Túra Dolinou Parichvost na Baníkov Ak by ste sa mali rozhodnúť, či ísť na zaujímavý vrchol trasou cez horskú chatu alebo mimo nej, ako by ste sa rozhodli? Pár rokov dozadu by som určite volila túru cez chatu. Ale čím som staršia, tým mám na horách menej rada príliš veľa ľudí. Pretože, kde sa ľudia zoskupujú? Okolo chát. Takže keď sa rozhodujem, kade vyjsť na Baníkov, obľúbený vrchol v roháčskej časti Západných Tatier, čo mi padne do oka? Áno, správne, dolina Parichvost. Tam určite nikto nebude. Je rozhodnuté. Pôjdeme na Baníkov tade a nie cez Žiarsku chatu alebo zo Zverovky. 21/09/20 Andrea Morongová Západné Tatry
Túra Dve detské túry pod Schneebergom Keď sa povie Rakúsko a dvojtisícovka blízko Bratislavy, určite vám ako prvý napadne Schneeberg. Asi pomaly niet turistického nadšenca z okolia nášho hlavného mesta, ktorý by na Schneebergu nestál, však pri dobrom počasí ho je vidieť aj z Bratislavy. Výstupy naň sú však s deťmi pridlhé (ak nerátame využitie známej zubačky Salamander), a tak posledné roky, čo máme deti, vyhľadávam menej náročné trasy v okolí Schneebergu. Poďte sa so mnou pozrieť na dve z nich. 30/07/20 Andrea Morongová Svet
Túra Dunajské luhy – okolo Šulianskeho ramena Pandémia zamiešala aj našimi turistickými plánmi. Odporúča sa necestovať a nestretávať sa s inými ľuďmi ani so staršími príbuznými. Našťastie výlet do prírody je povolený, ale v blízkom okolí Bratislavy je zrazu priveľa ľudí a nájsť opustenejšie miesta mi dáva celkom zabrať. A tak už mesiac trávime víkendové dni v približne hodinovom dojazde od Bratislavy, čo najďalej od ľudí. Pre jednu sobotu si vyberáme cieľ, kde sme už dávno neboli - zájdeme si do Dunajských luhov. 15/05/20 Andrea Morongová Podunajsko
Túra Národný park Ojców Koncom marca 2019 sme na predĺženom víkende u susedov v poľskom Krakove. Po prvom dni spoznávania mesta a druhom dni v soľnej bani Bochnia, sa v tretí deň stretávame s našou poľskou kamarátkou Honoratou, aby sme si urobili spoločný výlet do Národného parku Ojców. 07/05/20 Andrea Morongová Svet
Túra Hubovský okruh – náučný chodník v zime Už dlho mám v pláne túru na Kútnikov kopec nad Ľubochňou, pretože tento kúsok Veľkej Fatry mám preskúmaný minimálne. Ale vždy mi do toho niečo vošlo. Príliš teplo, príliš zima, príliš mokro, s deťmi veľmi dlhé a podobne. Začiatkom februára 2020 pripadlo konečne trochu snehu, rodičia prisľúbili, že postrážia vnúčence a nám viac netreba – vyrážame na výlet! 06/03/20 Andrea Morongová Veľká Fatra a Choč
Túra Potulky s deťmi v okolí Makova Koniec jesene trávime s Hiking.sk partiou v Makove. Je to oddychová chata, rokmi pribudli deti a ubudlo prejdených kilometrov. Prírodu však máme radi, a tak každý deň zvládame pekné prechádzky miestnym chotárom. Keď budete v Makove a nebudete vedieť, kam ísť, tak sa pozrite na moje tipy. 27/02/20 Andrea Morongová Javorníky, Západné Beskydy
Túra Hlbocký vodopád s deťmi Silvester 2019 strávime u kamarátky v Súľove. Prichádzame deň vopred, a aby sme vyvetrali deti k nejakému zaujímavému cieľu, vyberáme sa na nenáročnú prechádzku k Hlbockému vodopádu. Pri nenápadnom skvoste Súľovských skál sme doteraz ešte neboli. 13/02/20 Andrea Morongová Súľovské vrchy
Túra Nenáročný výlet s deťmi na Veľkú lúku V roku 2009 som, ešte ako bezdetná, napísala článok o nenáročnej zimnej túre z Martina na Martinské hole. Po viac ako 10 rokoch sa sem článkom vraciam – tentoraz do detskej sekcie. Prejdeme sa spoločne s deťmi od chaty na Martinských holiach po Veľkú lúku a naspäť. 09/01/20 Andrea Morongová Malá Fatra
Túra Rozhľadňa na vrchu Súšava a veža Veľké Borové Podľa mojich posledných článkov to vyzerá, že v poslednej dobe navštevujem len rozhľadne. Nuž, rozhľadne sú dobrým nenáročným cieľom pre rodiny s deťmi a aj pre mňa ako tehotnú. S partiou hiking.sk kamarátov trávime predĺžený víkend v Liptovskej Sielnici, odkiaľ to nie je ďaleko do Veľkého Borového. A tak si robíme výlet na rozhľadňu na vrchu Súšava a na vežu Veľké Borové. 02/01/20 Andrea Morongová Oravská vrchovina
Túra Na Dedečkovu chatu v zime s deťmi Tretí februárový víkend trávime pri rodine na Horehroní a keďže je pekné počasie, tak sa rozhodujeme pre aktivity v prírode, ktoré sú zvládnuteľné s našimi malými dcérami. Včera sme si vyšli na Chatu Bernardín na Chvatimechu, dnes to bude výlet na Dedečkovu chatu nad Bystrou. 19/12/19 Andrea Morongová Nízke Tatry
Fakty RSS článkov autora
  • Andrea Morongová
    • Martinčanka, momentálne žijúca v Bratislave. Vyštudovaná biotechnologička, ale pracujúca úplne v inom odvetví. Z hôr mám najradšej domáce Fatry, ale dám si rada aj Nízke a Vysoké Tatry. Okrem toho sa rada túlam menej známymi lokalitami.
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.
  • Sleduj autora
    • Aby ti neušlo nič z tvorby tohto autora, prihlás sa na emailovú notifikáciu nových príspevkov:
    • Táto funkcia je dostupná iba pre prihlásených používateľov