Bivak Jaskyňa pod Havraňou skalou

Možno si poviete, čo hľadá tento článok v kategórii chaty, nedalo mi však ho sem nezaradiť, keďže poskytuje možnosť núdzového nocľahu. Havrania skala je dobre viditeľná z Fačkovského sedla. Je to malá skala na strane Strážovských vrchov. Keďže som bol práve na Fačkovskom sedle a mal som hodinku čas, rozhodol som sa pozrieť na túto skalu trošku bližšie.

Strážovské vrchy: Havrania skala na JV od vrchu Homoľka, prístup od Fačkovského sedla k starému posedu (smer útulňa Schovánka)
cca 950 m n. m.
2-6 ľudí v núdzovom bivaku pod previsom (jaskynná dutina) vo vlastnom spacáku a karimatkou (2 drevené jednoduché postele)
celoročná, bez hospodára
zachytený prameň na prístupovom chodníku (smer Fačkovské sedlo)
Cena
Spojenie
Fačkovské sedlo (bus) - Havrania skala (neznačený chodník)
Dalšie info
vonkajšie ohnisko s posedením, návštevná kniha

Trasa ku skale je totožná s trasou k útulni Schovánka až k starému polorozpadnutému posedu. Tu treba odbočiť dolu úzkym chodníčkom a za chvíľu ste tu. Skala je oveľa väčšia, ako to vyzerá zo sedla a pre milovníkov lezenia sú tu kvalitne zaistené cesty.

To podstatné, čo sa týka nocľahu, však objavíte, až keď celú skalu obídete. Dole sa nachádza malá jaskyňa-skalný výklenok, kde je zábradlie, dve núdzové postele, návštevná kniha a ohnisko. Našiel som tu aj panvicu, hrnček, starú pílu a rošt na grilovanie. Núdzovo sa tu vyspí aj viac ľudí, je tu spravené aj vonkajšie posedenie okolo pahreby. Voda sa dá nabrať cestou.