Útulňa na Žľabe

29.03.08

Nachádza sa medzi Drietomskou a Chocholnianskou dolinou, mimo značených trás, avšak nájsť ju nie je problém. Je totiž postavená takmer priamo na vrchole kopca Žľab a od lúky medzi Ihriskami a Žľabom (cez ktorú ide červená značka z Drietomy) k nej vedie vyšliapaný chodníček.

Útulňa

Miesto na prenocovanie odhadujem tak pre štyroch ľudí na „posteliach“ z dosiek (pričňa). Podlaha (udupaná hlina) je značne nerovná, takže na nocovanie veľmi vhodná nie je. Útulňa je vybavená veľmi skromne (bez vykurovacieho telesa), nachádza sa v nej vrcholová kniha, pokladnička na príspevky, k užitočnejším veciam patrí pílka na drevo, zvonku je na chate pripevnený teplomer. Prekvapil ma značný neporiadok pod „posteľami“ (pričňou) – plastové fľaše, igelitové vrecká atď.

Pred útulňou je lúčka, na ktorej je ohnisko a improvizovaný dvojkríž – je to prerobený drevený stĺp elektrického alebo telefónneho vedenia. Vzhľadom na polohu na vrchole kopca sa nablízku nenachádza nijaký prameň, najbližšia voda, o ktorej viem, je pramienok pri červenej značke kúsok pod sedlom pod Sokolím kameňom (je tam ohnisko), avšak je veľmi slabý a nie je upravený na naberanie vody.

Autori fotografií: Maroš Bátora a Boris Andel

Útulňa na Žľabe 06/01/19 07:37 8 príspevkov

Búda Útulňa na Žľabe Niekedy pred dvomi – tromi rokmi som sa s kamarátom vybral na kopec Žľab nad Drietomou. Nevedie naň značka, podľa mapy nevyzerá zaujímavejšie než iné kopce, ale niečím je predsa len zaujímavý už na prvý pohľad. Vyzerá totiž veľmi vysoký. Má výšku 737 m n. m., čo nie je veľa, ale v Bielych Karpatoch je málo kopcov s takou výškou tak ďaleko od hrebeňa, a preto vo svojom okolí výrazne vyčnieva. Nuž a na jeho vrchole je prekvapenie... 29/03/08 Boris Andel Biele Karpaty

Recenzia Fjällräven Keb – trekingová bunda Má výstredný dizajn, netradičnú materiálovú skladbu, svojou funkčnosťou sa najviac podobá softshellkám a je súčasťou setu s rovnomennými trekingovými nohavicami. Výrobca ju označuje za letnú, no treba poznamenať, že leto myslí švédske. U nás je vhodná skôr do prechodných období jari a jesene, keďže však nie je nepremokavá, nesmie pršať. Môže však poriadne fúkať, na čo má aj prispôsobenú špeciálnu kapucňu. Pre túto sezónu bola aktualizovaná podobne ako nohavice Keb. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
Reportáž S Mišom Diviakom o citlivom hospodárení v lese Súčasťou Strednej odbornej školy lesníckej v Banskej Štiavnici sú aj školské lesy Kysihýbeľ, ktoré slúžia budúcim lesníkom na praktické vyučovanie. Vedúcim školských lesov je Michal Diviak, lesník, učiteľ a náš dlhoročný autor. Prešli sme sa po zrekonštruovanom náučnom chodníku Kysihýbeľ a hovorili nielen o tom, ako sa hospodári v tunajších lesoch, ale aj v lesoch všeobecne. včera Soňa Mäkká Reportáže
Túra Z Luhačovíc k Vlárskemu priesmyku Keď som písal príspevok z vlaňajšieho putovania Tri dni Valašskom z Luhačovíc do Ostravice a hľadal som prijateľnú formu záveru článku, zvolil som jeden slovný obrat. O trase, čo kamsi pokračuje a čo skadesi prišla. Bol to aj, ako som si následne uvedomil, určitý verejný prísľub. A záväzky je potrebné v slušnej spoločnosti plniť. Takže došlo aj na spoznanie neznámeho „skadesi“. Červenou značkou z Luhačovického Zálesí na východ, k juhovýchodnému rohu Valašska. 14/10/19 Vladimír Mikuš Česko

Útulňa na Žľabe 06/01/19 07:37 8 príspevkov
    • Biele Karpaty: na kopci Žľab nad obcou Drietoma
    • 4 ľudia na prični
    • celoročná (BEZ vykurovacieho telesa)
    • v blízkom okolí nie je
    • Drietoma (bus) - vrch Ihriska (červená značka) - vrch Žľab (bez značky)
    • vonkajšie ohnisko, vrcholová kniha, teplomer