Prístrešok Prístrešok pod vrchom Laurín

Počas letnej túry v Kremnických vrchoch som sa dostal do oblasti vrchu Laurín. Putujúc jeho východnými svahmi ma značka priviedla k malému prístrešku. V nasledujúcom článku sa vám budem snažiť bližšie priblížiť jeho polohu a opísať možnosti nocľahu. Zhodou okolností, ako som vstúpil pod jeho strechu, začala sa krátka, ale na zrážky výdatná letná prietrž mračien.

Kremnické vrchy, pod vrchom Laurín
885 m n. m.
2 – 3 osoby
Celoročne, bez hospodára
Vo vzdialenosti 2,5 km po zelenej a červenej na Sielnickej poľane
Spojenie
Zelená z Badína (1,30 hod.) a od TIM Laurín sedlo (30 min.)
Dalšie info
Sparťanské podmienky, ale veľmi pekné okolie, signál GSM

Objekt prístrešku sa nachádza v Kremnických vrchoch, pod východnými svahmi vrchu Laurín. Je situovaný na trase zelenej značky smerujúcej z obce Badín, k rázcestiu Laurín – sedlo. Tu sa značka napája na červenú, vedúcu hrebeňom pohoria. Zo spomenutého rázcestia sa k prístrešku dostanete za tridsať minút, z Badína to trvá približne hodinu a pol, až dve hodiny. Pri ceste z obce treba pozorne sledovať značenie a to najmä v oblasti rúbanísk, ktoré sa nachádzajú povyše TIM Suchá studňa.

Opis objektu a možnosti nocľahu

Vlastná stavba stojí priamo na trase zelenej značky. Je zrubovej konštrukcie o rozmeroch približne 3,5 x 2,5 m. Západnú a východnú stenu tvoria dosky, od severu ju chráni strecha siahajúca až k úrovni terénu. Južné priečelie je voľne otvorené do terénu. Preto je nutné túto stranu zabezpečiť proti dažďu či vetru. Strecha v jednej časti zateká, ale dá sa pomerne jednoducho utesniť pomocou celty alebo PVC fólie. Podobne ako aj ďalšie dva malé otvory. V interiéry nájdete dve lavice. Obe sú úzke a nedajú sa použiť ako prične. Ustlať si musíme na udupanej hlinenej podlahe. Samozrejmosťou je použitie vlastnej karimatky a spacieho vaku. V prístrešku sa vcelku pohodlne vyspia dve až tri osoby. Okrem opísaného objektu môžeme na prenocovanie využiť aj ďalší prístrešok, ktorý sa nachádza pri rázcestí Laurín – sedlo.

Voda a okolie

Vodný zdroj sa v blízkosti nenachádza. Najbližšiu vodu nájdete vo vzdialenosti dva a pol kilometra. Z prístrešku sa musíte vydať po zelenej značke k rázcestiu Laurín – sedlo a ďalej pokračovať po červenej smerom k Sielnickej poľane. Po asi kilometri natrafíte na lúku a hneď vedľa prvej chaty nájdete pekne upravený prameň. Príroda v okolí prístrešku je zaujímavá, les tu má charakter pralesa. V širšom okolí nájdete známi Badínsky prales, dolinu Badínskeho potoka s Badínskym vodopádom a vrchom Hrádok s lokalitou hradiska. Nad Sielnickou dolinou sa nachádza taktiež v polohe Hrádok fortifikačná stavba. Severne od vrchu Laurín je po turistických značených trasách prístupné mimoriadne atraktívne jadro Kremnických vrchov s bájnym Velestúrom a chatou Hostinec.