Cyklotúra Starý Majer – Čertovica – Štrba – Poprad Nachádzam sa v malom starom rozheganom prístrešku na hrebeni nad Starým Majerom, pod Ľubietovským Veprom. Noc v spoločnosti horúčky nemala konca kraja, ale zdá sa, že som sa jej nadobro zbavil. Uvidíme, či sa mi dnes podarí dostať do Popradu, lebo telo je poriadne oslabené. 06/03/14 Peter Miler Nízke Tatry, Veporské vrchy
Túra Zimná hôrka – Vlkovce – Spišský Štvrtok Neskoré októbrové ráno na Zimnej hôrke je akési sychravé. Hustá nízka oblačnosť, mrholenie a vlhko ma nútia vyliezť zo spacáku a zistiť, ako to dnes bude vyzerať s počasím. Zatiahnuté je úplne všade, a tak sa radšej balím. Na druhej strane, vyspal som sa fantasticky a teším sa na dnešné putovanie, akurát na večerný návrat do Popradu sa neteším vôbec. Niet divu. V prírode sa cítim najlepšie. 28/02/14 Peter Miler Levočské vrchy
Túra Strieborná hora – Oľšavica – Zimná hôrka Zobúdzanie sa na Striebornej hore sa paradoxne nesie v zlatistých farbách. Ranné slniečko opäť do zlatista vyfarbuje beztak zlaté „červené smreky“, ktoré teraz majú najkrajší odtieň žltej. Dnes večer by som sa chcel k spánku uložiť niekam nad Uložu, nech je sranda. Na Zimnej hôrke mám od februára vytipované miestečko s krásnymi výhľadmi, od ktorého ma delí smiešnych 22 km. Dnes ma čaká pre mňa najkrajší úsek celej 75 km dlhej túlačky, nakoľko pôjdem krajinou, kde rastú výlučne zlatisté smrekovce opadavé a lúky, po ktorých pôjdem, mi poskytnú veľmi lukratívne výhľady. 21/02/14 Peter Miler Levočské vrchy
Túra Bertotovce – Mindžová – Strieborná hora Vždy som túžil pomotať sa po okolí Vyšných Repáš, Oľšavice a Brutoviec práve koncom októbra, pretože sa tu vyskytuje obrovské množstvo smrekovcov opadavých, ktoré košaté a staré rastú solitérne na lúkach, ale tvoria aj súvislé porasty. Nikde inde na Slovensku ich pokope toľko nenájdete. Tieto lokality sú v tomto výnimočné. A práve v tomto období majú sýtu zlatú farbu, ktorá dáva najkrajšej časti Levočských vrchov neopakovateľný vzhľad. Keď po rokoch konečne nastal správny čas, vydal som sa peši z Bertotoviec do Spišského Štvrtka. Trasu dlhú 75 km som si rozdelil na tri dni a hneď v prvý deň ma čakala najdlhšia etapa. 14/02/14 Peter Miler Levočské vrchy, Šariš
Cyklotúra Králiky – Čerín – Povrazník – St. Majer Po dvoch mesiacoch som opäť v rekreačnom stredisku nad Králikmi vysoko v Kremnických vrchoch. Včera som tradične naťažko naložený dofrčal z Popradu v rámci 135-kilometrovej etapy. Nemám z nej žiadny fotomateriál, tak z nej nebude ani reportáž. Bol to veľmi zrýchlený presun a stál som len minimálne. Dnes je nedeľa a o 15-tej popoludní vyrážam do okolia Poľany, no tentoraz do miest, kam som sa dlho chystal a kde som ešte nikdy nebol. 23/01/14 Peter Miler Starohorské vrchy, Kremnické vrchy, +
Cyklotúra Zbojská – Hnúšťa – Jelšava – Revúca Je 27. júna 2012. Nachádzam sa nad sedlom Zbojská, kam som včera dorazil z Bielych Vôd na Sihlianskej planine. Donedávna som si myslel, že je to „tá“ Zbojská, no sú to „tie“ Zbojská, takže som nad Zbojskami. Dnes ma čaká cesta do Revúcej a teším sa hlavne na úsek Hnúšťa – Ratková, kadiaľ som ešte nikdy nešiel. Teraz je ešte noc a je niečo po tretej hodine. 09/01/14 Peter Miler Muránska planina, Stolické vrchy, +
Cyklotúra Biele Vody – Čierny Balog – s. Zbojská Nestíham sa čudovať sám zo seba. Nútim sa vstať o pol šiestej a normálne vstávam. Tento deň preto okamžite vyhlasujem za pamätný a dátum 27. 6. 2012 si v rámci svojho putovania po Slovensku budem nadosmrti pamätať. O pol siedmej mám všetko zbalené a lúčiac sa s domácimi, opúšťam Biele Vody a mierim do Lomu nad Rimavicou. 14/11/13 Peter Miler Veporské vrchy
MTB Zvol. Slatina – Hronček – Biele Vody Je 26. 6. 2012 a pomerne svieže, veterné, ale zato slnečné ráno. Nachádzam sa v Zvolenskej Slatine, kde som sa zúčastnil dvojdňových osláv Jána, ktoré sa niesli v znamení stretnutí s ľuďmi, s ktorými som sa v niektorých prípadoch nevidel roky. Keďže ide o nadmieru pohodových ľudí, ktorých mám veľmi rád, na radu Jana „Amoka“ Poliaka som si (ako to vo Zvolenskej Slatine chodí), predĺžil pobyt z dvoch na tri dni. Dnes mám v pláne vydať sa dlhočiznou Hrochotskou dolinou, ktorá ukrýva veľa prírodných pozoruhodností a cez sedlo Jasenová prejsť masív Poľany, a potom vyjsť hore nemenej dlhočiznou Kamenistou dolinou na Sihlu a prespať na Bielych Vodách. 07/11/13 Peter Miler Veporské vrchy, Poľana
Túra Obidza – Vysoké skalky – Veľký Lipník Nachádzam sa neďaleko sedla Obidza, kde je momentálne skoré ráno a so zalepenými očami sa snažím zistiť, či stádo oviec, ktoré sem bača ženie, prejde cezo mňa alebo pomimo. Dnes ma čaká záverečný úsek dvojdňovky a vyzerá to tak, že aj krajšie, aj keď stále poriadne kalné počasie. 13/10/13 Peter Miler Ľubovnianska vrchovina, Pieniny
Túra Mníšek nad Popradom – Obidza Týždeň po národnom výstupe na Kriváň sa na poslednú chvíľu rozhodujem absolvovať dvojdňovú túru v lokalite, kde som ešte nebol, dúfajúc, že tam bude ľudoprázdno. Bolo. Davy som zažil až na druhý deň v závere trasy. V prvej časti si doslova vychutnám kvalitný ľudoprázdny turistický chodník, vedúci po štátnej hranici a po hrebeni, z ktorého sú hlavne v úvode nádherné výhľady predovšetkým na rozľahlé pohorie Ľubovnianskej vrchoviny (poľsky Beskid Sądecki). 06/10/13 Peter Miler Ľubovnianska vrchovina
Fakty RSS článkov autora
  • Peter Miler
    • Cyklofanatik, horofil, prírodofil, hudbofil a miestami aj acidofil (milovník acidofilného mlieka).
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.
  • Sleduj autora
    • Aby ti neušlo nič z tvorby tohto autora, prihlás sa na emailovú notifikáciu nových príspevkov:
    • Táto funkcia je dostupná iba pre prihlásených používateľov