Borišov v zime

15.02.08

Belianska dolina, Chata Havranovo – Košariská – Chata pod Borišovom – Borišov a späť

Vybrali sme sa z Havranova (dúfam, že čoskoro sa dostanem na Borišov aj z Necpalskej strany). Skeptickejšia časť našej výpravy sa totiž obávala, že by sme sa nemuseli dostať cez Necpalskú dolinu. A pochodovať niekoľko hodín by bolo určite demotivujúce.

Z Havranova sme vyrazili okolo 10:30 po zelenej značke. Trasa nám trvala približne rovnako, ako časové údaje. Hneď na začiatku sa nám naskytol úžasný pohľad na zamrznuté kryštáliky ľadu na potôčiku, cez ktorý sme prechádzali. Nástup bol príjemný, bez výrazného prevýšenia. Išli sme hlavne cez lesík a často sme museli prekonávať veľké zamrznuté plochy potoka. Bolo to celkom zaujímavé, našťastie sa nikomu nič nestalo.

Trasa bola celkom príjemná, občas stúpanie, potom zasa chvíľu rovinka a zase stúpanie. Celkom to šlo, ale aj tak som dosť zaostávala za skupinkou. Nešlo sa mi v pohode kvôli drobnej svalovici a nepríjemnej nádche. Ako však hovorí môj priateľ: „Najlepší liek na nádchu a zapchaté dutiny je vybehnúť si do hôr!“ A niečo pravdy na tom bude, veď čerstvý vzduch nikdy nie je na zahodenie.

Keď sme vyšli z lesa, ocitli sme sa na peknej čistinke, kde sme sa posilnili nejakým proviantom. Pri prechode čistinkou sme stretli skupinku ľudí, ktorá sa v dobrej nálade ponáhľala dole. Začala sa druhá polovica našej túry a opäť sme sa ocitli v lese. Tu bolo stúpanie ešte miernejšie, ale zato sme museli častejšie prekonávať zamrznutý potôčik. Ku koncu cesty sa nám naskytol pekný výhľad na Šoproň a neskôr aj na Ploskú.

Po chvíli pochodu sa pred nami zjavila Chata pod Borišovom. Skôr, ako sme do nej zavítali, sme ešte vybehli na samotný Borišov. Po žltej značke to trvalo približne pol hodiny. Taký výhľad som hádam ešte nikdy v živote nevidela. Určite to bolo umocnené aj inverziou, ktorá pretrvávala už dva týždne. Bolo to super, aj keď nás na vrchole riadne prefúkalo. Spravili sme zopár vrcholových fotografií a šup do chaty na teplý čajík, ktorý vtedy chutil priam božsky. Ešte sme chvíľu posedeli, pojedli chutné vianočné koláčiky a s dobrým pocitom sme sa vydali dolu.

Cesta išla ako po masle, až na tie ľadové plochy. Táto povianočná túra na Borišov úplne splnila svoj účel. Trošku som sa prevetrala po vianočnom ničnerobení a načerpala novú energiu z krásnej prírody, ktorá bola na každom kroku všade vôkol nás.

A keďže máme okolo seba naozaj krásnu prírodu, povedala som si, že by bol hriech nepochodiť aj ďalšie kopce, na ktorých som ešte nebola, takže do nového roku mám celkom príjemné predsavzatie.

Borišov v zime 01/02/17 17:00 7 príspevkov

Túra Borišov v zime Keďže cez Vianoce som trochu zlenivela, patrilo sa vyraziť niekam na hory. Deň predtým sme s kamarátkou vybehli na Maguru no a 29.12.2007 sa mi podarilo pridať sa k partii, ktorá sa chystala na Borišov. Bola som nadšená aj trochu nervózna zároveň. Priznávam, že na Borišove som bola vtedy po prvýkrát, čo je teda veľká hanba, keďže som rodená Turčianka. 15/02/08 Lucia Kubovičová Veľká Fatra a Choč

Túra GSB: Bacówka w Bartnem – Nowa Wieś Večer sme si s Borisom preprali nejaké veci, no hoci sme ich na paličkách vystrčili z okna von, ráno vôbec neboli suché. Chatár sa ponáhľal k lekárovi, a tak sme museli do ôsmej opustiť chatu. Raňajky o siedmej vôbec neboli na škodu. Parťáci si dali praženicu a dostali ju vcelku na jednej panvici. Ja som chcel klobásu, no večer sme všetky zjedli, a tak boli párky. Deň sa ukazoval byť opäť slnečný, tak sme vykročili na náš piaty deň putovania po Beskydskej magistrále (GSB) ovešaní neuschnutým prádlom. dnes Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Poľsko
Útulňa Chatka Zigovka Milú a výborne zariadenú lesnú chatku som objavil úplnou náhodou. Išiel som pozrieť kamaráta do Hornej Marikovej pešo cez hory a tu sa tesne pod horským sedlom vrchu Zigov (Milechovská Kýčera) ukázal medzi stromami nový zrub. Keďže bol blízko modrej značky, tak som si ho išiel pozrieť. O to väčšie bolo prekvapenie, že je voľne prístupný. včera Tomáš Trstenský Javorníky
Túra Vodopády v okolí Liptovských Revúc Jar v roku 2019 začala veľmi suchým a teplým marcom a pokračovala takým istým aprílom. Turisti sa tešili a poľnohospodári bedákali. V máji sa to však vymenilo. Studený a daždivý máj žičil poľnohospodárom, ale trápil turistov. V máji by už bolo treba stúpať aj do vyšších hôr, robiť hrebeňovky, no počasie hovorí nie! 19/07/19 Danka Tomášiková Veľká Fatra a Choč

Borišov v zime 01/02/17 17:00 7 príspevkov
    • Veľká Fatra
    • 6,5 km
    • zima
    • 29.12.2007
    • Chata pod Borišovom, Chata Havranovo
    • Martin (vlak, bus) - Belá (bus)