Prístrešok Prístrešok pod vrchom Laurín

Počas letnej túry v Kremnických vrchoch som sa dostal do oblasti vrchu Laurín. Putujúc jeho východnými svahmi ma značka priviedla k malému prístrešku. V nasledujúcom článku sa vám budem snažiť bližšie priblížiť jeho polohu a opísať možnosti nocľahu. Zhodou okolností, ako som vstúpil pod jeho strechu, začala sa krátka, ale na zrážky výdatná letná prietrž mračien.

Kremnické vrchy, pod vrchom Laurín
885 m n. m.
2 – 3 osoby
Celoročne, bez hospodára
Vo vzdialenosti 2,5 km po zelenej a červenej na Sielnickej poľane
Spojenie
Zelená z Badína (1,30 hod.) a od TIM Laurín sedlo (30 min.)
Dalšie info
Sparťanské podmienky, ale veľmi pekné okolie, signál GSM

Objekt prístrešku sa nachádza v Kremnických vrchoch, pod východnými svahmi vrchu Laurín. Je situovaný na trase zelenej značky smerujúcej z obce Badín, k rázcestiu Laurín – sedlo. Tu sa značka napája na červenú, vedúcu hrebeňom pohoria. Zo spomenutého rázcestia sa k prístrešku dostanete za tridsať minút, z Badína to trvá približne hodinu a pol, až dve hodiny. Pri ceste z obce treba pozorne sledovať značenie a to najmä v oblasti rúbanísk, ktoré sa nachádzajú povyše TIM Suchá studňa.

Opis objektu a možnosti nocľahu

Vlastná stavba stojí priamo na trase zelenej značky. Je zrubovej konštrukcie o rozmeroch približne 3,5 x 2,5 m. Západnú a východnú stenu tvoria dosky, od severu ju chráni strecha siahajúca až k úrovni terénu. Južné priečelie je voľne otvorené do terénu. Preto je nutné túto stranu zabezpečiť proti dažďu či vetru. Strecha v jednej časti zateká, ale dá sa pomerne jednoducho utesniť pomocou celty alebo PVC fólie. Podobne ako aj ďalšie dva malé otvory. V interiéry nájdete dve lavice. Obe sú úzke a nedajú sa použiť ako prične. Ustlať si musíme na udupanej hlinenej podlahe. Samozrejmosťou je použitie vlastnej karimatky a spacieho vaku. V prístrešku sa vcelku pohodlne vyspia dve až tri osoby. Okrem opísaného objektu môžeme na prenocovanie využiť aj ďalší prístrešok, ktorý sa nachádza pri rázcestí Laurín – sedlo.

Voda a okolie

Vodný zdroj sa v blízkosti nenachádza. Najbližšiu vodu nájdete vo vzdialenosti dva a pol kilometra. Z prístrešku sa musíte vydať po zelenej značke k rázcestiu Laurín – sedlo a ďalej pokračovať po červenej smerom k Sielnickej poľane. Po asi kilometri natrafíte na lúku a hneď vedľa prvej chaty nájdete pekne upravený prameň. Príroda v okolí prístrešku je zaujímavá, les tu má charakter pralesa. V širšom okolí nájdete známi Badínsky prales, dolinu Badínskeho potoka s Badínskym vodopádom a vrchom Hrádok s lokalitou hradiska. Nad Sielnickou dolinou sa nachádza taktiež v polohe Hrádok fortifikačná stavba. Severne od vrchu Laurín je po turistických značených trasách prístupné mimoriadne atraktívne jadro Kremnických vrchov s bájnym Velestúrom a chatou Hostinec.

Búda Chatrč pod Hrádkom

Na lokálnych trasách západným Podpoľaním veľa možností na skrytie sa niet. Ale iste poteší znalosť búdy pod Hrádkom, ktorá by mohla poslúžiť nielen ako úkryt pred dažďom, ale aj …