Prístrešok Chata nad rázcestím Dlhé rovne

Počas mojej túry v severnej časti Malých Karpát som natrafil na menšiu lesnícku chatku. Nebolo by to nič nezvyčajné, pretože v tomto pohorí podobných chát nájdete viacero. Bola však zaujímavá hlavne faktom, že na jej terase nájde nocľah aj početnejšia skupina. Aj keď sa do Malých Karpát chodieva zväčša len na jednodňové túry, turisti milujúci viacdenné pochody určite s radosťou privítajú túto možnosť nocľahu.

Malé Karpaty, nad Brezovou pod Bradlom, povyše rázc. Dlhé rovne
438 m n. m.
5 – 7 osôb
Celoročne, bez hospodára
Bez vodného zdroja
Spojenie
Červená značka: z Brezovej pod Bradlom – od RZ Mladosť (TIM Mladosť) - 45 min., z rázcestia Skálie - 1:15 hod
Dalšie info
Malebné okolie, vrch Bradlo s mohylou M. R. Štefánika, hrad Dobrá Voda

V severnej časti Malých Karpát, priamo na trase červenej značky – Štefánikovej magistrály, povyše rázcestia Dlhé rovne sa nachádza malá lesnícka chata. Spomenuté rázcestie je situované približne dva kilometre nad obcou Brezová pod Bradlom. Objekt chatky nájdete vo vzdialenosti asi päťsto metrov západne od rázcestia Dlhé rovne, smerom k rázcestiu Skálie. Trasa značky prechádza v tesnej blízkosti objektu. Z Brezovej pod Bradlom – od RZ Mladosť (TIM Mladosť) sa sem dostaneme asi za 45 min., z rázcestia Skálie to trvá asi 1:15 hod. Hustá sieť značkovaných chodníkov vytvára rôzne kombinácie trás k chate. Či to je už z obce Hradište pod Vrátnom, z Dobrej Vody či Prašníka, alebo aj zo vzdialenejších miest. Vždy sa musíme dostať k rázcestiam Dlhé rovne, alebo Skálie a odtiaľ pokračovať po červenej, ktorá nás k nej dovedie. Jej situovanie na Štefánikovej magistrále určite využijú turisti putujúci touto diaľkovou trasou.

Opis objektu a možnosti nocľahu

Objekt chaty predstavuje jednoduchá murovaná stavba s rozmermi približne 4 x 5 m. Interiér je uzamknutý, no na nocľah nám spoľahlivo poslúži veľká zastrešená terasa. Tá má rozmer 3 x 5 m. Jej konštrukciu tvoria nosné stĺpy, na ktorých spočíva strecha. Drevené bočné steny siahajú do výšky asi jedného metra. Preto terasa poskytuje len čiastočnú ochranu proti vetru a prudkému bočnému dažďu. V nečase treba rátať s celtou alebo PVC fóliou, ktorú je nutné pripevniť z náveternej strany. Od severu terasu chráni vlastná stavba chaty. Podlahu tvorí betónová platňa. Pohodlný nocľah tu nájde nielen jednotlivec, ale aj skupina turistov v počte až sedem osôb. Spací vak a karimatka je samozrejmosťou. Hneď vedľa terasy je upravené ohnisko a vo vzdialenosti asi dvadsať metrov sa nachádza latrína.

Voda a okolie

Vodný zdroj sa v blízkom okolí nenachádza. Najbližšiu vodu nájdete v Brezovej pod Bradlom pri rekreačnom zariadení Mladosť (TIM Mladosť). Miestni obyvatelia vám ju ochotne poskytnú. Širšie okolie poskytuje bohaté možnosti na turistické vyžitie. Medzi hlavné lákadlá patrí vrch Bradlo s mohylou M. R. Štefánika a hrad Dobrá Voda. V okolitých lesoch nájdete zaujímavé zákutia, ktoré dopĺňajú pekné výhľady z vrchu Klenová.