoval na niekoľkých lyžiarskych túrach. dnes Ľubomír Mäkký Batohy
Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. včera Miroslav Svítek Svet
Túra Kalinovo – Bôrček – Breznička Mala to byť čisto botanická akcia! Chcela som nafotiť korunkovku strakatú a krivec najmenší. Cestou od jednej lokality k druhej sme však prešli krajinou, ktorá je síce turistom neznáma, ale určite nie nezaujímavá. Radi sa túlame menej známymi lokalitami a vždy tam dačo objavíme. Zaujímavé bývajú aj reakcie miestnych ľudí, s ktorými sa občas dáme do reči. Najskôr sa veľmi prekvapia, keď zbadajú turistov, potom sa pýtajú odkiaľ sme, no a keď počujú Zvolen, prekvapia sa ešte viac. Ich reakcia je väčšinou v duchu: „Veď nie tu, ale tam máte hory!“ Ale sú doslova hrdí, keď pochválime ich kraj, aj keď občas, akoby tomu ani neverili. 20/05/19 Danka Tomášiková Juhoslovenská kotlina