Túra Túra na chatu Plesnivec

Krásna oddychová nenáročná túra pre každého, kto má aspoň slabú kondičku. Aj keď začiatok môže prekvapiť strmým stúpaním, takmer polovica je po rovine. Dolina siedmych pramenov ponúka nádherný pohľad na flóru a okolité skaliská. Vrelo odporúčam.

1 deň
leto – 21.07.2009
Vysoké Tatry
prameň blizko chaty, chata Plesnivec, potok v doline Siedmych prameňov
nie
Autobus SAD
» č.1097 Vysoké Tatry (1:50.000)

Do východzieho bodu v Tatranskej Kotline sme sa dopravili autobusom z Tatranskej Lomnice. Na turistický chodník sme nastupovali cca o 10:00 hod. Chodník spočiatku vedie po miestnej komunikácii, ktorá prechádza do lesnej cesty. Po chvíli sa terén zdvihne a nasleduje strmé stúpanie lesnou cestou na rázcestie Šumivý prameň. Žiaľ, po Šumivom prameni ani chýru, ani slychu. Po polhodine prvý oddych, keďže posledných 10 minút bolo do strmého kopca.

Po krátkom oddychu pokračujeme stúpaním k dnešnému cieľu. Mapa ukazuje len hodinu na chatu. Neodporúčam sa riadiť mapou, v skutočnosti je to hodinu a dvadsať minút. No všetko je individuálne. Po 10 minútach sa konečne schádza z lesnej cesty na chodník, ktorý vedie rumoviskom spôsobeným veternou kalamitou. Na mieste, kde predtým boli stromy, sú dnes lesné kvetinové záhony. Takže nič príjemné pre alergikov. Po polhodine pochodu cez miestnu kvetnatú flóru sa konečne dostávame do lesa. Slnko pečie, takže sme vďační za tieň.

Po tomto stúpaní sa terén zjemňuje. Podľa informácií a mapy je zrejmé, že to najhoršie stúpanie máme za sebou. Cestou sú rozmiestnené lavičky, kde sa dá sadnúť a oddýchnuť. Predbiehame sa so skupinkou maďarských detí s doprovodom. Pred koncom objavujeme lesný prameň, kde stretávame skupinu turistov rôznej národnosti. Slovenčina je v menšine. Konečne presvitá cez stromy slnko. Vidíme zelenú stráň, pod ktorou predpokladáme chatu. Po chvíli konečne vidíme cieľ našej túry - chatu Plesnivec. Naskytá sa nám nádherný pohľad na Skalné vráta, hrebene Belianskych Tatier, či na dolinu Siedmych prameňov.

Po doplnení energie sa rozhodujeme, čo ďalej podniknúť. Možnosti sú tri: návrat do Tatranskej Kotliny, Veľké biele pleso a Dolina siedmych prameňov. Rátam čas na mape, pozerám na hodinky a tie mi odpovedajú, že na Veľké biele pleso je už neskoro. Rozhodnutie padá na dolinu Siedmych prameňov. Keďže na mojej staršej mape tento chodník nie je ani zakreslený, tak som sa radšej informoval na chate, ako to s ním vyzerá. Cestou dole robím zábery z tejto krásnej časti Tatier. Nádherná dolina ponúka parádne pohľady. Chodník vedie lesnou prístupovou cestou ku chate. Klesanie je strmé, po pravej strane tečie potok, ktorý vytvára malý vodopád. Táto cesta je používaná aj lesníkmi na odstraňovanie veternej kalamity.

Po trištvrtehodine sme na rázcestí Čiernej vody. Po osviežení nasmerujeme svoje nohy na Kežmarské Žľaby. Po príchode na zástavku SAD zisťujeme, že sme nestihli autobus do Tatranskej Lomnice a ďalší ide až o hodinu. No po pár minútach nám zastavuje auto s ponukou odvozu, tak neváhame a ponuku prijímame. Po krátkom rozhovore vystupujeme v Lomnici. Krásne využitie dňa pre relax vrelo odporúčame.

Hikeplanner udáva čas 3h 04min, v skutočnosti nám to trvalo niečo cez 4 hodiny, veď si treba oddýchnuť, poobzerať krajinu a urobiť zábery do zbierky.