Bivak

Jaskyňa pod Havraňou skalou

17.04.08

Trasa ku skale je totožná s trasou k útulni Schovánka až k starému polorozpadnutému posedu. Tu treba odbočiť dolu úzkym chodníčkom a za chvíľu ste tu. Skala je oveľa väčšia, ako to vyzerá zo sedla a pre milovníkov lezenia sú tu kvalitne zaistené cesty.

To podstatné, čo sa týka nocľahu, však objavíte, až keď celú skalu obídete. Dole sa nachádza malá jaskyňa-skalný výklenok, kde je zábradlie, dve núdzové postele, návštevná kniha a ohnisko. Našiel som tu aj panvicu, hrnček, starú pílu a rošt na grilovanie. Núdzovo sa tu vyspí aj viac ľudí, je tu spravené aj vonkajšie posedenie okolo pahreby. Voda sa dá nabrať cestou.

Jaskyňa pod Havraňou skalou 17/04/08 21:05 1 príspevok

Búda Útulňa pod Svetlou skalou Pod jedným z najkrajších slovenských kopcov, pod malofatranským Kľakom, sa nachádzajú dve útulne. Tá prvá je útulňa Javorinka pod Kľakom a tou druhou je útulňa, o ktorej väčšina turistov ani len netuší. Náhodne som ju objavil na českej webovej stránke Boudy.info 04/12/09 Peter Flimel Malá Fatra
Búda Zrub na tretej rampe V krásnom prostredi Strážovských vrchov je postavený tento trampský zrub. Konajú sa tu trampské potlachy, ale výborne poslúži aj turistom, keďže sa nachádza v blízkosti turistického chodníka. Výborný úkryt pred nepohodou tu môže nájsť asi pätnásť ľudí. 25/09/08 Peter Flimel Strážovské vrchy
Bivak Jaskyňa pod Havraňou skalou Možno si poviete, čo hľadá tento článok v kategórii chaty, nedalo mi však ho sem nezaradiť, keďže poskytuje možnosť núdzového nocľahu. Havrania skala je dobre viditeľná z Fačkovského sedla. Je to malá skala na strane Strážovských vrchov. Keďže som bol práve na Fačkovskom sedle a mal som hodinku čas, rozhodol som sa pozrieť na túto skalu trošku bližšie. 17/04/08 Peter Flimel Strážovské vrchy

Túra Appenzellské Alpy – výstup na Gonzen Ešte si pamätám dejinný moment, v ktorom som vystúpil ráno z nočného vlaku Wien - Zürich v jednom malom mestečku vo Švajčiarsku neďaleko hraníc Lichtenštajnska. Neohromili ma ani tak hory naokolo, ako skalná stena štítu, týčiaceho sa skoro priamo nad železničnou stanicou Sargans. Pripadal mi z tohto miesta taký vysoký, akoby prevyšoval aj ostatné vrcholy, čo boli v dohľade. Tie sa pritom pohybujú medzi dvomi až tromi tisícmi metrov a on má len tisícosemsto. Blízkosť výšku robí. Obrazne povedané z tieňa vrchu Gonzen (1830), sa v regióne nedá vymaniť. Pohyboval som sa v ňom počas väčšiny potuliek v okolí. Nemožno sa teda čudovať, že ikonická hora Sargaselandu sa stala cieľom mojej prvej poznávacej celodennej alpskej túry. dnes Vladimír Mikuš Svet
Reportáž Za starými smrekmi do pralesa Pilsko V chránenej krajinnej oblasti Horná Orava leží pod vrcholom Pilsko rovnomenný prales, tretí najväčší na Slovensku. Ide zároveň o náš najväčší smrekový prales. Rastú tu veľmi staré smreky, pri výskume pralesov sa tu našiel aj cca 500-ročný jedinec. Do tejto zaujímavej lokality sme sa vybrali pár dní pred Vianocami s vedcom Martinom Mikolášom. včera Soňa Mäkká Reportáže
Túra Z Jablunkovského k Vlárskemu priesmyku (2) Ráno opúšťam izbu dosť pred šiestou. Ivan zostáva aj na raňajky, žiadne plány nemá. Len kurz na sever, uvidí, kam to dá. Zachytí ma mobilom v plnej poľnej medzi dverami. Ja sa revanšujem jeho snímkou v posteli. Čaká ma dnes ozaj dlhý deň, minimálne na úrovni včerajšieho. 26/01/20 Vladimír Mikuš Javorníky, Biele Karpaty

Jaskyňa pod Havraňou skalou 17/04/08 21:05 1 príspevok
    • Strážovské vrchy: Havrania skala na JV od vrchu Homoľka, prístup od Fačkovského sedla k starému posedu (smer útulňa Schovánka)
    • cca 950 m n. m.
    • 2-6 ľudí v núdzovom bivaku pod previsom (jaskynná dutina) vo vlastnom spacáku a karimatkou (2 drevené jednoduché postele)
    • celoročná, bez hospodára
    • zachytený prameň na prístupovom chodníku (smer Fačkovské sedlo)
  • Cena
    • Fačkovské sedlo (bus) - Havrania skala (neznačený chodník)
    • vonkajšie ohnisko s posedením, návštevná kniha