Túra Záruby zo Smoleníc - zimný okruh Je pondelok 3. februára a zima zatiaľ zaostáva aj za najpesimistickejšími očakávaniami. Víkend bol vhodný akurát tak pre turistu - masochistu, v sobotu fúkal silný vietor, v nedeľu sa k vetru pridal dážď, ktorý hneď primŕzal. Asi od ôsmej sedím doma za počítačom, vypĺňam svoju VPCH (vedecko-pedagogickú charakteristiku) a občas pozriem von oknom na oblohu bez jediného obláčika. Ako červík mi začína v hlave vŕtať myšlienka. 17/02/14 Jozef Pecina Malé Karpaty
Svet Dents du Midi (Zuby juhu) - Haute Cime Pri pohľade od Ženevského jazera vyzerajú Dents du Midi ako krátky zubatý hrebeň a hneď je zrejmé, ako získali svoje meno. Turistickým chodníkom je prístupný najzápadnejší a najvyšší zo zubov, 3257 m vysoký Haute Cime, a preto si práve tento vrchol vyberáme ako náš ďalší cieľ v oblasti. Pri včerajšom výstupe na Cornettes de Bisse sme sa väčšinou pohybovali po francúzsko-švajčiarskej hranici, tentoraz strávime skoro celé dva dni vo švajčiarskom kantone Valais. 03/12/13 Jozef Pecina Svet
Túra Chablais – výstup na Cornettes de Bise Francúzske Alpy, s výnimkou oblasti okolo Chamonix, nedostávajú na Hikingu veľa príležitostí a jednou z ambícií článku je napraviť toto opomínanie. Voľba tohtoročnej alpskej destinácie je veľmi jednoduchá, Rasťova ponuka na strávenie niekoľkých dní pri brehoch Ženevského jazera je z tých, ktoré sa nedajú odmietnuť. Počas mája upresňujeme termín, v júni študujeme mapy a vyberáme vrcholy a ráno 18. júla nasadáme do motorového vozidla značky Škoda a vyrážame na cestu celým Rakúskom, Nemeckom a Švajčiarskom, aby sme po jedenástich hodinách bez problémov dorazili do mesta Thonon-les-Bains v departmente Haute-Savoie. 19/11/13 Jozef Pecina Svet
Túra Čierna skala zo Smoleníc v zime Na túto chvíľu som čakal skoro dva roky. Minuloročná zima Malým Karpatom veľa snehu nedopriala, tá tohtoročná sa zatiaľ tiež príliš nepochlapila, ale v tretí januárový týždeň to predsa len začalo vyzerať nádejne. V pondelok Perinbaba sypala celý deň, ďalšie dni sa síce ortuť vyšplhala nad nulu, ale vo štvrtok prišlo husté sneženie a televízia opäť podávala poplašné správy o hroznej snehovej kalamite na západnom Slovensku. Nadišla správna chvíľa, na piatok model Aladin predpovedal -4 °C a od 10-tej ráno sneženie. Vedel som, že konečne môžem zrealizovať plán, na ktorý som sa dlho tešil. Prejsť na snežniciach z Jahodníka na Čiernu skalu. 09/03/13 Jozef Pecina Malé Karpaty
Svet Po stopách Ötziho IV. Devätnásteho septembra 1991 našla pri zostupe z vrcholu Fineil Spitze nemecká dvojica mŕtve telo napoly zamrznuté v ľade. Telo sa rakúskym záchranárom podarilo vyslobodiť až o štyri dni neskôr a hneď bolo dopravené na Inštitút súdnej medicíny v Innsbrucku. V tej chvíli ešte nikto netušil, o aký významný objav ide. Uhlíková metóda datovania odhalila, že telo je staré takmer 5000 rokov. Svet ešte takto zachovanú múmiu z doby bronzovej nevidel a z Ötziho sa razom stala celebrita. My počas presunu zo Similaun Hütte konečne pôjdeme po Ötziho stopách a navštívime miesto, kde bolo jeho telo nájdené. 08/01/13 Jozef Pecina Svet
Svet Po stopách Ötziho III. - Similaun Pri ostatnom výlete do Öztalu sme sa k stopám ľadového muža Ötziho nedostali a tak pri plánovaní tohtoročnej expedície do Álp bola destinácia jasná od začiatku. Túto jeseň sme si určili niekoľko cieľov – chceme vystúpiť na ôsmu najvyššiu horu Rakúska, spoznať ďalšie ötztálske chaty a v neposlednom rade si vyskúšať pohyb na ľadovci. 27/11/12 Jozef Pecina Svet
Svet Po stopách Ötziho II. Expedíciu v Ötztálskych Alpách sme začali výdatným dvanásťhodinovým okruhom cez horu Saykogel. Na druhý deň sme si naplánovali o niečo jednoduchšiu trasu, výstup na 3457 m vysoký Kreuzspitze. Je jedným z najvyšších štítov Východných Centrálnych Álp, kam sa dá dostať bez ľadovcovej výstroje. Podľa všetkých informácií by malo ísť o technicky nenáročnú túru, sme ale zvedaví, čo s našou kondíciou urobí pohyb vo výške v akej ešte nikto z nás nebol. 15/11/11 Jozef Pecina Svet
Svet Po stopách Ötziho I. Dolina Niedertal v Ötztálskych Alpách ma uchvátila už pred rokom, ale počasie nám neumožnilo zotrvať v nej dlhšie ako niekoľko hodín. Odvtedy mi prakticky neustále vŕtala v hlave, ani neviem spočítať, koľkokrát som sa pozeral do mapy a plánoval výstupy v jej okolí. Krásna chata Martin-Busch-Hütte a najmä blízkosť pomerne ľahko dostupných trojtisícoviek vyvažovali pomerne veľkú vzdialenosť od Slovenska. V prvý septembrový deň sa konečne podarilo zladiť všetky faktory potrebné na tak ďalekú expedíciu a o ôsmej ráno opúšťa trojčlenná posádka Bratislavu s cieľom dedinka Vent v Ötztale. 01/11/11 Jozef Pecina Svet
Túra Zverovka – Lúčna – Umrlá – Oravice Augustovému pobytu v Západných Tatrách po upršanom júli celkom nečakane prialo aj počasie a podarilo sa mi prejsť takmer všetko, čo som si na štyri dni naplánoval. Dilemu, ktorý zo štyroch výletov opísať v článku, vyriešil pohľad do archívu hikingu, kde som zistil, že túra zo Zverovky cez Lúčnu a Juráňovu dolinu do Oravíc chýba. 03/10/11 Jozef Pecina Západné Tatry
Svet Totes Gebirge - prechod Mŕtvych hôr Po počasím pokazenej júnovej expedícii do Ötztalskych Álp prišiel v septembri čas na nápravu. Za cieľ sme si vybrali bližšiu a už vyskúšanú lokalitu, tajomné Mŕtve hory (Totes Gebirge). Pred dvomi rokmi sa nám podarilo vystúpiť na dve najvyššie hory, Grosser Priel a Spitzmauer, tentoraz sme si teraz dali ambicióznejší cieľ – prejsť aspoň časť tejto rozľahlej a podľa názvu mysterióznej planiny. 26/10/10 Jozef Pecina Svet
Fakty RSS článkov autora
  • Jozef Pecina
    • Učím na univerzite a mám rád hory všetkých druhov a výšok.
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.
  • Sleduj autora
    • Aby ti neušlo nič z tvorby tohto autora, prihlás sa na emailovú notifikáciu nových príspevkov:
    • Táto funkcia je dostupná iba pre prihlásených používateľov