Prístrešok na Zlatej studni

10. 09. 2008
Na hrebeni Kremnických vrchov pribudli v poslednom čase viaceré otvorené prístrešky, ktoré môžu poslúžiť na ukrytie pred nepohodou, ale vzhľadom na pevne zabudované lavice so stolom neposkytujú priestor na bivak. Pri poslednej potulke som však natrafil na prístrešok, ktorý je síce jednoduchý, ale vhodný aj na nocľah.

Nachádza sa priamo na vrchole kopca Zlatá studňa, ktorým prechádza červeno značená hrebeňová trasa Kremnickými vrchmi. Turistický chodník prechádza priamo popri ňom, takže sa nedá minúť.

Stavba je pomerne nová a vďačiť za ňu zrejme môžene turistom z KST Kremnica. Prístrešok má jednoduchú drevenú konštrukciu z polguľatiny. Steny aj strop sú obité doskami, špáry nie sú utesnené, takže pri silnejšom vetre bude prefukovať. Jediným otvorom je vchod na východnej strane, bez uzatvárania dverami. Strecha je pokrytá hrubou lepenkou, je nepoškodená a dažďu by mala v pohode odolať. Zo severnej strany je strmo sklopená až po zem a tvorí severnú stenu.

Pôdorys má rozmery asi 2,5 x 2,5 metra, podlahu tvorí udupaná hlina. Jediným zariadením sú dve jednoduché lavičky na pníkoch umiestnené pozdĺž bočných strán. V strede medzi lavicami je miesto asi pre 3 nocľažníkov, posunutím lavíc sa získa ďalšie.

Pri prístrešku je zriadené ohnisko. Voda nikde nablízku (ako to už na vrcholoch býva) nie je, pri plánovaní bivaku si ju treba doniesť v dostatočnom množstve. Mne známy najbližší prameň je pri chate Hostinec.

- žltá a červená od chaty Hostinec, 0:30 h
- červená zo sedla Tri kríže, 0:30 h
- modrá a červená zo Skalky, 1:10 h
- zelená a červená od rekr. strediska Králiky, 1:20 h

Prístrešok na Zlatej studni 23/06/19 22:00 5 príspevkov

Prístrešok Hrabovník V severozápadnej časti Považského Inovca spája obce Kálnica a Beckov modrá značka. Súbežne je vedený aj Včelársky NCH Jozefa Miloslava Hurbana a jeho budovatelia okrem náučných panelov postavili prístrešok. Pravdepodobne ho nik nebude plánovať na nocľah, ale dá sa využiť ako útočisko pred nepohodou. 15/08/20 Michal Bukvai Považský Inovec
Túra Prievidza – Nitrianske Rudno – Bánovce n. B. Strážovské vrchy som prebrúsil kade-tade, keďže je to jedno z mojich domovských pohorí. Stále je však možné trasu skombinovať, aby obsahovala aj čosi nové. Tentoraz som prekrižoval južnú časť pohoria od východu na západ. 11/07/20 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy

Recenzia Dolu Váhom a dolu Nitrou Pred 20 rokmi sme sa vydali na prvú putovnú cyklovačku dolu Dunajom z Passau do Bratislavy. Bez konktrétneho itineráru, iba popri rieke. Ubytko sme riešili na mieste, prevažne v súkromí. Bolo to nezabudnuteľné. Táto cesta sa mi vynorila v pamäti, keď som zobrala do rúk knižku z vydavateľstva DAJAMA s ikonkou cyklistu z edície Po Slovensku, ktorá vyšla v roku 2019 a je venovaná cyklotrasám popri riekach Váh a Nitra. dnes Daniela Mäkká Mapy a knihy
Túra Kamniške Alpe - Raduha s okolím Raduha je 2062 metrov vysoký kopec v Kamnických Alpách (Kamniške Alpe), ležiaci východne od Solčavy. Plánoval som naň vyjsť už dávnejšie, ale raz bolo proti počasie, inokedy červená kontrolka motora. Teraz mi to vyšlo. Nuž a okrem Raduhy som si pozrel aj čosi v okolí. včera Martin Knor Svet
Túra Lačnovský kaňon, Zlá diera a Vrátnica Leto so svojimi horúcimi a slnečnými dňami prináša aj tmavé mračná a intenzívne búrky. Vo väčšine prípadov až v poobedňajšom alebo podvečernom čase, a tak je dostatok času na peknú turistiku. Využívam preto možnosť návštevy jedného pekného kaňonu v pohorí Braniska. Ak sa k tomu pridá ešte jedna jaskyňa a neskôr pekné skalné okno, tak je o zážitky postarané. Búrka nakoniec nebola, takže letná nedeľa dopadla nadmieru k mojej spokojnosti. 28/09/20 Marián Jaššo Branisko