Prístrešok pri nádrži Daňová

05. 09. 2008
V máji 2008 sme boli s oddielom vo Východných Karpatoch. Vrátil som sa sem po deviatich rokoch a bol som milo prekvapený množstvom prístreškov, ktoré sme počas nášho túlania našli. V prvej časti pobytu sme prešli z Novej Sedlice cez sedlo pod Ďurkovcom do Runiny a z nej do Ruského sedla, navštívili sme nádrž Starina a napokon si vyšliapli na Sninský kameň. Oddiel odišiel späť do Bratislavy a my s Danicou sme sa presunuli do Medzilaboriec. V ich okolí sme našli viacero prístreškov.

Prvá túra, ktorú sme absolvovali, viedla z Olšinkova po Kalinovské sedlo. Na červenej neboli žiadne smerovníky a dokonca ani značky, ktoré podľa mapy mali zbiehať z hrebeňa do dolín. Pôvodne sme chceli po žltej zbehnúť do Daňovej, no keďže sme ju nenašli, pokračovali sme až do Kalinovského sedla. Z minulej návštevy som vedel, že od pomníka vedie modrá do obce Kalinov. Je však tak slabo čitateľná, že sme pri prechádzaní potoka, asi 10 minút od sedla, prijali ponuku cesty zbiehajúcej dolu súbežne s potokom a vybrali sa po nej. Z rozbahnenej lesnej cesty prešla za malým jazierkom do asfaltovej cesty a tá nás povedľa potoka Daňová doviedla k dvom prístreškom, o ktorých chcem napísať pár slov.

Prvý sa nachádza v nadmorskej výške 540 m n.m., 40 minút od Kalinovského sedla. Je to celodrevená stavba, ktorá má lepšie časy už za sebou, no pocestnému ešte môže poslúžiť. Je priamo pri ceste, zasadená do krovia. Strecha je ešte celá a teda nemalo by do nej zatekať. V spodnej časti sa nachádzajú dvere a za nimi sa cez pavučiny dá vojsť do miestnosti asi 2,5 m x 3,5 m. Podlaha je hlinená a bola dosť vlhká. Rozhodne tam treba mať niečo pod spacák. Určite sa tu pohodlne vyspia piati ľudia. Prístrešok nemá okno. V podkroví, do ktorého sa dá dostať aj bez rebríka, je sucho a dá sa tu spať v suchu aj bez karimatky. Len brvná tvoriace podlahu by asi tlačili. S vodou pre blízkosť potoka (je cez cestu), nie je problém. Dreva je dosť v okolitom lese. Ohnisko sme nenašli, ani žiadne WC. Chatku asi používali lesníci.

Pokračovali sme po ceste ďalej a o 15 minút sme prišli k vodárni. Za ňou sa pripojila cesta zľava. Nad ňou je postavená luxusná chata – dom a na druhej strane je prehradením potoka Daňová vytvorená celkom veľká vodná plocha. Na jej brehoch nás najprv zaujali umelohmotné bociany a kačice. Pri výtoku je však pre pocestného zaujímavejšia vec. Mierne rozpadnutý prístrešok, ktorý v prudkom daždi asi neochráni, no na zemi sa inak v pohode vyspí šesť ľudí. Potom však prišla priam bomba. Posed vedľa je voľne prístupný a vo vnútri larisa. Hebučká, čistučká. V posede sa vyspia len dvaja ľudia, ak ich nevyhodia poľovníci, ale zato luxusne. Ohnisko sme nenašli, ale nie je problém si spraviť oheň na spevnenej ploche naokolo. Dreva je v blízkom lese dostatok. Umyť sa dá v jazierku, dokonca si možno aj zaplávať. Potok Daňová sa určite dá použiť ako zdroj pitnej vody. WC sme nevideli.

Užitočný odkaz

Rekreačné stredisko Daňová

Prístrešok pri nádrži Daňová 05/09/08 08:45 3 príspevky

Túra Píla – Budmerice – Báhoň Prechod Lúčanskou Fatrou a debata s kamarátom ma inšpirovala k plánovaniu účasti na Špačinskej stovke, respektíve jej polovičke po Myjavu. To som však zabudol, že som pred časom kúpil lístky do divadla na sobotu večer. Bolo treba zvoliť niečo, z čoho sa dá v rozumnom čase vrátiť domov a scivilizovaný sa vybrať za kultúrou. Ešteže mám v šuplíku vždy pár tipov, kam sa chcem vybrať. Rozhľadňa pri Jablonci a Náučno-poznávací chodník popri Gidre bol jedným z nich, a tak sme sa tam vybrali s kamarátkou. 11/09/20 Miroslav Svítek Podunajsko
Túra Víkend vo Vtáčniku Kamarát má chalupu nad Jedľovými Kostoľanmi a keď oznámil, že tam ide na týždeň, pridal som sa k nemu aspoň na víkend. Vyrazili sme autom v piatok po robote a cestou sme sa stavili v súkromnej ZOO v Pustých Úľanoch. Keďže je veterinár, doniesol lieky pre zvieratká a na oplátku sme naložili zemiaky a divinu na guláš. V Obyciach sme nabrali do fliaš vodu z miestnej minerálky a po 18 hod. sme sa už na chalupe venovali vareniu gulášu. 22/08/20 Miroslav Svítek Vtáčnik
Túra Soblahov – sedlo Lúčky – Opatová Regionálna rada KST Trenčianskeho kraja pripravila pre záujemcov Turistický odznak 7 divov Trenčianskeho samosprávneho kraja. Pre jeho získanie je treba navštíviť Bojnický zámok, Trenčiansky hrad, hrad Beckov, Mohylu generála M. R. Štefánika na Bradle, Čachtický hrad, Považský hrad a rímsky nápis na skale Trenčianskeho hradu. 10/08/20 Miroslav Svítek Považský Inovec

Túra Rudná magistrála 1. (Zlaté Moravce – Zaježová) Vydraté ramená od batohu, boľavé nohy, sem-tam otlačik a spanie na houmlesáka v spacáku na karimatke. Čo za hovadinu som si to zase vzala do hlavy, keď som fučala ako ježko na slnečnom úpeku, opretá o paličky a prehnutá v páse ako žeriav. ,,Chcela si prejsť Rudnú magistrálu?“ ,,Chcela... Tak nedaj na sebe znať, že ti to teraz nepríde ako dvakrát dobrý nápad...“ dnes Alexandra Uhlárová Javorie, Pohronský Inovec, +
Správa Po tretí raz vyberajú riaditeľa Štátnej ochrany prírody Štátna ochrana prírody je bez riaditeľa od konca apríla. Aktuálne prebieha už tretie kolo výberového konania. Dnes sa na verejnom vypočutí prezentovali Dušan Karaska, riaditeľ Správy CHKO Horná Orava, a Karol Pepich, riaditeľ Správy CHKO Strážovské vrchy. včera Soňa Mäkká Správy
Túra K rozhľadni U Jantov nad Krásnom nad Kysucou V týchto dňoch pribudla k rozhľadniam na Kysuciach úplne nová, stojaca nad Krásnom nad Kysucou. Veža sa týči v nadmorskej výške 560 metrov nad morom na vŕšku Diel pri krásňanskej osade U Jantov. Je postavená tak, aby sa z nej otváral široký výhľad na mesto. Jej autorom je architekt Stanislav Mikovčák. včera Jana Bílešová Javorníky

Prístrešok pri nádrži Daňová 05/09/08 08:45 3 príspevky
    • Východné Beskydy (CHKO) - Nízke Beskydy - Laborecká vrchovna: Daňová dolina (vodná nádrž)