Prístrešok na Zlatej studni

10.09.08
Na hrebeni Kremnických vrchov pribudli v poslednom čase viaceré otvorené prístrešky, ktoré môžu poslúžiť na ukrytie pred nepohodou, ale vzhľadom na pevne zabudované lavice so stolom neposkytujú priestor na bivak. Pri poslednej potulke som však natrafil na prístrešok, ktorý je síce jednoduchý, ale vhodný aj na nocľah.

Nachádza sa priamo na vrchole kopca Zlatá studňa, ktorým prechádza červeno značená hrebeňová trasa Kremnickými vrchmi. Turistický chodník prechádza priamo popri ňom, takže sa nedá minúť.

Stavba je pomerne nová a vďačiť za ňu zrejme môžene turistom z KST Kremnica. Prístrešok má jednoduchú drevenú konštrukciu z polguľatiny. Steny aj strop sú obité doskami, špáry nie sú utesnené, takže pri silnejšom vetre bude prefukovať. Jediným otvorom je vchod na východnej strane, bez uzatvárania dverami. Strecha je pokrytá hrubou lepenkou, je nepoškodená a dažďu by mala v pohode odolať. Zo severnej strany je strmo sklopená až po zem a tvorí severnú stenu.

Pôdorys má rozmery asi 2,5 x 2,5 metra, podlahu tvorí udupaná hlina. Jediným zariadením sú dve jednoduché lavičky na pníkoch umiestnené pozdĺž bočných strán. V strede medzi lavicami je miesto asi pre 3 nocľažníkov, posunutím lavíc sa získa ďalšie.

Pri prístrešku je zriadené ohnisko. Voda nikde nablízku (ako to už na vrcholoch býva) nie je, pri plánovaní bivaku si ju treba doniesť v dostatočnom množstve. Mne známy najbližší prameň je pri chate Hostinec.

- žltá a červená od chaty Hostinec, 0:30 h
- červená zo sedla Tri kríže, 0:30 h
- modrá a červená zo Skalky, 1:10 h
- zelená a červená od rekr. strediska Králiky, 1:20 h

Prístrešok na Zlatej studni 23/06/19 22:00 5 príspevkov

Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Túra Belá – Belianske skaly – Terchová Tradičné koncoročné stretnutie autorského kolektívu sa konalo znova pod Malou Fatrou. A tradične sme sobotnú túru absolvovali vo dvojici s Mirom. Keď som mu v predvečer predstavil môj plán, vravím mu: "Asi Ťa tento rok sklamem, bude to taká seniorská trasa podhorím..." Ale nakoniec sme boli spokojní. 29/12/19 Michal Bukvai Malá Fatra
Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. 07/12/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč

Túra Te Araroa - Nový Zéland trochu inakšie 1300 km po vlastných naprieč Južným ostrovom Nového Zélandu po jednom z najmladších diaľkových trailov na svete. Te Araroa (TA) alebo The Long Pathway. Putovanie po plážach, pralese, bahne, riekach, ale aj poriadnych horách. Náš prvý long distance trail. dnes Lenka Syrovátková Svet
Túra Od Burdy až na Gerlach 5. Už je to dosť dávno, ako som sem pridal prvý článok ohľadom najvyšších vrcholov pohorí. Vlastne to bol aj celkovo môj prvý článok. Na najvyššie vrchy som samozrejme nezanevrel, len som akurát vždy uprednostňoval opis iných túr, a tak mi už na opis najvyšších vrcholov neostával čas. včera Pavel Forgáč Javorníky, Západné Beskydy, +
Túra Bezovec – Panská Javorina – Inovec – Mníchova Lehota Doteraz som nemal príliš pochodený Považský Inovec. Okrem Marhátu a hradu Tematín, aj keď celý hlavný hrebeň mám ako na dlani a vidím ho priamo z okna. Celý hrebeň sa dá prejsť za dva dni z Hlohovca do Mníchovej Lehoty, no ja som prešiel len jeho severnú časť. 29/03/20 Matúš Sarvaš Považský Inovec