Svet

Fotoseriál: Výstup na Mt. Blanc I.

16.02.05
Prvý deň okolo 11-tej hodiny, po super trmácaní sa Karosou, nastupujeme na aklimatizačku na chatu Tete Rousse, ktorá je vo výške 3170 m n. m. Nevyužívame zubačku, čo sa ukázalo ako nie veľmi šťastné riešenie. Na chatu prichádzame asi o piatej poobede úplne vyčerpaní.

Článok je bez textu, lebo pochádza ako fotoseriál ešte zo starého HIKING - u.

Fotoseriál: Výstup na Mt. Blanc II. 02/06/06 10:52 5 príspevkov

Svet Corno Grande a Corno Piccolo V srdci talianskych Apenín v Parco Nacionale Del Gran Sasso sa vypína najvyšší vrch celých Apenín: Corno Grande (Veľký roh). Okolo seba má rešpekt vzbudzujúcu suitu Corno Piccolo 2 655 m.n.m., Pizzo d Intermesoli 2635 m.n.m., Picco Cefalone 2 533 m.n.m. a množstvo ďaľších. Pohorie je doslova podkopané tunelom (10 km!), cez ktorý vedie kvalitná talianska autostráda A24 spájajúca Rím s pobrežím Jadranského mora (Ancona). 28/08/07 Jozef Jelenčiak Svet
Túra Žibrid a Babice V rámci predsavzatia vystúpiť na všetky vrcholy jednotlivých pohorí na Slovensku, podľa starej akcie KST, som si zaumienil tentoraz zdolať Žibrid. Vrch, vysoký 867 metrov, je druhým najvyšším bodom Súľovských vrchov, ktoré patria do CHKO Strážovské vrchy. V snahe nájsť pri ceste nazad skalný Budzogáň, som nechtiac objavil zaujímavé miesto plné zaujímavých skalných útvarov – Babice. 13/12/06 Jozef Jelenčiak Súľovské vrchy
Útulňa Koliba pod Pustým Koliba pod Pustým sa nachádza v hornej časti Jamníckej doliny v Západných Tatrách priamo na modro značenom chodníku na malej polianke v zajatí hustého smrekového lesa pod rázcochou Smreka zvanou Pusté. Jej majiteľom a vzorným hospodárom je miestny Urbariát Liptovskej Kokavy. Môže byť alternatívou k obľúbenej Kolibe pod Klinom, ktorá sa nachádza o dolinu východnejšie. 10/07/05 Jozef Jelenčiak Západné Tatry

Recenzia Knižné tipy pre deti Našim deťom sa snažíme od malička nenásilne vštepovať vedomosti o prírode a životnom prostredí. Okrem toho, čo im vieme porozprávať sami, si často pomôžeme nejakou prívetivou knihou. Rada by som sa s vami podelila o obľúbené kúsky z našej knižnice s touto tematikou. Týkajú sa lesov, zvierat či narábania s odpadom. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Recenzia Sonine tipy na čítanie počas voľných dní Onedlho máme voľnejšie dva týždne, kedy sa nám snáď podarí zvoľniť hektické tempo fungovania a dostaneme sa viac k voľnočasovým aktivitám. U mňa k nim neodmysliteľne patria knihy, na ktoré nemám zďaleka toľko času, koľko by som chcela. Pokiaľ si aj vy robíte kôpku kníh na prečítanie, pripájam pár tipov z toho, čo ma zaujalo v poslednom čase. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Dachstein - na Stoderzinken cez Notgasse Konečne prišlo babie leto. Zo zoznamu plánovaných túr vyberám Dachstein, pretože tam som tohoto roku ešte nebol. Pôjdem na prechádzku podľa pána Paulisa, ktorý dáva reportáže zo svojich výletov na internet. Už ani neviem, prečo treba ísť cez Notgasse. Ale keď tadiaľ chodieva pán Paulis, nebude to zlá voľba. Druhým cieľom je obehať ferraty, ktoré sú tesne pod vrcholom kopca. 10/12/19 Martin Knor Svet