Túra Weiβsee Gletscherwelt - Uttendorf Ráno o šiestej ma zobudil lejak. Posledný deň môjho výletu do oblasti Hohe Tauern, plány veľké – počasie mizerné. Keď som sa o ôsmej donútila konečne vyliezť z postele, čakal ma na terase neuveriteľný pohľad na to, ako rýchlo sa môže a mení počasie v Alpách. Smerom ku Krimmlu bolo vidieť jasnú oblohu, kým vrcholce okolo Kitzsteinhornu boli v oblakoch a dažďovom opare. Všetko sa to „lámalo“ priamo pred našou chatou vo Walchene. Otvorila som notebook, vygooglila radarové snímky a tie mi vyčarili úsmev na tvári. 19/06/18 Martina Haratíková Svet
Túra Jarné Krimmelské vodopády a Gerlosstrasse V národnom parku Hohe Tauern som bola prvý raz v roku 2011, keď sme absolvovali pár krásnych roklín, Grossglockner Hochalpenstrasse a Kitzsteinhorn. Na Krimmelské vodopády neostal čas, no túžba vrátiť sa a navštíviť ich neutíchala. Podarilo sa mi to až po siedmich rokoch, na prelome apríla a mája, keď sme sa s pár známymi vybrali na predĺžený víkend pod Kitzsteinhorn. Chlapi lyžovali a my, tri nežné žienky, sme volili turistiku. 05/06/18 Martina Haratíková Svet
Svet Hainburg an der Donau – Bratislava Prechádzku z mestečka Hainburg an der Donau nazad do Bratislavy som plánovala už niekoľko mesiacov, ale nikdy na ňu nebol čas alebo počasie. Uplynulý víkend sa mi už ale naozaj nechcelo sedieť doma. Navzdory veľkej pravdepodobnosti celodennej nízkej oblačnosti som nahovorila kamaráta a v sobotu ráno sme sa stretli v autobuse na Einsteinovej. Ako si lepšie pripomenúť udalosti 17. novembra 1989 než výletom k našim juhozápadným susedom? 29/01/13 Martina Haratíková Svet
Svet Kočičí skály a Ostaš Prehliadka Adršpašského a Teplického skalného mesta nám každý deň zabrala len pár hodín. Ísť okolo druhej, tretej popoludní nazad do hotela a nudiť sa tam - to nebola príliš lákavá predstava. Využili sme teda rady miestnych a navštívili sme stolovú horu Ostaš s Bludištěm a Kočičími skálami. 04/12/12 Martina Haratíková Svet
Svet Teplické skalné mesto Keďže Vlčia roklina medzi Adršpašským a Teplickým skalným mestom je až do odvolania kvôli zlému technickému stavu pomôcok od Rašeliniska po Adršpašské jazierko uzatvorená, nechali sme si návštevu Teplického skalného mesta na ďalší deň. 06/11/12 Martina Haratíková Svet
Svet Adršpašské skalné mesto Keď som si občas na benzínovej pumpe kúpila minerálnu vodu Toma natura, vždy som obdivovala skaly na etikete a išla som si dolámať jazyk na názve oblasti pôvodu prameňa. Aj som si povedala, že sa tam raz pôjdem pozrieť, pretože etiketa sa mi zdala až príliš rozprávková. Kto však poznáte Chránenú krajinnú oblasť Broumovsko, určite mi dáte za pravdu, že etiketa ani zďaleka nevystihuje rozprávkovosť Adršpašsko–Teplických skal. 23/10/12 Martina Haratíková Svet
Svet Z Tučepi do Podgory a Makarskej Leto pomaly končí, teploty sa znižujú, dni skracujú. Onedlho príde jeseň a za ňou dlhé zimné večeri, pri ktorých budeme nahliadať do ponukových katalógov cestovných kancelárií a premýšľať, kde si leto spríjemníme budúci rok. Neviem ako vy, ale ja si dovolenku vyberám aj s ohľadom na väčšie či menšie turistické možnosti mysliac pri tom na možné teploty. A keďže milujem hory, obvykle voľba padne na Chorvátsko - Makarska riviéra, nad ktorou sa ako strážca týči pohorie Biokovo. Vzhľadom na rekordné teploty tohto leta však nijaká vysokohorská pešia turistika nepripadala do úvahy a radšej sme ostali pri mori. Našťastie aj pobrežie nám ponúklo niekoľko možností na prechádzky. 09/10/12 Martina Haratíková Svet
Túra Urnské Alpy - Rigi a Pilatus Z Bratislavy som v piatok ráno odchádzala za pekného počasia, do Zurichu som prišla za dažďa. Predpoveď na druhý deň tiež nebola veľmi optimistická, no ranné hmly sa podľa nej mali okolo obeda rozplynúť. Okrem toho lístky na vlak už boli kúpené a naše plány sa zmeniť nedali. Nakoniec som si povedala, že aj hory v oblakoch môžu vyzerať pekne, tak prečo by všade mala byť len gýčová modrá obloha. Nenechám si počasím predsa pokaziť tak dlho plánovaný predĺžený víkend. 02/10/12 Martina Haratíková Svet
Svet Lednice - prechádzky zámockým areálom Asi krútite hlavami. Čo robí článok o zámockom areáli na stránke venovanej turistike? Nuž, nie vždy musí ísť o turistiku vysokohorskú či horskú. Aj niektoré kultúrne pamiatky ponúkajú celkom slušné možnosti a to, v čom nás ukrátia na prevýšení, vynahradia dĺžkou peších chodníkov. A krásou toho, čo môžete vidieť. Preto aj dnešný príspevok nebude zameraný na turistiku, ale skôr na to, čo na vás v Ledniciach čaká. 28/08/12 Martina Haratíková Svet
Svet Chorvátsko - Biokovo - Sveti Jure K moru ma to nikdy neťahalo. Radšej než na spenené morské vlny a nekonečnú modrú pod nohami som dvíhala hlavu k majestátnym štítom našich alebo akýchkoľvek iných hôr. Keď som sa pred dvomi rokmi nakoniec nechala ukecať, že more jednoducho vidieť musím, nebolo pre moju polovičku ťažké nájsť miesto, kde sa mi bude určite páčiť. A tak vznikla láska snáď na celý život. Chorvátske Biokovo mi učarovalo na prvý pohľad a vedela som, že sem sa budem vracať rada a často. 24/07/12 Martina Haratíková Svet
Fakty RSS článkov autora
  • Martina Haratíková
    • Na horách je svet krajší :)
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.
  • Sleduj autora
    • Aby ti neušlo nič z tvorby tohto autora, prihlás sa na emailovú notifikáciu nových príspevkov:
    • Táto funkcia je dostupná iba pre prihlásených používateľov