Test

Termo Progress Seamless

13.02.08
V dnešnej dobe je ponuka na trhu s outdoorovým vybavením už dosť široká a niekedy môže byť značný problém vybrať si konkrétny produkt, ktorý bude vyhovovať po všetkých stránkach. Vybrať si funkčné spodné prádlo môže byť ešte väčší problém, pretože v obchodoch nájdete veľmi širokú škálu. Od zimných cez letné, prvá či druhá vrstva, hrejivé, chladivé. V dnešnom teste napíšem niečo o tričku s krátkymi rukávmi českej firmy Progress, ktorý spadá do samostatnej kategórie „Seamless“.

V prvom rade, prečo seamless. Seamless po anglicky znamená bez švov a preto bol pre mňa v prvom momente tento názov trošku mätúci. Čakal som tričko, ktoré bude utkané v jednom kuse, aj keď som si to technicky nevedel dobre predstaviť. No a ono to ani celkom tak nebolo. Finta je v tom, že bez švov je akurát časť, ktorá obopína trup, a ku ktorej sú prišité rukávy a krátky golier. Výrobca uvádza, že keďže na tričku nie sú švy, nedochádza tak k nepríjemným odreninám, ktoré som napríklad ja pri iných tričkách nikdy nemal. Ale možno sú aj ľudia, ktorí fakt, že je tričko „bez švov“ privítajú s väčším nadšením ako ja.

Ak predošlé riadky vyzneli trošku kriticky, tak musím povedať, že tým som s kritikou aj skončil. Odtiaľto budem už len chváliť. Na moju nie veľmi kulturistickú postavu sadla veľkosť M/L veľmi dobre. Tričko je obtiahnuté, sedí všade, ako treba a dokonca má aj akýsi sťahovací efekt, čo znamená, že vás akosi drží pokope. Trošku voľnejšie mi boli akurát rukávy, ale to je skôr môj problém. Mal by som konečne začať chodiť do posilňovne. Ak sa rozhodnete pre kúpu, odporúčam pozrieť sa po menšej veľkosti, ako obvykle nosíte, pretože je až nezvykle elastické. Problém môže byť jedine pri modeli s dlhými rukávmi, pretože pri nich netuším, aké sú dlhé.

Materiál, ktorý je veľmi príjemný na dotyk, je zo 60% tvorený polyamidom, 35% podiel má polypropylén, ktorý je prevažne z vnútornej strany trička a stará sa o odvod potu. Zvyšných 5% je elastan, zodpovedný za pružnosť a elastickosť tkaniny. Celý materiál je ošetrený úpravou HealthGuard Hygiene Protection, ktorá by mala zaručovať ochranu proti plesniam a baktériám, a dokonca by mala zabrániť aj zápachu, čo sa jej až tak nedarí. Ale pravdu. Videli ste už syntetický materiál, ktorý by po dvoch - troch dňoch intenzívneho používania stále voňal?

Tričko sa vyrába len v čiernej farbe so šedými časťami na hrudi, chrbte a pod pazuchami, teda na miestach, kde sa ľudia zvyčajne najviac potia. Tieto časti nie sú odlíšené len farebne, ale aj použitým materiálom. Je tkaný inak ako zvyšok a mal by napomáhať lepšiemu transportu potu smerom od tela a naopak pri nízkej aktivite zadržujú špeciálne väzby tkaniny viac vzduchu a tým udržujú tepelný komfort. Spracovanie je perfektné. Žiadne trčiace nitky, nič sa nepáralo a výrobok na prvý dotyk pôsobí kvalitne. Okrem funkčnej stránky si myslím, že tričko aj dobre vyzerá a nebudete sa hanbiť ho po horách nosiť. Však aj vyzerať treba dobre.

Z mojich zatiaľ len zimných skúseností musím povedať, že si tričko svoju prácu odvádzalo tak, ako malo. Keď sa po túre niektorí ľudia sťažovali, že sú spotení a je im zima, ja už som bol dávno suchý. Predpoklad samozrejme je, aby aj ďalšie oblečené vrstvy podporovali transport vodnej pary smerom od tela. Predpokladám, že v lete, keď nie sme takí naobliekaní, bude funkčnosť tohto trička ešte lepšia.

Na záver ešte musím napísať, že tento kus oblečenia si Progress cení na 1290 Sk, čo nie je práve málo. Za túto cenu síce dostanete kvalitný, dobre sediaci a dobre funkčný kus spodného prádla, ale musíte si zvážiť, či ste ochotní priplatiť si za to, že budete mať tričko „bez švov“.

Termo Progress Seamless 17/02/08 18:58 9 príspevkov

Test Karbónové tiahlo – slabina viazania Marker Kingpin 13 Začína zima a možno sa viacerí z vás rozhodujú o tom, že tento rok začnú okrem spúšťania sa, na lyžiach aj šliapať. Ja som takýmto prerodom prechádzal minulý rok, a keďže som dlhé roky skialpinizmus považoval len za karikatúru lyžovania, kde je dôležitejšia cesta hore a dole sa to už nejako zošúcha, pri výbere výstroja som sa sústredil hlavne na to, aby lyže, lyžiarky a viazanie fungovali dobre hlavne z kopca, aj keď by som si to mal cestou naň trošku odtrpieť. 02/01/19 Maťo Ďuriš Ostatné
Skialp Maroko – Vysoký Atlas – Jebel Toubkal (4167 m) Dlhšie sme sa s kamarátmi rozprávali o tom, že by sme radi v zime išli pojazdiť do nejakej exotickej lyžiarskej destinácie a často ako možnosť zaznieval Irán. Hlavne preto, že sa tam po dlhých rokoch politická situácia trošku uvoľnila a cestovať tam pre Európana nie je taký problém. Tiež preto, že nás lákala lyžovačka priamo nad hlavným mestom Teheránom s jeho kultúrnymi a apres-ski možnosťami. Keďže sme ale pri prípravách zhodnotili, že do Iránu by bolo potrebné ísť na dlhšie, celé by to stálo viac peňazí a aj plánovanie by bolo asi komplikovanejšie, zvolili sme ako náhradnú destináciu Maroko. Je to predsa len bližšie, moslimská krajina je to tiež, dá sa tam pomerne jednoducho lietať a hory tiež nie sú úplne nízke. 02/03/18 Maťo Ďuriš Afrika
Extra Turistické značenie – Španielsko Síce som v Španielsku strávil jeden rok ešte počas študentských čias, ale moje vtedajšie chodenie po horách sa obmedzilo viac-menej na oblasť Picos de Europa, nachádzajúca sa na severe krajiny a na jednu túru v Pyrenejach. Okrem toho moja pamäť nie je najlepšia a drahé filmové políčka som na fotenie turistických smerovníkov a značiek nemíňal. 01/03/16 Maťo Ďuriš Zaujímavosti

Túra Z Jablunkovského k Vlárskemu priesmyku (1) Aj keď som už niečo v živote prešiel, jedna časť Slovenska mi bola úplne neznáma. Severozápadné pohraničie Slovenska. Po jednom náhodnom zbere čučoriedok v oblasti Stratenca ma hrebeň Javorníkov chytil za srdce. Taký pekný kraj a pre mňa bez preháňania Terra incognita. Musím s tým niečo vykonať. Pomaly sa rodil plán na prechod pohraničných hôr z oblasti Beskýd Javorníkmi k Bielym Karpatom jedným vrzom. včera Vladimír Mikuš Javorníky, Západné Beskydy
Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Cyklotúra Od Lunzer See do Göstling an der Ybbs a späť Letná karavanovačka 2017. Pôvodne sme plánovali zakotviť až niekde v Soľnej komore (Salzkammergut) a tráviť dovolenku so šesťročným prckom motaním sa okolo jazier s výhľadom na skalnaté kopce. Prvú noc sme sa zastavili v kempe Ötscherland v Lunz am See. Ľubo hneď po zhliadnutí okolia lobuje za to, aby sme miesto dovolenky vymenili za toto. Jazero tu je, hory tu sú a najmä tu nie sú davy, ktoré tušíme v Salzkammergut, kde pri telefonickom prieskume nebolo voľné miesto ani v jednom kempe. 16/01/20 Soňa Mäkká Svet

Termo Progress Seamless 17/02/08 18:58 9 príspevkov
    • Progress
    • Seamless
    • termotričko s krátkym rukávom
    • 60% polyamid, 35% polypropylén, 5% elastan
  • Farebné kombinácie
    • čierno-šedá
    • strih, odvod potu, spracovanie, komfort nosenia, dizajn
  • Nepáči sa mi
    • nie je úplne bez švov, dosť páchne, cena